Internetprobleem Sensus

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
mar9283
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11.07.2017 - 21:38

Goedemiddag,

Sinds vorige week eigenaar van een XC90 T8, donkerblauw:)

De dealer vertelde mij dat de laatste software update van Sensus reeds geïnstalleerd stond. Ik heb de afgelopen dagen alle opties eens goed doorlopen, echter lukt 1 ding niet: verbinding maken met internet. Zo wil ik bijvoorbeeld de Spotify app gebruiken (geen Apple Carplay). Ik heb allereerst mijn internet verbinding gedeeld middels het creëren van een hotspot met mijn iPhone 6. In Sensus verbonden met het Wifi netwerk en boven in beeld krijg je dan te zien dat je met Wifi bent verbonden in de auto.

Echter: zodra ik een app (welke dan ook) probeer op de starten blijft hij maar staan draaien en probeert hij verbinding te maken, om vervolgens een time-out te geven dat de app geen verbinding met internet kon maken.

Hierna heb ik ook geprobeerd bluetooth internetsharing te gebruiken, zelfde probleem... Aan mijn telefoon ligt het niet, want die werkt goed en ik gebruik de internet-deel functie zo vaak.

Er lijkt iets in Sensus niet goed te zitten.

Weet iemand de oplossing?
Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
dalh
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.01.2017 - 21:39

Had in begin ook wat problemen met het activeren van de personal hotspot op iphone. Maar meestal maakte hij geen verbinding en moest ik telkens op iphone naar settings gaan en eens off-on switchen.
Heb uiteindelijk een extra pay&go sim in koffer gestoken.
silk blue
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 13.07.2016 - 19:55

Heb je soms Telfort?
Ik heb andere provider (KPN) moeten nemen want alleen Telfort maakt geen internetverbinding ondanks dat dit netwerk ook via KPN loopt.
Probleem is al eens behandeld op het Forum.
silk blue
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 13.07.2016 - 19:55

Vergeet nog te schrijven dat je op de Sensus wel de melding krijgt dat internet verbonden is dus je denkt dat het aan de Volvo ligt.
Mijn garage is er veel tijd aan kwijt geweest tot we er achter kwamen dat Telfort de boosdoener was.
Probleem speelt ook bij VAG auto's.
pearlwhite
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2017 - 22:41

Als een telecom provider geen ' tethering' toestaat kun je je internet verbinding van je mobiele telefoon NIET delen...
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

Zover bij mij bekend is het in nederland bij alle providers toegestaan om tethering te gebruiken als je een abonnement hebt waarbij ook een databundel zit.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... traliteit/
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
V4ever
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 18.04.2015 - 00:12

Klopt, telfort werkt nog steeds niet in Sensus, terwijl ik in de trein (ja, reis ik ook nog wel mee :D ) met tethering op mn laptop prima draai. Heb uiteindelijk maar een Ben sim van 7,50 voor 1 gig per maand in de xc90 gestopt om Sensus connected te maken...
mar9283
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11.07.2017 - 21:38

silk blue schreef: Heb je soms Telfort?
Ik heb andere provider (KPN) moeten nemen want alleen Telfort maakt geen internetverbinding ondanks dat dit netwerk ook via KPN loopt.
Probleem is al eens behandeld op het Forum.
Goh, ja ik heb Telfort Zakelijk. Internet tethering doet het zonder problemen met bv mijn laptop inderdaad. Maar blijkbaar niet in de XC90... Ik zal het eens proberen met de mobiel van iemand anders die geen Telfort heeft. Weet iemand waar het precies door komt dat Telfort niet werkt in Sensus en verder wel?
drive_a_legend
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37

Ik heb een ander probleem sinds gisteren : zowel via ingebouwde 4g, tethering, wifi krijg ik geen connectie - wereldbol doorstreept. Geen foutmelding behalve ‘geen internetverbinding’ bij bvb streamen.
Iemand een idee?

Volvo on call app doet het wel trouwens...
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Ik had ook een Telfort data-abonnement. Sim kaart in het modem. Van alles geprobeerd, allerlei instellingen, importeur heeft er naar gekeken, geen oplossing. Bij de (Duitse) garage vervolgens een sim kaart van hun zelf geprobeerd - werkte. Nu sinds een paar weken abonnement van Telfort opgezegd, goedkoop Telekom abonnement genomen, en alles werkt perfect.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
gvgXC90
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.04.2017 - 11:17

Hallo,

aangezien je wel met uw laptop en niet met de wagen een internet verbinding kunt opzetten met jouw telefoon, zal onderstaande misschien niet dadelijk helpen, maar omdat ik een gelijkaardig probleem had en de oplossing naar mijn verdeler gemailed had, is het een kleine moeite voor mij om het hier eens te copieren.

dbosker zou hiermee misschien wel geholpen geweest zijn, want een nieuw abonnement zal die toeganspunten wel anders instellen.

--------
Ik heb er toch even achter gezocht want het irriteerde mij al langer, dus nu heb ik gevonden wat je moet aanpassen om met een S6 via tethering toch internet te krijgen. Nog niet getest op mijn wagen, maar wel met mijn laptop en daar werkt het nu wel en voorheen niet, dus met de XC-90 zal het ook wel werken.


Dus wat moet je bij klanten die EN een Samsung telefoon EN proximus hebben, instellen:

GA NAAR
1. Instellingen
2. Verbindingen
3. Mobiele netwerken
4. Namen toegangspunten
5. proximus web (of diegene die is aangeduid)
6. Type toegangspunt zet daar een * ipv de prul die daar staat.

Mvg, Geert

Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1686107

-------
Laatst gewijzigd door gvgXC90 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”