Vanmorgen toen ik mijn auto verzette, zag ik wat olie op de grond liggen.
Motorkap geopend en het is vrij duidelijk te zien waar de olie vandaan komt, links bovenin net naast de vul opening.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en of ik hier mee door kan blijven rijden dit weekend?
Maandag zal ik wel even contact opnemen met de garage, want goed is het vast niet...
V50 2.4 olie lekkage
- Blackraven
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
- Locatie: Friesland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Dat lijkt op lekkage bij een keerring van de nokkenastandwielen. Het komt nl. onder je d-riem kap vandaan.
Op zich kun je ermee doorrijden mits je oliepeil niet onder het minimum komt, maar check ook even je afschermkap onder de auto.
Wanneer er nl. olie op de straat ligt, staat er misschien al een behoorlijke plas op je beschermplaat. Hoe staat het met je oliepeil nu?
Bedenk me nog, veel olie op je d-riem lijkt me ook niet gezond, de kans dat deze over de tandwielen verspringt lijkt me dan groter.
Ik zou er toch voorzichtig mee zijn, die kap kun je er redelijk simpel afhalen, dan kan je even zien wat daaronder gebeurt.
Edit: er is nog een kleine kans dat het alleen om de rubberen ring onder je olievuldop gaat, ik weet echter niet of dat zoveel olielekkage tot gevolg kan hebben en of het dan ook bij de d-riem terecht komt.
Edit2; Zie ook even dit topic en vraag die persoon even: viewtopic.php?t=75341
Op zich kun je ermee doorrijden mits je oliepeil niet onder het minimum komt, maar check ook even je afschermkap onder de auto.
Wanneer er nl. olie op de straat ligt, staat er misschien al een behoorlijke plas op je beschermplaat. Hoe staat het met je oliepeil nu?
Bedenk me nog, veel olie op je d-riem lijkt me ook niet gezond, de kans dat deze over de tandwielen verspringt lijkt me dan groter.
Ik zou er toch voorzichtig mee zijn, die kap kun je er redelijk simpel afhalen, dan kan je even zien wat daaronder gebeurt.
Edit: er is nog een kleine kans dat het alleen om de rubberen ring onder je olievuldop gaat, ik weet echter niet of dat zoveel olielekkage tot gevolg kan hebben en of het dan ook bij de d-riem terecht komt.
Edit2; Zie ook even dit topic en vraag die persoon even: viewtopic.php?t=75341
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
- Kunstje
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 22.01.2017 - 10:14
Beste Blackraven,
Ik heb precies het zelfde zoals het er op lijkt.
Bij mijn Volvo is de keerring van de uitlaat nokkenas beschadigd door een verkeerde carterdruk in combi met een gescheurd carter membraam.
Ook ik heb die olie sporen onder de kap.
Mijn olie pijl is niet gezakt en de lekkage is minimaal maar als er een druppel op een draaiend deel komt maakt het een grote bende.
Sequence heeft wel gelijk, oplossen dit probleem een getande riem is niet gemaakt voor olie en wordt er zeker niet beter van.
Succes .....
Gr Mark,
Ik heb precies het zelfde zoals het er op lijkt.
Bij mijn Volvo is de keerring van de uitlaat nokkenas beschadigd door een verkeerde carterdruk in combi met een gescheurd carter membraam.
Ook ik heb die olie sporen onder de kap.
Mijn olie pijl is niet gezakt en de lekkage is minimaal maar als er een druppel op een draaiend deel komt maakt het een grote bende.
Sequence heeft wel gelijk, oplossen dit probleem een getande riem is niet gemaakt voor olie en wordt er zeker niet beter van.
Succes .....
Gr Mark,
Laatst gewijzigd door Kunstje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 T5 Geartronic 2004
- Kunstje
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 22.01.2017 - 10:14
Hier het een en ander over het membraam.
Is die van jouw onlangs kapot gegaan of vervangen?
viewtopic.php?t=74638
Is die van jouw onlangs kapot gegaan of vervangen?
viewtopic.php?t=74638
V50 T5 Geartronic 2004
- Blackraven
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
- Locatie: Friesland
Bedankt voor jullie antwoorden.
Voor zover ik weet is drie jaar geleden het carter ventilatie slangetje al vervangen na een fluitend geluid.
Hoop dat ik morgen de beschermkap los kan krijgen om te kijken waar de lekkage vandaan komt.
De distributieriem ziet er al vrij geolied uit helaas, olie lekkage valt op zich nog wel mee, peil is nog goed en niet al teveel op de bodemplaat.
Als het dan inderdaad om de nokkenas keerring gaat zal het vrees ik dus een vrij dure reparatie gaan worden, iemand enig idee wat voor bedrag ik daar ongeveer voor moet reserveren?
Voor zover ik weet is drie jaar geleden het carter ventilatie slangetje al vervangen na een fluitend geluid.
Hoop dat ik morgen de beschermkap los kan krijgen om te kijken waar de lekkage vandaan komt.
De distributieriem ziet er al vrij geolied uit helaas, olie lekkage valt op zich nog wel mee, peil is nog goed en niet al teveel op de bodemplaat.
Als het dan inderdaad om de nokkenas keerring gaat zal het vrees ik dus een vrij dure reparatie gaan worden, iemand enig idee wat voor bedrag ik daar ongeveer voor moet reserveren?
Laatst gewijzigd door Blackraven op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996