Goedemorgen , heeft iemand ervaring met het verwijderen van de achterbumper van V40 uit 2000.. heb de wielkastschroeven los maar zie verder geen bouten aan binnenzijde of onder .. iemand ervaring hierin.. ? Hoop het maar ..
Heb m los , klikker de klik systeem .
Nu het volgende probleem doet zich voor .. tis een 2000 import V40.. er is mij verteld dat trekhaak past tot 2004.. maar zie geen gaten.. moet uitlaat los ? Trekhaak heeft flappen aan de zijkant en rond midden.. iemand ervaring hiermee?? Moet ie passen en uitlaat verwijderen of allen demper laten hangen ?? Schrijf in realtime nu.. omdat ik er onder lig
Achter bumper verwijderen voor trekhaak
- NicoV40
- 4th Gear member
Kan je hier wat mee? Originele instructie voor monteren van een (afneembare) trekhaak: KLIK
Wat bertreft demontage van de einddemper... Zou ik je afraden, zou eerder zoveel mogelijk rubbers demonteren en uitlaat zo ver mogelijk opzij duwen (voorzichtig)
Rede, ofwel breken de bouten af, ofwel breekt de flens door, ofwel krijg je hem niet eens los. Die flens vangt net al het water van het achterwiel op, meestal zo rot als het maar kan daar.
Wat bertreft demontage van de einddemper... Zou ik je afraden, zou eerder zoveel mogelijk rubbers demonteren en uitlaat zo ver mogelijk opzij duwen (voorzichtig)
Rede, ofwel breken de bouten af, ofwel breekt de flens door, ofwel krijg je hem niet eens los. Die flens vangt net al het water van het achterwiel op, meestal zo rot als het maar kan daar.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 2nd Gear member
ik denk dat je hier verder mee uit de voeten kan:
https://www.volvo40forum.nl/forum/viewt ... 4&start=40
Voor de trekhaak moeten 2 gaten geboord worden door de bodemplaat heen. Zie op de eerder genoemde link op het Volvo forum de foto met het tijdstip van 12 jul 2013, 18:27
https://www.volvo40forum.nl/forum/viewt ... 4&start=40
Voor de trekhaak moeten 2 gaten geboord worden door de bodemplaat heen. Zie op de eerder genoemde link op het Volvo forum de foto met het tijdstip van 12 jul 2013, 18:27
-
- 2nd Gear member
Oké , ik ga dr mee aan de slag , heb volgens gegevens een fase 2 , zit net op overgang..in 2000 .. de trekhaak met flappen aan de zijkant gaat niet passen.. dus eerst naar fase 2 trekhaak zoeken..gaten boren lees ik.. mmm dats raar..toch ?