Beste forummers,
Carterpan moet vervangen worden, de vraag is wat is onderdeelnummer van dit onderdeel?
Ik heb deze gevonden:
Volvo V50 (MW) 2.0 D 16V (D4204T) Carterpan 96563835680 2006
Maar via een andere site 9653835680 vind ik veel meer onderdelen:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... carterpan/
Lijkt erop dat de eerste onderdeelnummer een 6 teveel heeft?
Kan iemand dat bevestigen?
Gr t5powerr
Carterpan code S40 2.0D uit 2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Er zit een haarscheurtje bij een lastig plekje, schijnt van aluminium te zijn?Ben W schreef: Mag ik vragen waarom die vervangen moet worden?
Als hij bv gescheurd is is dat nog prima te lassen hoor
Tweedehands zijn ze niet al te duur, lijken zo rond de 100-125 euro..
Gr T5power
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Volvo onderdeelnummer van de pan is 30725818. Het nummer wat jij geeft is vermoedelijk een Frans onderdeel nummer. In elk geval geen Volvo onderdeel nummer.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30
Tja dan zou ik makkelijk voor een 2e hands gaan als je het niet kan (laten) lassen
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG
Laatst gewijzigd door Ben W op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik dacht zelf aan een tikfoutje maar wat jij zegt zou ook goed kunnen. De desbetreffende motor komt van PSA en is ws in een hoop franse autos gebruikt.edraket schreef: Volvo onderdeelnummer van de pan is 30725818. Het nummer wat jij geeft is vermoedelijk een Frans onderdeel nummer. In elk geval geen Volvo onderdeel nummer.
Misschien kan mijn garage dat niet goed lassen? Ik heb iig voor 150 euro een tweedehands op de kop getikt en laten opsturen.Ben W schreef: Tja dan zou ik makkelijk voor een 2e hands gaan als je het niet kan (laten) lassen
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30
Dat zit er dik in. Weinig garage bedrijven hebben een enkel een MIG/MAG lasapparaaat waar ze alleen mee MAG lassen.t5power schreef:Misschien kan mijn garage dat niet goed lassen? Ik heb iig voor 150 euro een tweedehands op de kop getikt en laten opsturen.Ben W schreef: Tja dan zou ik makkelijk voor een 2e hands gaan als je het niet kan (laten) lassen
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG
Om alu te lassen heb je een Inert (de I in MIG en TIG) gas nodig.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 27.10.2009 - 17:30
Dit weekend van de 2.0d de carterpan in zijn geheel vervangen. Carterstop was door de vorige eigenaar te strak ingedraaid
Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.
De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig

Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.
De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dank voor het aanbod, 30 euro is trouwens geen geld! Ik heb de mijne voor 160, was inderdaad 2 uurtjes werk (incl al het voorwerk van de garage) dus was inclusief olie voor minder dan 300 euro klaar. Is niet niks maar vergeleken bij offertes die ik via internet van dealers gevonden heb was het een stuk minder!regiorunner schreef: Dit weekend van de 2.0d de carterpan in zijn geheel vervangen. Carterstop was door de vorige eigenaar te strak ingedraaid![]()
Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.
De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig![]()
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dank voor het aanbod, 30 euro is trouwens geen geld! Ik heb de mijne voor 160, was inderdaad 2 uurtjes werk (incl al het voorwerk van de garage) dus was inclusief olie voor minder dan 300 euro klaar. Is niet niks maar vergeleken bij offertes die ik via internet van dealers gevonden heb was het een stuk minder!regiorunner schreef: Dit weekend van de 2.0d de carterpan in zijn geheel vervangen. Carterstop was door de vorige eigenaar te strak ingedraaid![]()
Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.
De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig![]()
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23.07.2017 - 22:15
Ik heb mijn carterpan dichtgelijmd met Locitite aluminium adhesive.
Dit is geschikt om aluminium haarscheuren te repareren.
De carterpan was ook bij mij bij de plug ingescheurd, maar die zit nu dichtgelijmd.
Verversen geschiedt nu door afzuigen via peilstokhouder.
Dit is geschikt om aluminium haarscheuren te repareren.
De carterpan was ook bij mij bij de plug ingescheurd, maar die zit nu dichtgelijmd.
Verversen geschiedt nu door afzuigen via peilstokhouder.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 27.10.2009 - 17:30
Tjee, Dat is ook wat zeg, Heeft Boy niet nog een pannetje liggen?Volvofan89 schreef: Ik heb mijn carterpan dichtgelijmd met Locitite aluminium adhesive.
Dit is geschikt om aluminium haarscheuren te repareren.
De carterpan was ook bij mij bij de plug ingescheurd, maar die zit nu dichtgelijmd.
Verversen geschiedt nu door afzuigen via peilstokhouder.
Klinkt trouwens ook als een te strak ingedraaide carterstop. Toch jammer dat het zo vaak voorkomt. Bij het vervangen van de stopring is er niets aan de hand...