ik heb een 440 gl injectie van 89 nu is het dat de laatste tijd de motor begint te stotteren en onregelmatig te lopen.
nu heb ik inmiddels al de stappenmotor en de onsteking vervangen maar dat mocht niet baten,
de motor loopt nu of dat hij verzuipt of dat de ontsteking verloopt
de compressie heb ik gemeten en die staat 6,2 staat tot een,koud gemeten en warm 6,0 staat tot een.
de bougie zijn zwart van de roet als hij ff heeft gelopen.
wie kan mij verder helpen
gr herman een 440 fan
HELP ZWARTE BOUGIE 440
-
- 5th Gear member
Is de inlaatpakking niet gebroken. loop thij statinair op alle cilinders nog goed?
Luister eens aan de uitlaat, als je prop-prop-prop hoort dan loot 1 cylinder niet goed mee, dus kans op defecte inlaatpakking.
Veel voorkomend euvel trouwens.
Nieuwe erin zetten.
Wim
Luister eens aan de uitlaat, als je prop-prop-prop hoort dan loot 1 cylinder niet goed mee, dus kans op defecte inlaatpakking.
Veel voorkomend euvel trouwens.
Nieuwe erin zetten.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- Starter
beste wim bedankt voor deze tip,
maar stationair loopt hij niet en hij heeft ook last van backfire en het is een injectie, kan dat dan ook het evt probleem zijn???
maar stationair loopt hij niet en hij heeft ook last van backfire en het is een injectie, kan dat dan ook het evt probleem zijn???
-
- 7th Gear member
compressie is wel aan de lage kant vind je zelf niet,verbrande of te strakke klep.
een lekke inlaat pakking heeft niets met compressie verlies te maken.
een lekke inlaat pakking heeft niets met compressie verlies te maken.
-
- 5th Gear member
1) kleppendenksel ervan en klepspeling nameten (kun je zelf goed doen)
als kleppen goed staan deksel weer erop
2) Als de motor loopt kun je in de buurt van de "defecte cylinder"even met een bus "startpilote" spuiten. Nier in de inlaat maar tegen het inlaatspruitstuk aan dichtbij de kop. Als de motor weinig toeren maakt moer je dit doen. Merk je een verschil, de motor pakt in eens op, dan is het duidelijk de pakking erg lek is. Pakking is zo duur niet. Het is even een gepiel om het spuitstuk eraf te schroeven maar dan zie je het ook gelijk als deze stuk is. Stuk vervangen dus even een nieuwe pakking halen. Zoniet dan 3.
3) Tsja nu ga je echt sleutelen en zal de kop ervan moeten om de kleppen te controleren.
Aangezien de motor niet loopt, vind ik het wel een beetje raar. Zelfs als ik 1 bougie los trek bij mijn carbversie of bij de inj versie van mijn zus blijft de motor door hobbelen. Uiteraard veel slechter.
4) bougiekabels niet goed, verdelerkap niet goed, ik neem aan dat je singlepointinjectie hebt, als je multipoint zou hebben kan ook de injector defect zijn.
Laat weten hoe het verder gaat, ik zou even de startpilote test doen.
Wim
als kleppen goed staan deksel weer erop
2) Als de motor loopt kun je in de buurt van de "defecte cylinder"even met een bus "startpilote" spuiten. Nier in de inlaat maar tegen het inlaatspruitstuk aan dichtbij de kop. Als de motor weinig toeren maakt moer je dit doen. Merk je een verschil, de motor pakt in eens op, dan is het duidelijk de pakking erg lek is. Pakking is zo duur niet. Het is even een gepiel om het spuitstuk eraf te schroeven maar dan zie je het ook gelijk als deze stuk is. Stuk vervangen dus even een nieuwe pakking halen. Zoniet dan 3.
3) Tsja nu ga je echt sleutelen en zal de kop ervan moeten om de kleppen te controleren.
Aangezien de motor niet loopt, vind ik het wel een beetje raar. Zelfs als ik 1 bougie los trek bij mijn carbversie of bij de inj versie van mijn zus blijft de motor door hobbelen. Uiteraard veel slechter.
4) bougiekabels niet goed, verdelerkap niet goed, ik neem aan dat je singlepointinjectie hebt, als je multipoint zou hebben kan ook de injector defect zijn.
Laat weten hoe het verder gaat, ik zou even de startpilote test doen.
Wim
Wim