Vorige week 's avonds net 10 km. onderweg met de cabrio om ergens een ijsje te gaan eten tot er ineens een luid en hoog aanlopend/jankend geluid onder de motorkap vandaan kwam.
Het leek in eerste instantie op een hevig aanlopende multiriem, maar dat was het niet.
Omdat ik het niet vertrouwde naar huis gereden en de ANWB maar gebeld. Die was er met 15 minuten en concludeerde al gauw dat één van de lagers van de spanrollen die door de multiriem worden aangedreven kapot was. Welke kon hij niet zeggen, maar was zeker één van hen.
Volgende ochtend naar de dealer gereden en die concludeerde al gauw dat de carterventilatie verstopt was en vervangen moest worden. Het was dus niet een lager. Carterventilatie is direct dezelfde dag nog vervangen en het probleem is weg. Kosten € 389. Ik vond dit wel vreemd aangezien ik bij de aankoop in januari 2016 nog expliciet gevraagd had hier naar te kijken. Dat is toen gebeurd, een monteur heeft met een metertje in de oliepeilstokbuis gemeten en dat was goed volgens zeggen.
Aangezien dit me niet lekker zat, zeker omdat ik er nog expliciet om gevraagd had, heb ik toch contact opgenomen met de dealer van aanschaf. (Is een andere dan die gerepareerd heeft). De service medewerker gaf aan dat het inderdaad gecontroleerd is, maar dat dat een moment opname was en we nu weer enige tijd verder zijn. Mijn tegenargument dat er sinds aanschaf nog maar 4.500 km met de auto gereden is deed hun ook toegeven dat het daar dan niet aan kan liggen.
Na wat overleg heeft de dealer aangeboden 75% van de kosten te vergoeden. Aangezien de 12 maanden garantie al afgelopen januari verlopen is en we nu al 6 maand daarna zitten vond ik dit een zeer nette en schappelijke oplossing!
Daarvoor dan ook bij deze hulde aan Volvo dealer Harrie Arendsen in Zevenaar!
gr. Edwin.
Carterventialtie, ineens is ie verstopt!
- Edwin
- 5th Gear member
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!