Ik heb op mijn S40 een aantal stickers die niet gewenst zijn. Ik heb twee stickers van de voormalige dealer op de voorportieren die ik graag wil verwijderen. Ook wil ik graag de 2.4i aanduiding op de kofferdeksel verwijderen. Heeft iemand tips hoe ik deze stickers en dit embleem netjes kan verwijderen ?
Verder valt mij op dat als ik de S40 afsluit deze na een aantal seconden nogmaals een geluid maakt net alsof er dan nog iets afgesloten wordt. Het is een mechanisch geluid. Ik heb de handleiding hier op nageslagen maar ik kan hierover niets vinden.
Stickers verwijderen en afsluiten S40
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
-
- 2nd Gear member
Met fohn een beetje warm (echt niet te warm, want dan verbrand je lak) maken en stickers met je nagel af prutsen. Lijmresten met nagellak remover en een caramelschijf verwijderen
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Had hier nog nooit van gehoord maar dit is wat ik hoor inderdaad, bedankt ! Wel een erg bijzondere naam voor een dergelijk functie.OGA244 schreef: Deathlock functie, zoek daar eens op
Verder bedankt voor de tips aangaande het verwijderen van de stickers.
Ik moet nog wel het 2.4i logo verwijderen. Is dat een kwestie van pulken ? Ik heb wel eens gehoord dat een dergelijk logo met een visdraad eraf gesneden kan worden. Je zou dan de dubbelzijdige tape doorsnijden. Iemand hier toevallig ervaring mee ?
- m-kliko
- 4th Gear member
Ik heb ooit op een andere auto letters verwijderd.
Inderdaad, even warm maken met de fohn, en met een stuk visdraad het eraf gesneden.
Daarna heb ik zitten pulken en krabben met mijn nagel.
Had ik niet moeten doen! Had uiteindelijk allemaal oppervlakkige krassen, precies in de vorm van de letters
Beter dus om met WD40 en een poetsdoek te proberen.
Misschien dat ik bij mijn Volvo ook nog eens (alle) letter eraf haal. Ben er nog niet helemaal over uit of ik alles doe, of gedeeltelijk. (Bijvoorbeeld alleen "S40" en "2.4i", of ook de VOLVO letters)
Inderdaad, even warm maken met de fohn, en met een stuk visdraad het eraf gesneden.
Had ik niet moeten doen! Had uiteindelijk allemaal oppervlakkige krassen, precies in de vorm van de letters

Misschien dat ik bij mijn Volvo ook nog eens (alle) letter eraf haal. Ben er nog niet helemaal over uit of ik alles doe, of gedeeltelijk. (Bijvoorbeeld alleen "S40" en "2.4i", of ook de VOLVO letters)
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
In mijn instructieboekje heet deze functie "Safelock"Snipes@fryslan schreef:Had hier nog nooit van gehoord maar dit is wat ik hoor inderdaad, bedankt ! Wel een erg bijzondere naam voor een dergelijk functie.OGA244 schreef: Deathlock functie, zoek daar eens op
Klinkt wat vriendelijker

Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- OGA244
- 8th Gear member
zet je een auto op slot terwijl er nog iemand inzit is mijn omschrijving na pak hem beet 1 minuut een exactere,Marcnij schreef:In mijn instructieboekje heet deze functie "Safelock"Snipes@fryslan schreef:Had hier nog nooit van gehoord maar dit is wat ik hoor inderdaad, bedankt ! Wel een erg bijzondere naam voor een dergelijk functie.OGA244 schreef: Deathlock functie, zoek daar eens op
Klinkt wat vriendelijker![]()
de auto dan niet meer van binnenuit open kunnen maken daar is niet safes aan
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tips allemaal. Ik zal aan de slag met een visdraadje, pasje, nagels, wd40, fohn, caramelschijf en een poetsdoek
Het gaat dan vast lukken.
Nogmaals dank voor de reacties ook aangaande het deathlock/safelock verhaal.

Nogmaals dank voor de reacties ook aangaande het deathlock/safelock verhaal.
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Om hier nog ongevraagd mijn mening over te geven. Ik heb wel eens een S40 gezien die helemaal geen logo's meer achterop had maar persoonlijk vindt ik dat niet mooi. De motoraanduiding en type verwijderen kan ik nog wel waarderen, maar het moet wel een V O L V O blijvenm-kliko schreef: Ik heb ooit op een andere auto letters verwijderd.

- m-kliko
- 4th Gear member
Ja... Ik denk dat het ook heel kaal gaat worden dan. Misschien dat ik nog eens over ga naar de grotere breder uitgezette V O L V O. Maar ik vind het niet per definitie mooier...Snipes@fryslan schreef:Om hier nog ongevraagd mijn mening over te geven. Ik heb wel eens een S40 gezien die helemaal geen logo's meer achterop had maar persoonlijk vindt ik dat niet mooi. De motoraanduiding en type verwijderen kan ik nog wel waarderen, maar het moet wel een V O L V O blijvenm-kliko schreef: Ik heb ooit op een andere auto letters verwijderd.
Misschien dat ik bij mijn Volvo ook nog eens (alle) letter eraf haal. Ben er nog niet helemaal over uit of ik alles doe, of gedeeltelijk. (Bijvoorbeeld alleen "S40" en "2.4i", of ook de VOLVO letters)![]()
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Misschien trek je mij wel over de streep om het ook weer te gaan doen

- Hanegem
- 3rd Gear member
Lees dit hopelijk nog niet te laat. De meest veilige methode om lijmresten te verwijderen van stickers is ouderwetse boenwas voor meubels. Dus eerst met de föhn warm maken en er af trekken en dan met boenwas aan de gang. Geen goud zo goed.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Ik heb nu alleen de 2.4i eraf gehaald en dat was volgens mijn vriendin al "kansloos"m-kliko schreef:Ja... Ik denk dat het ook heel kaal gaat worden dan. Misschien dat ik nog eens over ga naar de grotere breder uitgezette V O L V O. Maar ik vind het niet per definitie mooier...Snipes@fryslan schreef:Om hier nog ongevraagd mijn mening over te geven. Ik heb wel eens een S40 gezien die helemaal geen logo's meer achterop had maar persoonlijk vindt ik dat niet mooi. De motoraanduiding en type verwijderen kan ik nog wel waarderen, maar het moet wel een V O L V O blijvenm-kliko schreef: Ik heb ooit op een andere auto letters verwijderd.
Misschien dat ik bij mijn Volvo ook nog eens (alle) letter eraf haal. Ben er nog niet helemaal over uit of ik alles doe, of gedeeltelijk. (Bijvoorbeeld alleen "S40" en "2.4i", of ook de VOLVO letters)![]()
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Misschien trek je mij wel over de streep om het ook weer te gaan doen![]()

- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tip en mogelijk dat iemand anders hier nog wat aan heeft. Was voor mij net te laatHanegem schreef: Lees dit hopelijk nog niet te laat. De meest veilige methode om lijmresten te verwijderen van stickers is ouderwetse boenwas voor meubels. Dus eerst met de föhn warm maken en er af trekken en dan met boenwas aan de gang. Geen goud zo goed.

- Hanegem
- 3rd Gear member
Ik haal zo ook altijd de lijmresten van de Zwitserse tolsticker van mijn ruit.Snipes@fryslan schreef:Bedankt voor de tip en mogelijk dat iemand anders hier nog wat aan heeft. Was voor mij net te laatHanegem schreef: Lees dit hopelijk nog niet te laat. De meest veilige methode om lijmresten te verwijderen van stickers is ouderwetse boenwas voor meubels. Dus eerst met de föhn warm maken en er af trekken en dan met boenwas aan de gang. Geen goud zo goed.![]()
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- m-kliko
- 4th Gear member
Fotootje van t resultaat?Snipes@fryslan schreef:Ik heb nu alleen de 2.4i eraf gehaald en dat was volgens mijn vriendin al "kansloos"m-kliko schreef:Ja... Ik denk dat het ook heel kaal gaat worden dan. Misschien dat ik nog eens over ga naar de grotere breder uitgezette V O L V O. Maar ik vind het niet per definitie mooier...Snipes@fryslan schreef: Om hier nog ongevraagd mijn mening over te geven. Ik heb wel eens een S40 gezien die helemaal geen logo's meer achterop had maar persoonlijk vindt ik dat niet mooi. De motoraanduiding en type verwijderen kan ik nog wel waarderen, maar het moet wel een V O L V O blijven![]()
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Misschien trek je mij wel over de streep om het ook weer te gaan doen![]()
(waarom mag niemand zien dat je een dikke bak hebt
) Ik heb het logo eraf gehaald met een stuk flosdraad. Vervolgens de grotere achtergebleven lijmresten eraf gepulkt om vervolgens met wd40 de overige lijmresten verwijderd. Dat werkt prima moet ik zeggen. Daarna nog met wat autowas opgepoetst. Ik ben tevreden met het resultaat.
Van mij gaat de "S40" en "2.4i" er misschien ook binnenkort af. Maar ben nog benieuwd hoe het er uit ziet!

- YourivdAar
- 2nd Gear member
Erg off-topic misschien, maar toch: die vignetten die nodig zijn om sommige landen te doorkruisen plakken altijd behoorlijk. Niet plakken resulteerd in een geldboete. Ik kreeg de tip om een beetje vaseline op de ruit aan te brengen zodat de lijm niet hecht aan de ruit, dit schijnt erg goed te werken.Hanegem schreef:Ik haal zo ook altijd de lijmresten van de Zwitserse tolsticker van mijn ruit.Snipes@fryslan schreef:Bedankt voor de tip en mogelijk dat iemand anders hier nog wat aan heeft. Was voor mij net te laatHanegem schreef: Lees dit hopelijk nog niet te laat. De meest veilige methode om lijmresten te verwijderen van stickers is ouderwetse boenwas voor meubels. Dus eerst met de föhn warm maken en er af trekken en dan met boenwas aan de gang. Geen goud zo goed.![]()
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Of hopen op een flinke ster die doorscheurt, ben je direct van je tolstickers af die vast op de ruit zitten.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- YourivdAar
- 2nd Gear member
Ha-ha!sebastiaan84 schreef: Of hopen op een flinke ster die doorscheurt, ben je direct van je tolstickers af die vast op de ruit zitten.

Ik heb wel een WA+ verzekering, maar om die nou aan te spreken voor een tol sticker ?

Met vriendelijke groet,
Youri
Youri