Pagina 1 van 1

Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 24.06.2017 - 12:57
door t5power
Beste forummers,

Carterpan moet vervangen worden, de vraag is wat is onderdeelnummer van dit onderdeel?

Ik heb deze gevonden:
Volvo V50 (MW) 2.0 D 16V (D4204T) Carterpan 96563835680 2006

Maar via een andere site 9653835680 vind ik veel meer onderdelen:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... carterpan/

Lijkt erop dat de eerste onderdeelnummer een 6 teveel heeft?

Kan iemand dat bevestigen?

Gr t5powerr

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 24.06.2017 - 23:39
door Ben W
Mag ik vragen waarom die vervangen moet worden?
Als hij bv gescheurd is is dat nog prima te lassen hoor

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 26.06.2017 - 09:55
door t5power
Ben W schreef: Mag ik vragen waarom die vervangen moet worden?
Als hij bv gescheurd is is dat nog prima te lassen hoor
Er zit een haarscheurtje bij een lastig plekje, schijnt van aluminium te zijn?
Tweedehands zijn ze niet al te duur, lijken zo rond de 100-125 euro..

Gr T5power

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 26.06.2017 - 12:14
door edraket
Volvo onderdeelnummer van de pan is 30725818. Het nummer wat jij geeft is vermoedelijk een Frans onderdeel nummer. In elk geval geen Volvo onderdeel nummer.

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 26.06.2017 - 22:05
door Ben W
Tja dan zou ik makkelijk voor een 2e hands gaan als je het niet kan (laten) lassen
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 27.06.2017 - 14:58
door t5power
edraket schreef: Volvo onderdeelnummer van de pan is 30725818. Het nummer wat jij geeft is vermoedelijk een Frans onderdeel nummer. In elk geval geen Volvo onderdeel nummer.
Ik dacht zelf aan een tikfoutje maar wat jij zegt zou ook goed kunnen. De desbetreffende motor komt van PSA en is ws in een hoop franse autos gebruikt.
Ben W schreef: Tja dan zou ik makkelijk voor een 2e hands gaan als je het niet kan (laten) lassen
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG
Misschien kan mijn garage dat niet goed lassen? Ik heb iig voor 150 euro een tweedehands op de kop getikt en laten opsturen.

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 29.06.2017 - 16:35
door Ben W
t5power schreef:
Ben W schreef: Tja dan zou ik makkelijk voor een 2e hands gaan als je het niet kan (laten) lassen
Edit: Is een aluminium legering waarschijnlijk, maar nog steeds prima te lassen met TIG
Misschien kan mijn garage dat niet goed lassen? Ik heb iig voor 150 euro een tweedehands op de kop getikt en laten opsturen.
Dat zit er dik in. Weinig garage bedrijven hebben een enkel een MIG/MAG lasapparaaat waar ze alleen mee MAG lassen.
Om alu te lassen heb je een Inert (de I in MIG en TIG) gas nodig.

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 18.07.2017 - 00:07
door regiorunner
Dit weekend van de 2.0d de carterpan in zijn geheel vervangen. Carterstop was door de vorige eigenaar te strak ingedraaid :(

Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.

De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig :)

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 18.07.2017 - 19:50
door t5power
regiorunner schreef: Dit weekend van de 2.0d de carterpan in zijn geheel vervangen. Carterstop was door de vorige eigenaar te strak ingedraaid :(

Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.

De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig :)
Dank voor het aanbod, 30 euro is trouwens geen geld! Ik heb de mijne voor 160, was inderdaad 2 uurtjes werk (incl al het voorwerk van de garage) dus was inclusief olie voor minder dan 300 euro klaar. Is niet niks maar vergeleken bij offertes die ik via internet van dealers gevonden heb was het een stuk minder!

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 18.07.2017 - 19:50
door t5power
regiorunner schreef: Dit weekend van de 2.0d de carterpan in zijn geheel vervangen. Carterstop was door de vorige eigenaar te strak ingedraaid :(

Boy Geenacker leverde hem voor € 30 en de kit is zo'n € 15 bij de Brezan. Ik heb nog over, dus die mag je van mij komen lenen. Het is ongeveer 2 uurtjes werk op het gemakkie.

De intercooler slang moet er wel even onderuit zo creëer je ruimte. 2 inbusbouten zijn langer, deze zitten achter de aircopomp (en een bout zit door de pomp heen, maar de pomp kan gewoon blijven zitten) 4 inbusbouten zitten verzonken, dus een ratel met verlengstuk is handig :)
Dank voor het aanbod, 30 euro is trouwens geen geld! Ik heb de mijne voor 160, was inderdaad 2 uurtjes werk (incl al het voorwerk van de garage) dus was inclusief olie voor minder dan 300 euro klaar. Is niet niks maar vergeleken bij offertes die ik via internet van dealers gevonden heb was het een stuk minder!

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 24.07.2017 - 11:21
door Volvofan89
Ik heb mijn carterpan dichtgelijmd met Locitite aluminium adhesive.
Dit is geschikt om aluminium haarscheuren te repareren.

De carterpan was ook bij mij bij de plug ingescheurd, maar die zit nu dichtgelijmd.
Verversen geschiedt nu door afzuigen via peilstokhouder.

Re: Carterpan code S40 2.0D uit 2004

Geplaatst: 26.07.2017 - 10:52
door regiorunner
Volvofan89 schreef: Ik heb mijn carterpan dichtgelijmd met Locitite aluminium adhesive.
Dit is geschikt om aluminium haarscheuren te repareren.

De carterpan was ook bij mij bij de plug ingescheurd, maar die zit nu dichtgelijmd.
Verversen geschiedt nu door afzuigen via peilstokhouder.
Tjee, Dat is ook wat zeg, Heeft Boy niet nog een pannetje liggen?

Klinkt trouwens ook als een te strak ingedraaide carterstop. Toch jammer dat het zo vaak voorkomt. Bij het vervangen van de stopring is er niets aan de hand...