Pagina 1 van 1

Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 12.07.2017 - 14:38
door mar9283
Goedemiddag,

Sinds vorige week eigenaar van een XC90 T8, donkerblauw:)

De dealer vertelde mij dat de laatste software update van Sensus reeds geïnstalleerd stond. Ik heb de afgelopen dagen alle opties eens goed doorlopen, echter lukt 1 ding niet: verbinding maken met internet. Zo wil ik bijvoorbeeld de Spotify app gebruiken (geen Apple Carplay). Ik heb allereerst mijn internet verbinding gedeeld middels het creëren van een hotspot met mijn iPhone 6. In Sensus verbonden met het Wifi netwerk en boven in beeld krijg je dan te zien dat je met Wifi bent verbonden in de auto.

Echter: zodra ik een app (welke dan ook) probeer op de starten blijft hij maar staan draaien en probeert hij verbinding te maken, om vervolgens een time-out te geven dat de app geen verbinding met internet kon maken.

Hierna heb ik ook geprobeerd bluetooth internetsharing te gebruiken, zelfde probleem... Aan mijn telefoon ligt het niet, want die werkt goed en ik gebruik de internet-deel functie zo vaak.

Er lijkt iets in Sensus niet goed te zitten.

Weet iemand de oplossing?
Zijn er anderen met hetzelfde probleem?

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 12.07.2017 - 15:39
door dalh
Had in begin ook wat problemen met het activeren van de personal hotspot op iphone. Maar meestal maakte hij geen verbinding en moest ik telkens op iphone naar settings gaan en eens off-on switchen.
Heb uiteindelijk een extra pay&go sim in koffer gestoken.

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 12.07.2017 - 21:16
door silk blue
Heb je soms Telfort?
Ik heb andere provider (KPN) moeten nemen want alleen Telfort maakt geen internetverbinding ondanks dat dit netwerk ook via KPN loopt.
Probleem is al eens behandeld op het Forum.

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 12.07.2017 - 21:23
door silk blue
Vergeet nog te schrijven dat je op de Sensus wel de melding krijgt dat internet verbonden is dus je denkt dat het aan de Volvo ligt.
Mijn garage is er veel tijd aan kwijt geweest tot we er achter kwamen dat Telfort de boosdoener was.
Probleem speelt ook bij VAG auto's.

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 12.07.2017 - 22:43
door pearlwhite
Als een telecom provider geen ' tethering' toestaat kun je je internet verbinding van je mobiele telefoon NIET delen...

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 12.07.2017 - 23:08
door jrkalf
Zover bij mij bekend is het in nederland bij alle providers toegestaan om tethering te gebruiken als je een abonnement hebt waarbij ook een databundel zit.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... traliteit/

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 13.07.2017 - 01:51
door V4ever
Klopt, telfort werkt nog steeds niet in Sensus, terwijl ik in de trein (ja, reis ik ook nog wel mee :D ) met tethering op mn laptop prima draai. Heb uiteindelijk maar een Ben sim van 7,50 voor 1 gig per maand in de xc90 gestopt om Sensus connected te maken...

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 13.07.2017 - 18:05
door mar9283
silk blue schreef: Heb je soms Telfort?
Ik heb andere provider (KPN) moeten nemen want alleen Telfort maakt geen internetverbinding ondanks dat dit netwerk ook via KPN loopt.
Probleem is al eens behandeld op het Forum.
Goh, ja ik heb Telfort Zakelijk. Internet tethering doet het zonder problemen met bv mijn laptop inderdaad. Maar blijkbaar niet in de XC90... Ik zal het eens proberen met de mobiel van iemand anders die geen Telfort heeft. Weet iemand waar het precies door komt dat Telfort niet werkt in Sensus en verder wel?

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 01.10.2017 - 20:24
door drive_a_legend
Ik heb een ander probleem sinds gisteren : zowel via ingebouwde 4g, tethering, wifi krijg ik geen connectie - wereldbol doorstreept. Geen foutmelding behalve ‘geen internetverbinding’ bij bvb streamen.
Iemand een idee?

Volvo on call app doet het wel trouwens...

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 01.10.2017 - 20:42
door dbosker
Ik had ook een Telfort data-abonnement. Sim kaart in het modem. Van alles geprobeerd, allerlei instellingen, importeur heeft er naar gekeken, geen oplossing. Bij de (Duitse) garage vervolgens een sim kaart van hun zelf geprobeerd - werkte. Nu sinds een paar weken abonnement van Telfort opgezegd, goedkoop Telekom abonnement genomen, en alles werkt perfect.

Re: Internetprobleem Sensus

Geplaatst: 21.10.2017 - 09:47
door gvgXC90
Hallo,

aangezien je wel met uw laptop en niet met de wagen een internet verbinding kunt opzetten met jouw telefoon, zal onderstaande misschien niet dadelijk helpen, maar omdat ik een gelijkaardig probleem had en de oplossing naar mijn verdeler gemailed had, is het een kleine moeite voor mij om het hier eens te copieren.

dbosker zou hiermee misschien wel geholpen geweest zijn, want een nieuw abonnement zal die toeganspunten wel anders instellen.

--------
Ik heb er toch even achter gezocht want het irriteerde mij al langer, dus nu heb ik gevonden wat je moet aanpassen om met een S6 via tethering toch internet te krijgen. Nog niet getest op mijn wagen, maar wel met mijn laptop en daar werkt het nu wel en voorheen niet, dus met de XC-90 zal het ook wel werken.


Dus wat moet je bij klanten die EN een Samsung telefoon EN proximus hebben, instellen:

GA NAAR
1. Instellingen
2. Verbindingen
3. Mobiele netwerken
4. Namen toegangspunten
5. proximus web (of diegene die is aangeduid)
6. Type toegangspunt zet daar een * ipv de prul die daar staat.

Mvg, Geert

Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1686107

-------