rti gekocht 2de hands en het........................werkt

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
cammaro
2nd Gear member

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een 2dehands rti systeem gekocht! Ik hoop dat het deze week binnenkomt! Maar het probleem is dat er een kabel ontbreekt de geen die van voor naar achter loopt volgens de persoon die het verkoopt! Is dit allemaal los verkrijgbaar? misschien ontbreken er nog wel een paar onderdelen of ben ik te snel geweest met kopen :oops: de hele set koste 425 euro het gaat om het systeem met het schuif scherm. En is dit wel zelf in te bouwen ik heb al wel de montage handleiding gedownload! graag juliie advies mannen??????

groeten Pascal
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dat zou nog wel eens wat hoofdbrekens kunnen kosten Pascal.
Je moet het forum maar eens doorspitten maar ik herinner me uitspraken dat systemen bij een bepaald bouwjaar moeten horen. Maar misschien heb je mazzel.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gast

cammaro schreef:Hoi allemaal,
Ik heb vandaag een 2dehands rti systeem gekocht! Ik hoop dat het deze week binnenkomt! Maar het probleem is dat er een kabel ontbreekt de geen die van voor naar achter loopt volgens de persoon die het verkoopt! Is dit allemaal los verkrijgbaar? misschien ontbreken er nog wel een paar onderdelen of ben ik te snel geweest met kopen :oops: de hele set koste 425 euro het gaat om het systeem met het schuif scherm. En is dit wel zelf in te bouwen ik heb al wel de montage handleiding gedownload! graag juliie advies mannen??????
Ik ben eerst eens gaan zoeken op het internet en ook dit forum of het mogelijk is om RTI in te bouwen.
Het kan maar je moet aan een heleboel voorwaarden voldoen.

De 2e hands RTI moet uit een auto (S80) komen die uit dezelfde bouwperiode komt als je eigen ivm software.
Als je dit koopt moet je eigenlijk het zelf uit de auto demonteren, omdat je nogal wat meer kabels nodig hebt als de meest demontagebedrijven denken cq weten.
Kan je nog bij de donor-auto komen?

Ook is bijvoorbeeld de bekleding in de achterbak anders en ga zomaar door.
Het wil wel, maar het is zeker niet eenvoudig. En ik ben zeker niet bang uitgevallen als het gaat om sleutelen aan Volvo.
Er is al heel wat over RTI inbouw geschreven op dit forum incl. foto's. Dus even zoeken. Ook bij S60 en V70.

Ik ben vooralsnog even afgehaakt, omdat ik 2e handsprijzen niet in overeensteming vind met het werk wat je er van hebt en het risico.

Kan je tzt een foto maken van alle onderdelen die je hebt. Gewoon nieuwsgierig. :P

En uiteraard, Succes

ps; we zijn hier dol op foto-reportages van de inbouw.
s80 1999
4th Gear member

ik heb het zelf ook gedaan, het is te doen. die kabel kun je of zelf maken of nieuw bestellen bij volvo. alleen daar hangt wel een volvo prijs kaartje aan. losse stekkertjes kun je ook bestellen. die kosten je misschien 4 euro per stuk terwijl een kabel iets van 100 euro moet kosten.

mocht je hulp nodig hebben stuur maar een pm
cammaro
2nd Gear member

zodra ik het binnen heb maak ik er ff fotos van en ook van de inbouw! ik ben blij dat er iemand met ervaring is zodat ik de nodige vragen kan stellen. De persoon die het verkoopt verkoopt het voor iemand anders en die heeft de auto niet meer. Maar als alles los te verkrijgen is moet het wel te doen zijn toch :? en de aanschaf prijs is vrij laag dus een paar 100 euro voor de kabels heb ik er dan wel voor over!!!

Heb je er veel problemen mee gehad s801999?

pascal
s80 1999
4th Gear member

afgezien ik de cd's er verkeerd om in had gedaan niet eigenlijk.
na een half jaar is me cd-rom wisselaar kapot gegaan. tja het blijft 2e hands natuurlijk.

maar verder niet gewoon kabels aangesloten software geladen en werken.
cammaro
2nd Gear member

ik zag in de montagehandleiding dat je ook de radio los moet koppelen maar heb je hierna dan ook nog een code nodig(die ik dus niet heb) :? of is dit ook al nodig als je de accu lostrekt?

Pascal
s80 1999
4th Gear member

neem aan dat je gewoone en HU radio heb? rti werkt pas vanaf een HU 401 meen ik. (zolang deze maar een wisselaar ingang heeft) zonder HU zal de rti niet werken.

als je een HU heb heb je geen radio code nodig,
ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik help je graag een eind op weg.
cammaro
2nd Gear member

zelf heb ik een hu 601! ik kom uit hoofddorp en als ik zo eens de handleiding doorlees zal ik best nog wel eens hulp kunnen gebruiken :lol:
s80t6
3rd Gear member

wat haal je je een drukte op je hals, en dat allemaal voor gebrekkige navigatie uit de vorige eeuw.

Krijg je de juiste software ook bijgeleverd? dan kan ook voor grote problemen zorgen heb ik wel 's gelezen.

Ik wens je veel succes met het project, en je zou ons een ontzettend plezier doen het verloop van het verhaal met foto's te illustreren...

dol op getweakte volvo's

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
s80 1999
4th Gear member

systeem is wel "oud" maar het is o zo mooi toch ;)

van welk jaar komt je s80? en wat voor navigatie systeem heb je? de dvd of cd-rom?
heb je al een cd-wisselaar?
cammaro
2nd Gear member

de onderdelen zijn vandaag binnen gekomen! ik hoop dat jullie kunnen zien wat ik nog nodig heb aan bekabeling of onderdelen ik moet zeker een speaker en een ab. hebben alvast bedankt!

pascal

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Richard
7th Gear member
Contacteer:

Ziet er aardig compleet uit zo op het eerste gezicht. En hoe zit het met het bouwejaar? Komt dat overeen?
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
cammaro
2nd Gear member

het is de oude versie met de cd roms en mijn s80 komt uit 1999 dus dat moet wel werken. ik wil ook weten of ik alle kabels heb om van voor naar achter te leggen zodat ik alvast een begin kan maken!!!!!!! :razz:

pascal
s80 1999
4th Gear member

ziet er idd compleet uit. het enige wat ik mis is het witte kastje voor de tmc en een bruin kabeltje.
cammaro
2nd Gear member

heeft iemand een montage handleiding van een rti met cdrom ?

pascal
HMG
4th Gear member

cammaro
2nd Gear member

bedankt hmg maar deze instructie is voor de rti dvd versie niet de cdrom volgens mij zijn de kabels voor deze 2 verschillend het gaat mij vooral om de voedingen van de cdrom speler en de gps computer hoe ik die aan moet sluiten!

pascal
HMG
4th Gear member

Er staat ook idd geen andere versie op deze site, dan kan ik je helaas ook niet verder helpen,. SUCCES!
cammaro
2nd Gear member

zo net alles ingebouwd zodra er spanning op komt gaat de cdrom wisselaar cd zoeken en laden maar als ik het contact aanzet komt er geen beweging in het scherm ik weet niet of ik de ab nodig heb om het scherm te activeren deze heb ik namelijk nog niet
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”