Hallo mede volvo bezitters,
Mijn naam is Marc en woon in Kampen.
Sinds een maand ben ik de gelukkige eigenaar van een V70 uit 1999.
Wat een auto zeg (vooral na acht jaar een suzuki swift 2002 te hebben gehad. Waar ik ook gek op was eerlijk gezegd)
We waren al een poosje aan het kijken naar een grotere auto, en toch vrij snel kwamen we op volvo uit.
Eerlijk gezegd was ik bij de proefrit al verkocht
Nieuw in Volvoland en meteen wat vraagjes
-
- 1st Gear member
Hier alsnog de vragen
Na drie dagen begon de auto de (blijkt nu) kwaal van het niet starten te krijgen
Het lijkt erop dat het te maken heeft met de inhoud van de tank
Alleen als er rond de 25 liter inzit heeft ie er last van
Dit is gelukkig een garantie geval dus dat zal vast goed komen
Nou heb ik wel een aantal vraagjes
1. De afstandsbedieningen lijken aan het eind van hun latijn te zijn
De batterijen heb ik vervangen, en toen leek het goed
Na een week deed een het alweer niet
Andere batterij erin en toen deed ie het iets beter
Nou zag ik dat het vrij prijzig is om ze te vervangen
Is het lastig om deze uit te schakelen
En daarmee dus ook het alarm (als ik de deur met een sleutel open gaat het alarm af)
2. Kan je als niet garage nou wel of niet iets met de obd2 poort?
Lees veel dat mensen van die bleutooth readers hebben maar wat kan je er eigenlijk mee?
Ik begreep dat er een app is waar je dan het een en ander op uit kan lezen
3. Ik wil graag een surfboard mee nemen op vakantie en ben benieuwd hoe een dakreling vastzit.
Op internet zie ik universele dakdragers, maar beschadig je daar het dak niet mee?
Ook zie ik dat er vaste rails zijn die vast op het dak zitten waar dan de dragers weer tussen zitten.
Misschien zijn hier mensen die van hun dragers af willen
4. En de armsteun is nogal versleten, dus eigenlijk ben ik daar ook naar op zoek
groetjes Marc
Na drie dagen begon de auto de (blijkt nu) kwaal van het niet starten te krijgen
Het lijkt erop dat het te maken heeft met de inhoud van de tank
Alleen als er rond de 25 liter inzit heeft ie er last van
Dit is gelukkig een garantie geval dus dat zal vast goed komen
Nou heb ik wel een aantal vraagjes
1. De afstandsbedieningen lijken aan het eind van hun latijn te zijn
De batterijen heb ik vervangen, en toen leek het goed
Na een week deed een het alweer niet
Andere batterij erin en toen deed ie het iets beter
Nou zag ik dat het vrij prijzig is om ze te vervangen
Is het lastig om deze uit te schakelen
En daarmee dus ook het alarm (als ik de deur met een sleutel open gaat het alarm af)
2. Kan je als niet garage nou wel of niet iets met de obd2 poort?
Lees veel dat mensen van die bleutooth readers hebben maar wat kan je er eigenlijk mee?
Ik begreep dat er een app is waar je dan het een en ander op uit kan lezen
3. Ik wil graag een surfboard mee nemen op vakantie en ben benieuwd hoe een dakreling vastzit.
Op internet zie ik universele dakdragers, maar beschadig je daar het dak niet mee?
Ook zie ik dat er vaste rails zijn die vast op het dak zitten waar dan de dragers weer tussen zitten.
Misschien zijn hier mensen die van hun dragers af willen
4. En de armsteun is nogal versleten, dus eigenlijk ben ik daar ook naar op zoek
groetjes Marc
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
Welkom, goede keus een V70 uit 1999, veel plezier ermee gewenst. Het probleem met de afstandsbediening is alleen goed op te lossen door nieuwe exemplaren te kopen maar je kan eerst nog de ontvanger in de auto controleren. De versleten middenarmsteun kan je vervangen door een gebruikt exemplaar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- maestro12
- 2nd Gear member
Afstandbediening problemen worden vaak veroorzaakt door de ontvanger in de auto, gewoon op de sloop een andere halen.
Hier staat het één en ander uitgelegd http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 335.0.html
Met een universele OBD2 lezer en de juiste software kan je daar wel wat mee
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 652.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 537.0.html
Geen idee of je het dak beschadigd met de universele drager, maar dat lijkt met niet.
Heb zelf een V70 (uit hetzelfde jaar) met dakrails, is toch een stuk makkelijker, wellicht eens op de sloop kijken daarvoor (vergeet dan niet de daklijsten)
p.s. de linken zijn allemaal naar het 850 forum omdat een V/S 70 classic (tot bj 2000) technisch meer gelijk zijn aan een 850 dan aan de latere modellen V/S 70
Hier staat het één en ander uitgelegd http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 335.0.html
Met een universele OBD2 lezer en de juiste software kan je daar wel wat mee
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 652.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 537.0.html
Geen idee of je het dak beschadigd met de universele drager, maar dat lijkt met niet.
Heb zelf een V70 (uit hetzelfde jaar) met dakrails, is toch een stuk makkelijker, wellicht eens op de sloop kijken daarvoor (vergeet dan niet de daklijsten)
p.s. de linken zijn allemaal naar het 850 forum omdat een V/S 70 classic (tot bj 2000) technisch meer gelijk zijn aan een 850 dan aan de latere modellen V/S 70
7700 pk en 300.000 nm genoeg?
- cees klumper
- 4th Gear member
Kijk in de gereedschapsrubriek naar reviews van OBD lezers. Ikzelf heb een iCarsoft scanner en heb er een review van geplaatst. Om kort te zijn, voor rond de honderd euro heb je een apparaatje waarmee je heel veel kunt uitlezen (en ook re-setten) waaraan ik in elk geval al heel wat heb gehad. Anderen schaffen de Volvo uitleesapparatuur aan (Vadis ofzoiets) maar om die te kunnen gebruiken moet je een halve computer programmeur zijn lijkt het
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5