Brandstofdruk sensor vervangen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Perdido
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.09.2009 - 12:20
Locatie: Groenlo

Heb steeds de melding P190 en 191, heb uitgevonden dat dit de brandstofdruk sensor betreft.
Heb vorige week ook de achterste lambda sonde vervangen, maar het storingslampje komt weer terug.
Inmiddels heb ik een nieuwe brandstofdruk sensor besteld, maar ik vraag me af: kan ik hem zo vervangen, of moet eerst de brandstof er uit en de druk weg ?
Heb nu een Volvo V50 van 2006 met 2.4 5 cil. benzinemotor 140 Pk
Weet iemand het antwoord ?
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Kan zo vervangen worden. Hou er wel rekening mee dat er wat benzine mee gaat komen. Dus even een doek o.i.d. er omheen doen zodat e.e.a. niet op hete onderdelen terecht kan komen
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27015
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Doe het het liefst als de auto een flinke tijd stil heeft gestaan.
Dan is het en niet warm en is de druk niet zo hoog, dus zal er minder benzine uit komen als je de sensor wisselt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

fredhead schreef: Doe het het liefst als de auto een flinke tijd stil heeft gestaan.
Dan is het en niet warm en is de druk niet zo hoog, dus zal er minder benzine uit komen als je de sensor wisselt
Nog beter idd. Nou kwam er bij mij, bij een warme motor niet eens heel erg veel benzine uit.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Perdido
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.09.2009 - 12:20
Locatie: Groenlo

Bedankt voor jullie advies ! Ik ga nu met een gerust hart aan het werk.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Je kan ook met draaiende motor de zekering van de brandstofpomp lostrekken, dan is de druk sowieso weg. :D Niet met diesel doen want dan kan je gezellig gaan ontluchten.
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

Dan heb je evenveel restdruk als dat je het contact uitzet. Of de spanning op de brandstofpomp nu uitvalt door een zekering die eruit is of het contact uitgezet word maakt natuurlijk niet uit
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Gebruikersavatar
Perdido
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.09.2009 - 12:20
Locatie: Groenlo

Heb inmiddels de nieuwe brandstofdruk sensor in huis.
Vanmorgen ben ik aan het werk gegaan, auto omhooggebracht volgens het boekje op bokken, beschermplaat eronderuit gehaald,
en nu komt het : WAAR zit die brandstofdruk sensor ? Heb een afbeelding geraadpleegd in de autovraagbaak van mijn Volvo,
maar ik kom er niet uit. Stom he ? Ik kan het niet uitstaan.... Snap er niks van.
Kan iemand me een aanwijzing geven of een foto / afbeelding laten zien waar deze op staat ?
Volvo V50 2006 benzine 2.4 5 cil. motor

( ik wil wel een afbeelding toevoegen van de druksensor die ik heb, maar weet niet hoe ik deze op dit topic moet plaatsen.... )
Laatst gewijzigd door Perdido op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”