Pagina 1 van 2

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 26.06.2017 - 21:49
door ArtXC90
gisteren een mail naar mijn dealer gestuurd of ik de garantie kon verlengen:

 
Volvo heeft voor de XC90 de garantie van 2 naar 3 jaar gezet.
Dus je heb 3 jaar volledige garantie op de auto

was het antwoord van mijn dealer :-| :-| :-|


ene kant was ik heel blij aan de andere kant: waarom moet je erom vragen, waarom laten ze het ons niet weten....

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 26.06.2017 - 22:07
door Conradi
Geweldig nieuws!

Ik denk dat Volvo het nu aan het voorbereiden is. Garantie is niet zo maar iets en moet straks in heel Europa goed gaan. Kortom, alle systemen worden goed gezet en dan krijgen we een officiële bevestiging en zo.

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 26.06.2017 - 23:04
door lint
Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 17:18
door mwattel
met de eerste 2 jaar een keer of 20 in de garage te zijn geweest, is dat 1 jaar extra garantie geen overbodige luxe
wel blij mee

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 18:44
door mga1600
lint schreef: Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 19:54
door Autozoeker
ik had de garage vanochtend gevraagd, maar ze weten nog van niets. Alleen 3e jaar coulance, maar dat was altijd al zo.
misschien is het nog niet overal door gecommuniceerd

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 20:01
door NielsPHEV
mga1600 schreef:
lint schreef: Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
In hoeverre een Hyundai of Kia een echte lange garantie is of een garantie tot het moment dat er iets kapot gaat vraag ik mij af

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 20:17
door Conradi
Lange garantie geven is vooral marketing, Hyundai en Kia willen graag uitstralen hoe degelijk ze zijn. Garantie op slijtagedelen is altijd lastig.
Daarnaast - fabrieksgarantie is een gunst - mogen ze ook eisen stellen, zoals onderhoud door een erkende Hyundai/Kia reparateur. En of iedereen dat braaf blijft doen.....

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 21:55
door eric vermeer
Autozoeker schreef: ik had de garage vanochtend gevraagd, maar ze weten nog van niets. Alleen 3e jaar coulance, maar dat was altijd al zo.
misschien is het nog niet overal door gecommuniceerd
Klopt er zit geen 3e jaar garantie op en die komt er niet op. Ze gaan soepeler om met coulance in het 3e jaar. dit zou je kunnen zien als 1 jaar extra garantie dat wel. alleen op de xc90

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 27.06.2017 - 22:45
door mga1600
NielsPHEV schreef:
mga1600 schreef:
lint schreef: Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
In hoeverre een Hyundai of Kia een echte lange garantie is of een garantie tot het moment dat er iets kapot gaat vraag ik mij af
Uit ervaring van mijn dochter met een Kia en uit de beperkte tijd dat ik zelf in een Kia Sportage reed (maar in die tijd wel op het forum actief was) weet ik dat garantie daar echt heel serieus wordt genomen. Een voorbeeldje: mijn dochters auto kreeg na 3 jaar een probleempje met de stoelbekleding. Geen enkel weerwoord of getraineer en de reactie was direct: 'Nee, dat hoort niet, dus we bestellen meteen nieuwe stoelen'.
Ook wordt er trouwens niet geëist dat de auto perse onderhouden wordt door de Kia dealer, zolang maar aangetoond wordt dat hij volgens het schema is onderhouden.

Ik denk dat een merk als Volvo daar een voorbeeld aan zou moeten nemen.

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 20.07.2017 - 16:59
door Conradi
Kreeg een brief dan binnenkort (alles relatief) de garantietermijn verloopt....

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 20.07.2017 - 18:30
door BlackcurrantV70
mga1600 schreef:
lint schreef: Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
Die 5 of 7 jaar bij de Koreanen moet je echt met een hele zak zout nemen.
Vrienden van ons hebben een Hyundai en die begon na 2 jaar te roesten op 2 plekken, naar de dealer ermee, inspecteur van Hyundai langs geweest, njet geen garantie "omdat ze niet weten wat er met de auto gebeurd is"

Daar sta je dan met je 5 jaar garantie...

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 20.07.2017 - 20:58
door mga1600
BlackcurrantV70 schreef:
mga1600 schreef:
lint schreef: Is de uitbreiding van de garantie alleen van toepassing op de XC90?
Da's een goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord erop! Overigens ben ik nog niet met enige vorm van 'ellende' geconfronteerd met mijn inmiddels 1 jaar 'oude' XC60. Echter als particuliere rijder vind ik de 2 jaar die Volvo aan garantie geeft wel schraal afsteken tegen de 5 resp. 7 jaar die Hyundai resp. Kia geven.
Die 5 of 7 jaar bij de Koreanen moet je echt met een hele zak zout nemen.
Vrienden van ons hebben een Hyundai en die begon na 2 jaar te roesten op 2 plekken, naar de dealer ermee, inspecteur van Hyundai langs geweest, njet geen garantie "omdat ze niet weten wat er met de auto gebeurd is"

Daar sta je dan met je 5 jaar garantie...
Mijn ervaring en die van mijn dochter beide met Kia is juist geheel anders en heel erg positief: geen punt, als er wat is wordt het snel opgelost.

Re: garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 20.07.2017 - 21:47
door lint
Zo zie je maar de kwaliteit van de garantie is ook erg afhankelijk van uitvoerder van die garantie. Zal alles met geld te maken hebben.

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 02.10.2022 - 22:09
door WimmieV
Coulance is een wettelijke bepaling, dit is geregeld in het conformiteit beginsel boek 7 artikel 17.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat je jaren plezier hebt zonder dat het gekochte kapot gaat.
Ik heb zelf al eens bij een bmw na 4 jaar en 3 maanden en 60.000 km een reparatie voor 50% vergoed gekregen.

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 03.10.2022 - 07:36
door Gouwe
Snelle reactie :-).....

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 03.10.2022 - 07:39
door OGA244
Het klopt volgens mij ook niet..
Garantie kun je nu bijkopen

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 03.10.2022 - 08:59
door Willy.VdW
WimmieV schreef: 02.10.2022 - 22:09 Coulance is een wettelijke bepaling, dit is geregeld in het conformiteit beginsel boek 7 artikel 17.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat je jaren plezier hebt zonder dat het gekochte kapot gaat.
Maar wel een regeling die voor (erg) veel interpretatie vatbaar is en
daardoor erg moeilijk afdwingbaar is?

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 03.10.2022 - 09:03
door lint
Dat is helaas de harde realiteit met coulance regelingen ondanks de wettelijke bepalingen.

garantie van 2 naar 3 jaar

Geplaatst: 03.10.2022 - 12:20
door NielsPHEV
Willy.VdW schreef: 03.10.2022 - 08:59
WimmieV schreef: 02.10.2022 - 22:09 Coulance is een wettelijke bepaling, dit is geregeld in het conformiteit beginsel boek 7 artikel 17.
Je mag redelijkerwijs verwachten dat je jaren plezier hebt zonder dat het gekochte kapot gaat.
Maar wel een regeling die voor (erg) veel interpretatie vatbaar is en
daardoor erg moeilijk afdwingbaar is?
Volgens mij is dat formeel alleen van toepassing op consumenten bij een zakelijke transactie niet en het gros van de jonge auto's worden zakelijk gekocht