Zoals reeds vermeld onder de titel alsnog even voorstellen open ik hier een topic met de bedoeling om mezelf te motiveren om geregeld wat te melden over mijn nieuwe aanwinst.
In het voorsteldraadje werd geopperd dat het een Autumn sun editie zou zijn, wel dat is niet zo.
Heb vandaag aan de hand van het Vinnummer informatie opgevraagd bij een Volvodealer in de buurt en het is een 2.0 liter in Titanium grey pearl met softleder bekleding in de kleur Volcano Red.
Het interieur is verder voorzien van Red woodinlay en een stuur met houtinleg
Verder was de auto uitgerust met 5 spaaks velgen in de maat 7.5x17 welke inmiddels vervangen zijn door Otrera velgen 7.5x 17 inch.
Het onderstel is een Dynamic low uitvoering.
De enige optie die niet meer aanwezig is is het windscherm.
De auto is voorzien van een LPI installatie en heeft inmiddels 205.000 km ervaring.
Er zijn een aantal puntjes die aandacht behoeven maar eerst maar eens lekker kilometers maken om te ontdekken wat er verder nodig zou kunnen zijn.
Mijn C70 cabrio
- mga1600
- 6th Gear member
Mijn C70 (destijds) is ons echt heel prima bevallen, alleen werd het een paar jaar later tijd voor een praktischer auto (V70).
De mijne was uit België geïmporteerd en had ook een 2l motor. Eigenlijk had ik toen keuze uit twee exemplaren: een afgejakkerde met een snelle 2.5T motor en deze toch wel behoorlijk tragere 2 l maar in heel erg mooie conditie. Ik koos daarvoor dus maar heb 'm wel laten tunen. We hebben we heerlijk in getoerd, en kijk nog wel eens met weemoed naar de plaatjes...... ! Geniet er van!
De mijne was uit België geïmporteerd en had ook een 2l motor. Eigenlijk had ik toen keuze uit twee exemplaren: een afgejakkerde met een snelle 2.5T motor en deze toch wel behoorlijk tragere 2 l maar in heel erg mooie conditie. Ik koos daarvoor dus maar heb 'm wel laten tunen. We hebben we heerlijk in getoerd, en kijk nog wel eens met weemoed naar de plaatjes...... ! Geniet er van!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 2nd Gear member
Vandaag lekker bezig geweest, wat kleine lakbeschadigingen bijgewerkt met lakstift en het leer schoongemaakt en licht geolied.
Ben ik met de voorstoelen bezig hoor ik een vreemd geluid.
Beide voorstoelen begonnen te zuchten van genoegen.
Leer is er flink van opgeknapt maar de voorzetels hebben niet genoeg aan deze onderhoudsbeurt.
Ik plan maar een bezoekje aan de Leerlooier in Den Haag, heb daar goede berichten van gelezen en maken leerverf op kleur aan de hand van een kleurmonster uit de auto.
Ben ik met de voorstoelen bezig hoor ik een vreemd geluid.
Beide voorstoelen begonnen te zuchten van genoegen.
Leer is er flink van opgeknapt maar de voorzetels hebben niet genoeg aan deze onderhoudsbeurt.
Ik plan maar een bezoekje aan de Leerlooier in Den Haag, heb daar goede berichten van gelezen en maken leerverf op kleur aan de hand van een kleurmonster uit de auto.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
MAN! Wat mooi dat ding. Doe eens meer foto's plaatsen!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Carfreak
- 7th Gear member
Schitterende kleurstelling in -exterieur. Verder zie je weinig vd auto dus kom idd maar op met meer pics.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 5th Gear member
Ziet er mooi uit!
Dit type zou over een paar jaar wel eens de opvolger kunnen worden van mijn XC60. Heb echter geen idee wat de punten zijn om op te letten bij een C70. Denk dat ik dan voor de hardtop versie ga.
Dit type zou over een paar jaar wel eens de opvolger kunnen worden van mijn XC60. Heb echter geen idee wat de punten zijn om op te letten bij een C70. Denk dat ik dan voor de hardtop versie ga.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 2nd Gear member
Wat doe je als je te vroeg wakker wordt na een drukke nachtdienst?
Dan pak je de auto en je fototoestel omdat ze hier graag foto's willen zien.
Dan pak je de auto en je fototoestel omdat ze hier graag foto's willen zien.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Vandaag een set schoonmaakmiddel,leerverf en protector gehaald om de voorstoelen op te knappen.
Daarna nog even met mijn zoon langs mijn horlogemaker om batterijtje te laten vervangen en gelijk een horloge achtergelaten voor een servicebeurt, ja mechanische horloges hebben ook onderhoud nodig.
Bij terugkeer naar de auto geconstateerd dat er een onverlaat zijn trekhaak tegen mijn achterbumper heeft laten komen.
Is wel weer te fixen maar heb toch flink de P in.
En dader op het kerkhof natuurlijk.
Daarna nog even met mijn zoon langs mijn horlogemaker om batterijtje te laten vervangen en gelijk een horloge achtergelaten voor een servicebeurt, ja mechanische horloges hebben ook onderhoud nodig.
Bij terugkeer naar de auto geconstateerd dat er een onverlaat zijn trekhaak tegen mijn achterbumper heeft laten komen.
Is wel weer te fixen maar heb toch flink de P in.
En dader op het kerkhof natuurlijk.
- Carfreak
- 7th Gear member
Dat is idd balen. De voorstoelen zijn idd aan een opfrisbeurt toe. Heb je ze wel goed geboend met sop en borstel/ microvezel doek? Daarmee verwijder je al veel vuil.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
- Open rijder
- 1st Gear member
Hele mooie uitvoering. Lijkt inderdaad heel veel op autumn sun uitvoering (daar ben ik gelukkige bezitter van) maar daar is de bekleding cognac kleur.
Deze kleur leer heb ik nog nooit gezien, erg mooi!
Veel rijplezier ermee!
Deze kleur leer heb ik nog nooit gezien, erg mooi!
Veel rijplezier ermee!
-
- 2nd Gear member
Afgelopen dagen bezig geweest met de voorstoelen.
Het demonteren was zo gebeurt, heb wel effe zitten klooien met 1 stekkertje wat niet los wilde maar is wel gelukt.
Stoelen gereinigd met de strong reiniger van de verfleverancier maar het diepe vuil kreeg ik er toch niet vanaf.
Mogelijk dat de stoelen in het verleden geolied zijn compleet met vuil zodat het lekker in het leer getrokken is.
Maar goed na zo vaak reinigen dat er geen vuil meer aan de doeken zat stoelen laten drogen en toen verven.
Na de eerste keer was het resultaat niet echt bevredigend maar na de tweede laag werd het een stuk beter.
Had nog voldoende over om de zittingen en het binnenste rug gedeelte een derde keer te doen.
Staan nu lekker te drogen en morgen de conditioner er overheen.
Het demonteren was zo gebeurt, heb wel effe zitten klooien met 1 stekkertje wat niet los wilde maar is wel gelukt.
Stoelen gereinigd met de strong reiniger van de verfleverancier maar het diepe vuil kreeg ik er toch niet vanaf.
Mogelijk dat de stoelen in het verleden geolied zijn compleet met vuil zodat het lekker in het leer getrokken is.
Maar goed na zo vaak reinigen dat er geen vuil meer aan de doeken zat stoelen laten drogen en toen verven.
Na de eerste keer was het resultaat niet echt bevredigend maar na de tweede laag werd het een stuk beter.
Had nog voldoende over om de zittingen en het binnenste rug gedeelte een derde keer te doen.
Staan nu lekker te drogen en morgen de conditioner er overheen.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat ziet er puik uit.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 2nd Gear member
Stoelen weer terug geplaatst en alle bedrading weer aangesloten.
Helaas blijft nu het SRS lampje branden.
Had voordat ik begon met de demontage accu los gekoppeld maar geen sleutel in contactslot bij terug aankoppelen.
Heb al de zoekfunctie gebruikt en allerlei verschillende verhalen gelezen en vind het toch wel lastig de juiste info uit te filteren.
Nu ben ik toch wel van plan om het eerste onderhoud uit te laten voeren bij het adres waar ik de auto heb gekocht, wellicht dat ze daar ook kunnen resetten.
Helaas blijft nu het SRS lampje branden.
Had voordat ik begon met de demontage accu los gekoppeld maar geen sleutel in contactslot bij terug aankoppelen.
Heb al de zoekfunctie gebruikt en allerlei verschillende verhalen gelezen en vind het toch wel lastig de juiste info uit te filteren.
Nu ben ik toch wel van plan om het eerste onderhoud uit te laten voeren bij het adres waar ik de auto heb gekocht, wellicht dat ze daar ook kunnen resetten.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
De enige optie die niet meer aanwezig is is het windscherm.
Ik zie dat je bevestigingspunten hebt voor een windscherm met platte uitschuif pennen. Vanaf mj. 2003 of 2004 zijn dat ronde pennen geworden.
Originele Volvo windschermen hebben een inklapbare zijkant, dat is het voordeel.
Via marktplaats zijn deze originele windschermen af en toe wel verkrijgbaar.
Ik zie dat je bevestigingspunten hebt voor een windscherm met platte uitschuif pennen. Vanaf mj. 2003 of 2004 zijn dat ronde pennen geworden.
Originele Volvo windschermen hebben een inklapbare zijkant, dat is het voordeel.
Via marktplaats zijn deze originele windschermen af en toe wel verkrijgbaar.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold