Goede morgen,
De XC90 (2004) staat inmiddels voor de deur.
Melding voor verlichting, rechts achter blijkt niet te werken.
Twee problemen:
- bij het demonteren van het achterlicht zijn beide lange moeren naar binnen gevallen in de ruimte tussen het plaatwerk. Is er een mogelijkheid daar nog bij te komen?
- de draad zit op het lampje gesoldeerd, dat lijkt me niet de bedoeling (draai fitting) dus daar moet ik in ieder geval mee terug.
Maar als iemand een idee heeft hoe ik bij de bouten kan komen zou dat super zijn. Bij het naar voren halen zijn ze naar binnen en er tusen gevallen.
Bedankt!
Probleem vervangen achterlicht
- Odin
- 2nd Gear member
Ik heb al een magneetje van een keukenkastje aan een touwtje geprobeerd. Magneetje pakt echter op het plaatwerk voordat hij doorzakt naar onder.
Net even bij de autohandel langs geweest waar ik de auto heb gekocht. Die wisten niets van het gesoldeerde lampje. Ga maandag terug al de monteur er is, maken ze foto's, bestellen nieuwe fitting bij de Volvo en maken het in orde. Dus dat komt goed.
Nog een poging wagen met vissen, anders twee van die lange moeren bestellen. Kwam ze al tegen op een onderdelen site, waar in de beschrijving stond "ze donderen er wel een tussen, kom je er niet meer bij, bestel bij ons nieuwe"
Net even bij de autohandel langs geweest waar ik de auto heb gekocht. Die wisten niets van het gesoldeerde lampje. Ga maandag terug al de monteur er is, maken ze foto's, bestellen nieuwe fitting bij de Volvo en maken het in orde. Dus dat komt goed.
Nog een poging wagen met vissen, anders twee van die lange moeren bestellen. Kwam ze al tegen op een onderdelen site, waar in de beschrijving stond "ze donderen er wel een tussen, kom je er niet meer bij, bestel bij ons nieuwe"

Nissan 100NX 1.6l ´91 // Peugot 206 1.4l QS // Mazda 626 2.0l ´02 // Jaguar S-Type 3.0l V6 ´02 // Skoda Superb 2.8l 30V V6 ´04 // Volvo XC90 D5 Summum 2.4l ´04
- Odin
- 2nd Gear member
Opgelost. Onder garantie nieuwe kabelboom in het achterlicht.
Garage had zo'n telescoop magneet en heeft de bouten er uit gevist.
Alle verlichting weer top in orde.
Garage had zo'n telescoop magneet en heeft de bouten er uit gevist.
Alle verlichting weer top in orde.
Nissan 100NX 1.6l ´91 // Peugot 206 1.4l QS // Mazda 626 2.0l ´02 // Jaguar S-Type 3.0l V6 ´02 // Skoda Superb 2.8l 30V V6 ´04 // Volvo XC90 D5 Summum 2.4l ´04