Ik denk dat Volvo het nu aan het voorbereiden is. Garantie is niet zo maar iets en moet straks in heel Europa goed gaan. Kortom, alle systemen worden goed gezet en dan krijgen we een officiële bevestiging en zo.
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint schreef:
Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
ik had de garage vanochtend gevraagd, maar ze weten nog van niets. Alleen 3e jaar coulance, maar dat was altijd al zo.
misschien is het nog niet overal door gecommuniceerd
lint schreef:
Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
In hoeverre een Hyundai of Kia een echte lange garantie is of een garantie tot het moment dat er iets kapot gaat vraag ik mij af
Lange garantie geven is vooral marketing, Hyundai en Kia willen graag uitstralen hoe degelijk ze zijn. Garantie op slijtagedelen is altijd lastig.
Daarnaast - fabrieksgarantie is een gunst - mogen ze ook eisen stellen, zoals onderhoud door een erkende Hyundai/Kia reparateur. En of iedereen dat braaf blijft doen.....
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autozoeker schreef:
ik had de garage vanochtend gevraagd, maar ze weten nog van niets. Alleen 3e jaar coulance, maar dat was altijd al zo.
misschien is het nog niet overal door gecommuniceerd
Klopt er zit geen 3e jaar garantie op en die komt er niet op. Ze gaan soepeler om met coulance in het 3e jaar. dit zou je kunnen zien als 1 jaar extra garantie dat wel. alleen op de xc90
lint schreef:
Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
In hoeverre een Hyundai of Kia een echte lange garantie is of een garantie tot het moment dat er iets kapot gaat vraag ik mij af
Uit ervaring van mijn dochter met een Kia en uit de beperkte tijd dat ik zelf in een Kia Sportage reed (maar in die tijd wel op het forum actief was) weet ik dat garantie daar echt heel serieus wordt genomen. Een voorbeeldje: mijn dochters auto kreeg na 3 jaar een probleempje met de stoelbekleding. Geen enkel weerwoord of getraineer en de reactie was direct: 'Nee, dat hoort niet, dus we bestellen meteen nieuwe stoelen'.
Ook wordt er trouwens niet geëist dat de auto perse onderhouden wordt door de Kia dealer, zolang maar aangetoond wordt dat hij volgens het schema is onderhouden.
Ik denk dat een merk als Volvo daar een voorbeeld aan zou moeten nemen.
lint schreef:
Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
Die 5 of 7 jaar bij de Koreanen moet je echt met een hele zak zout nemen.
Vrienden van ons hebben een Hyundai en die begon na 2 jaar te roesten op 2 plekken, naar de dealer ermee, inspecteur van Hyundai langs geweest, njet geen garantie "omdat ze niet weten wat er met de auto gebeurd is"
lint schreef:
Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
Die 5 of 7 jaar bij de Koreanen moet je echt met een hele zak zout nemen.
Vrienden van ons hebben een Hyundai en die begon na 2 jaar te roesten op 2 plekken, naar de dealer ermee, inspecteur van Hyundai langs geweest, njet geen garantie "omdat ze niet weten wat er met de auto gebeurd is"
Daar sta je dan met je 5 jaar garantie...
Mijn ervaring en die van mijn dochter beide met Kia is juist geheel anders en heel erg positief: geen punt, als er wat is wordt het snel opgelost.
Coulance is een wettelijke bepaling, dit is geregeld in het conformiteit beginsel boek 7 artikel 17.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat je jaren plezier hebt zonder dat het gekochte kapot gaat.
Ik heb zelf al eens bij een bmw na 4 jaar en 3 maanden en 60.000 km een reparatie voor 50% vergoed gekregen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
WimmieV schreef: ↑02.10.2022 - 22:09
Coulance is een wettelijke bepaling, dit is geregeld in het conformiteit beginsel boek 7 artikel 17.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat je jaren plezier hebt zonder dat het gekochte kapot gaat.
Maar wel een regeling die voor (erg) veel interpretatie vatbaar is en
daardoor erg moeilijk afdwingbaar is?
WimmieV schreef: ↑02.10.2022 - 22:09
Coulance is een wettelijke bepaling, dit is geregeld in het conformiteit beginsel boek 7 artikel 17.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat je jaren plezier hebt zonder dat het gekochte kapot gaat.
Maar wel een regeling die voor (erg) veel interpretatie vatbaar is en
daardoor erg moeilijk afdwingbaar is?
Volgens mij is dat formeel alleen van toepassing op consumenten bij een zakelijke transactie niet en het gros van de jonge auto's worden zakelijk gekocht