Nou ik heb weer wat. Morgen gaan we met vakantie. Althans dat was de bedoeling. Vandaag start ik de auto en.... de auto jankt en stuurt niet. Onder de motorkap zie ik slijpsel van een riem. De riem draait niet en jankt. Er is een heel stuk uit de metalen rol bovenaan waar de riem overheen draait. Na even lopen (net als ik de auto uit wil doen) rolt de riem weer en is het geluid weg. Maar de riem lijkt ook een stukje van de rol af te zijn.
Zucht.
Het enige dat gebeurd is de laatste periode is een raar geluid bij gasgeven twee weken geleden. Ik was toen op weg naar de garage nadat de wegenwacht er al bij was geweest en niets gezien had. Op weg naar die garage hoorde ik een enorme bonk onder de auto en schoot er iets weg. Het geluid was daarna ook weg. Het werd afgedaan met 'er zal wel een tak onder de auto gezeten hebben'.
Maar nu dus dit. Ik heb geen idee of het een met het ander te maken heeft of niet. Maar die rol waar de riem overheen draait is dus niet goed dat is duidelijk. Gisteren hoorde ik hetzelfde eventjes en kon ik het stuur niet draaien maar na opnieuw starten was het weg. Ik heb gisteren nog een paar keer gewoon zonder problemen gereden.
Maar nu dus een probleem
heeft iemand een idee wat dit precies is? Is dit een grote reparatie? Morgen vertrekt de ferry.... ik hoop van harte niet zonder mij!! Kan iemand een suggestie doen wat dit is? Moet de hele riem(set) vervangen worden nu? Dat is nog hartstikke duur ook natuurlijk?
Help.
Een verdrietige Max
Deze auto heeft me niet veel geluk gebracht