Een tweede topic voor een ander probleem...
Eigenlijk al sinds ik in 2003 mijn V70 heb aangeschaft, heb ik problemen met de achter ruitenwisser, achterklep en tankklep.
Een jaar of 3 geleden is de kabelboom door de Volvo dealer hier in Zwolle gerepareerd.
Het slot van de achterklep is gesteld, de tankklep vergrendelingsmotor is vervangen en en zijn diverse relais (links achter in de kofferbak) vervangen.
Inmiddels werkt de vergrendeling van de tankklep helemaal niet meer, de ruitenwisser werkt na het wisselen van een relais af en toe. De achterklep gaat met een vertraging van ongeveer een halve seconde (in vergelijking net de voorportieren) op slot en de achterpotieren gaat pas op slot na wat wiebelen bij de relais.
Nu is dus het vreemde dat het wisselen van de relais (RMI13 t/m RMI24) de problemen tijdelijk (een half jaar tot een dag) lijken op te lossen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de kabelboom weer defect is, maar verklaard dat de problemen met de achterportieren en de tankklep?
Zou het zekeringbord / relaisbord achter defect kunnen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt!
Edwin
Storing achter ruitenwisser, achterklep, sloten achterportieren en tankklep
- Esrever
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.10.2012 - 11:08
Ik heb de kabelboom los gehaald en helemaal doorgemeten. Deze is nog 100% in orde.
Vind het trouwens wel vreemd dat ik geen sporen van reparatie kan vinden....
Ik heb nu relais getest en de werkende op alle noodzakelijke posities geplaatst, alle sloten (behalve het tankdop slot) werken goed.
De Volvo garage heeft destijds bij het "repareren" van de kabelboom gemeld dat de achterwisser motor defect zou zijn. Daarom heb ik nu RMI13 (achterwisser) en RMI16 (Interval achter ruitenwisser) leeg gelaten om te testen of dat effect heeft. De laatste keer leek MRI13 ook wel wat aan de warme kant. Mogelijk een kortsluiting in de motor?
Voorlopig houd ik het even in de gaten, achterruitenwisser en tankdop vergrendeling mis ik niet.
Vind het trouwens wel vreemd dat ik geen sporen van reparatie kan vinden....
Ik heb nu relais getest en de werkende op alle noodzakelijke posities geplaatst, alle sloten (behalve het tankdop slot) werken goed.
De Volvo garage heeft destijds bij het "repareren" van de kabelboom gemeld dat de achterwisser motor defect zou zijn. Daarom heb ik nu RMI13 (achterwisser) en RMI16 (Interval achter ruitenwisser) leeg gelaten om te testen of dat effect heeft. De laatste keer leek MRI13 ook wel wat aan de warme kant. Mogelijk een kortsluiting in de motor?
Voorlopig houd ik het even in de gaten, achterruitenwisser en tankdop vergrendeling mis ik niet.
2008 Volvo V70 2.5T benzine automaat (200Pk)
2002 Volvo V70 2.4 benzine (140Pk)
2002 Volvo V70 2.4 benzine (140Pk)
- Esrever
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.10.2012 - 11:08
Waarom zou dit nodig zijn?OGA244 schreef: de REM module even resetten, als ik het goed heb zekering 13 linksachterin er even uit trekken (kan het nummer fout hebben maar haal ze er anders allemaal even om de beurt uit)
2008 Volvo V70 2.5T benzine automaat (200Pk)
2002 Volvo V70 2.4 benzine (140Pk)
2002 Volvo V70 2.4 benzine (140Pk)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13508
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Ik vind het niet nodig, jij mogelijk wel, check het instructieboekje anders even welke de REM zekering is, in 2014 was het nr 1, in 2003 volgens mij 13..
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Esrever
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.10.2012 - 11:08
Haha..OGA244 schreef: Ik vind het niet nodig, jij mogelijk wel, check het instructieboekje anders even welke de REM zekering is, in 2014 was het nr 1, in 2003 volgens mij 13..

Wat ik bedoel is.. Wat is de REM module, en waarom zou ik deze volgens jou moeten resetten.
Ik heb verder geen zichtbare foutmeldingen of iets dergelijks.
Het enige wat ik zo kan vinden is dat dit de Rear Electronic Module is?
2008 Volvo V70 2.5T benzine automaat (200Pk)
2002 Volvo V70 2.4 benzine (140Pk)
2002 Volvo V70 2.4 benzine (140Pk)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De achterwisser loopt door een aluminium bus heen die door gebrek aan smering meestal gaat corroderen. Daardoor draait de wisser zwaar waardoor de thermische zekering eruit gaat. Kan bij jou heel goed de reden zijn van falende achterwisser. Even los halen dan zie je meteen of dat het probleem geeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95