Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Daan uit Gouda en heb altijd al een voorliefde gehad voor Volvo.
440, 480 turbo, 240 en een 940 heb ik allemaal in mn bezit gehad.
Mijn grootste droom was toch om een 240 turbo te bouwen met een goede dosis vermogen.
Dus toen ik een 940 turbo voor een mooi prijsje kon kopen was mijn project begonnen.

De oude lekkende b230 uit de 240 gehaald.

de 940 turbo is een automaat, dus de m47 bak met vliegwiel moest overgezet worden. Een koppeling vervangen is nog nooit zo makkelijk geweest, dus gelijk maar een kevlar Black Diamond koppeling met drukgroep erin gezet.

De originele turbo was niet heel slecht maare heb hem toch laten reviseren voor een leuke prijs.
Mocht hij de geest geven zal hij plaats moeten maken voor iets groters

De donor koets heeft een nieuw baasje gekregen...

verder heb ik een compleet 2,5" uitlaat systeem gemaakt vanaf de turbo met een Simons demper ertussen. Klinkt heerlijk en roffelt en knalt er goed op los. Helaas hier geen foto's of filmpjes van. Wordt vervolgd.
Omdat de originele brandstofpomp niet zo fris meer was moest deze aan de kant gezet worden. Met het oog op de toekomst heb ik een Walbro 255 in de tank geplaatst en de pomp onder de auto verwijderd.

Verder heb ik een paar kleine upgrades gedaan zoals een chips erin, open filter en de turbodruk op 1 bar, loopt best goed! Verder is de auto verlaagd en voorzien van een QSP sportstuur en Sparco gordels. De baksteen wordt niet elke dag gebruikt maar met mooie dagen of naar evenementen/meetings. Van de winter staat het complete onderstel in de planning om aan gepakt te worden. Misschien ook de m47 vervangen voor iets sterkers. Bedoeling is volgend jaar een paar trackdays te volgen met dit oude turbo beestje-

Toekomst plannen:
- poly bussen in onderstel voor en achter
- schokdempers upgraden( koni,bilstein, iets anders?)
- remmen upgrade ( suggesties?)
- grotere injectoren
- versnellingsbak upgrade
- 531 cilinderkop aangepast met nokkenas en grotere kleppen
- grote turbo