kan ik google now gebruiken

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
nobacon
2nd Gear member

wat was ik verwend. een IMV met achteruitrijdcamera op deRTI en een parrot MKi9200. nooit problemen Parrot vroeg altijd netjes wie ik wilde bellen en verstond wat ik zei. Streamen op de ipod BT ingang ging perfect. Telefoon die ik heb is een oneplus One.

nu een auto met SENSUS. telefoonboek syncht redelijk. Maar ik ben nog niet echt enthousiast.
Spraak opdrachten om iemand te bellen zijn mij te ingewikkeld. En eerlijk gezegd is Google Maps toch wel mijn navigatie. Realtime bijzonder goed.

Wat ik het liefst zou willen is Google now gebruiken (Hello Google) en gewoon inspreken wat je wilt doen: bellen, texten of navigeren. Maar doordat de telefoon de handsfree installatie van Sensus via BT gebruikt, valt op een of andere manier de microfoon van de telefoon uit, en werkt de microfoon van de auto niet.

Wie kent dit probleem en heeft een werkende oplossing gevonden.
Daarnaast weet heb ik audio streaming nog niet werkend gekregen. Beniewd naar jullie reacties.
-KJ-
5th Gear member

nobacon schreef: Spraak opdrachten om iemand te bellen zijn mij te ingewikkeld.
Je hoeft toch alleen de spraaktoets in te drukken, "contact bellen" te zeggen en daarna de naam in te spreken, eventueel gevolgd door een regelnummer voor een vast of mobiel nummer?

Als ik op mijn Android telefoon op "spraakopdracht" tik dan wordt de microfoon van de telefoon gebruikt. Welke telefoon heb je?

Audiostreaming zou feilloos moeten werken. Laatste updates in de Sensus en in je telefoon?
jalex_h
6th Gear member

Welke Sensus heb je? Ik heb het systeem dat vanaf mj 2014 op de markt kwam en simpeler kan imho haast niet.
Knop voor stembediening indrukken en "Kies contact" zeggen. Daarna wordt je gevraagd wie er gebeld moet worden. Als er bij een persoon meerdere tel. nr's in de telefoon staan, kun je ook meteen aan geven welke hij moet nemen, dus bv "Piet Puk Mobiel" geeft meteen het mobiele nummer van Pietje Puk. Zo lang je niet te snel praat, werkt het voor mij prima.
Google Now heb ik ook wel eens in de auto geprobeerd. Doet het redelijk (heb dan wel het scherm met de Google widget aan staan) maar zit er wel regelmatig naast dus geef mij maar de Sensus stembediening.
Streamen via BT gaat probleemloos. Het is overigens niet zo dat als je voor de telefoon een BT- verbinding hebt, deze ook automatisch voor de audio gebruikt wordt. Het kan dus zijn dat je, als je bij Media BT geselecteerd hebt, de telefoon nogmaals moet selecteren.

De verkeersinfo is inderdaad lichtelijk rampzalig, gelukkig wordt bij mij binnenkort RTTI geïnstalleerd, hopelijk wordt het dan nog wat.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
nobacon
2nd Gear member

Ok Dank jullie. Ben er inmiddels uit. Heeft met de telefooninstellingen te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”