Beste mede Volvo liefhebbers!
Allereerst wil ik zeggen dat nieuw ben op dit forum en nog een beetje de boel aan het verkennen ben, maar toch hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Sinds januari van dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een Volvo C30 D4 Geartronic. Een prachtige en super fijn rijdende auto zou je denken, echter sinds ik de auto voor een jaarbeurt bij Broekhuis in Harderwijk heb gebracht zijn de problemen begonnen.
In maart van dit jaar heb ik mijn C30 voor een jaarbeurt bij Volvo Broekhuis in Harderwijk gebracht en sindsdien geeft de auto problemen. De dag nadat ik de auto had opgehaald gaf de baardcomputer bij het starten 'motorsysteem service vereist' aan en stotterde de auto bij het rijden. Ik ben direct teruggegaan naar Broekhuis en zij hebben de auto uitgelezen.
De lambdasonde en de uitlaatgas temperatuurmeter gaven beide een storing. Heb na lang wikken en wegen deze twee onderdelen uiteindelijk vorige week laten vervangen (mede omdat de auto ook een periode niet gestotterd heeft), maar helaas het probleem is niet verholpen. De auto stottert/houdt in tijdens het rijden bij rustig gasteven, ook kan de auto stotteren wanneer ik het gas loslaat. Het stotteren/inhouden komt met name voor tussen snelheden van 10 tot 80 km/h (ongeacht versnelling/warme of koude motor en of het rijden op cruise control). Het probleem voelt echt als stotteren/inhouden...alsof het vermogen van de motor wegvalt. Wanneer ik flink het gas intrap en hoog in de toeren rijd, dan geeft de auto echt 0 problemen en heeft hij voldoende vermogen en stottert niet.
Ook is het verbruik ronduit droevig te noemen.....ik weet dat het de fabrieksopgave van 1 op 20 moeilijk te halen valt maar 1 op 11/12 is toch wel heel slecht terwijl ik altijd BP Ultimate Diesel tank....een goede kwaliteit brandstof.
Wie o wie kan mij helpen of heeft zelf dit probleem meegemaakt?
Alle tips zijn welkom en wil graag vragen beantwoorden wanneer deze er zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Help! Schokken/inhouden Volvo C30 D4 Geartronic
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is het verbruik na de beurt omhoog gegaan, of was dat altijd zo slecht?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21.05.2017 - 16:18
Ik kan mij herinneren dat toen ik de auto net had ik 1 op 18 gemakkelijk haalde. Nu schommelt het rond de 1 op 14.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10
Koelvloeistoftemperatuursensor al vervangen? Zie ook VolvoV70forum. Kost niet veel.
Of interne vervuiling? Dicht slibbing? Nooit eerder hoog in de toeren gejaagd? Vorige eigenaar fan van 'nieuwe rijden'? Is funest voor motoren. Hiervoor bestaan reinigingsmethoden. Zie ook weer VolvoV70forum.
Turbo?
Of interne vervuiling? Dicht slibbing? Nooit eerder hoog in de toeren gejaagd? Vorige eigenaar fan van 'nieuwe rijden'? Is funest voor motoren. Hiervoor bestaan reinigingsmethoden. Zie ook weer VolvoV70forum.
Turbo?
Laatst gewijzigd door Silver S70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Polar+ (2019)
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
De MAP-sensor is mogelijk vervuild. Deze is met wat beleid zelf te reinigen en makkelijk bereikbaar (motorafdekking er af + 1 torx-bout losmaken). In deze video gaat het over een S80 maar elke D4 zit hij op deze plaats. Als de sensor onder de drab zit dan is dat een goede kanshebber voor de oorzaak van jouw problemen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10
Top!-KJ- schreef: De MAP-sensor is mogelijk vervuild. Deze is met wat beleid zelf te reinigen en makkelijk bereikbaar (motorafdekking er af + 1 torx-bout losmaken). In deze video gaat het over een S80 maar elke D4 zit hij op deze plaats. Als de sensor onder de drab zit dan is dat een goede kanshebber voor de oorzaak van jouw problemen.
V40 T2 Polar+ (2019)
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?