Pagina 1 van 5
Klacht
Geplaatst: 06.09.2006 - 22:53
door antons80
Hallo mede Volvo stijders,
laatst is mij iets overkomen waar ik behoorlijk van over de jank ben. Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
Wie kan mij vertellen waar ik een officiele klacht neer kan leggen.
Ik dank je alvast voor de medewerking
Groet AntonS80
Re: Klacht
Geplaatst: 06.09.2006 - 23:31
door Gast
antons80 schreef:Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
Kan je iets meer vertellen van de gehouden controle? En vooral wat is dan (NIET) geconstateerd?
Want helemaal niets uitgevoerd, gaat bij mij er niet in.
Ook al ben ik soms vrij sceptisch t.o.v. een Volvo-dealer.
Dit zou dan pure oplichting zijn. Alleen moet je bewijstechnisch wel sterk staan. Keuring ANWB?
Geplaatst: 06.09.2006 - 23:39
door Frumpy
Ik neem aan dat je de klacht bij de werkplaatsmanager en de filiaalmanager hebt geuit?
Vervolgens geen bevredigend antwoord hebt gekregen?
In principe zijn de Volvo dealers ook bij de Bovag aangesloten. Zou je willen adviseren om eerst eens contact op te nemen met:
AutoOmbudsman: 0900-2886662 (44ct/min), deze helpt je direct en supersnel aan een keurig advies.
Mocht je er om een of andere reden niet uitkomen, dan kun je terecht bij de Geschillencommissie, maar dan moet de dealer inderdaad wel bij de Bovag aangesloten zijn:
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=2
Zoals AlexV70 reeds schreef, de klacht moet natuurlijk wel meetbaar en aantoonbaar zijn.
Geplaatst: 06.09.2006 - 23:58
door Richard
Aan de hand waarvan weet je dat de controle niet uitgevoerd is? Als het werkelijk zo erg is dat er niks gedaan is, zou ik eerst in gesprek met de dealer gaan.
Geplaatst: 07.09.2006 - 15:06
door Ramon&Ramon
ben benieuwd welke dealer dat is.
Geplaatst: 07.09.2006 - 16:31
door hollander
Volgens mij kan je het beste de klacht op papier zetten.
En in de brief eisen dat ze binnen 14 dagen antwoord moeten geven.
Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan kan je altijd je rechtsbijstand inschakelen.
succes Peter
Geplaatst: 07.09.2006 - 16:34
door s80t6
Namen en rugnummers graag,
publieke schandpaal is vaak de beste remedie tegen malafide autobedrijven.
en ik wil weten of de mijne er per ongeluk ook niet in onderhoud is :d
Geplaatst: 07.09.2006 - 16:37
door bart simpson
Heb je reeds contact gehad met de desbetreffende dealer over deze situatie?
Geplaatst: 07.09.2006 - 19:40
door Ben
s80t6 schreef:Namen en rugnummers graag,
publieke schandpaal is vaak de beste remedie tegen malafide autobedrijven.
en ik wil weten of de mijne er per ongeluk ook niet in onderhoud is :d
Maar niet op dit forum.
Regel hier is dat je contact legt met de dealer/leverancier.
Eventuele vragen kunnen per PM aan de vragensteller worden gesteld.
Geplaatst: 07.09.2006 - 21:55
door Gast
Ben schreef:Eventuele vragen kunnen per PM aan de vragensteller worden gesteld.
AntonS80 kan hier toch gewoon onze vragen beantwoorden?
Als ik perse de dealer zou willen weten doe ik hem wel een pm.
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:04
door antons80
het ging hier om een kleine onderhoudsbeurt. En sorry voor de onduidelijkheid, maar van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd. Ik heb een aantal zaken gemerkt met een datum of een merkteken en dat waren die zaken die men in eerste instantie terug vindt op de rekening. Overige zaken welke gecontroleerd dienen te worden volgens een controlelijst zijn niet inzichtelijk, maar volgens het bedrijf was alles afgevinkt > een vinkje is nogal snel geplaatst denk ik zo maar. Ik heb de dag na de beurt direct contact gehad met de bedrijfleider en hem de tekortkomingen laten zien, deze heeft de betrokken monteur hierop aan gesproken en deze heeft ook bekend. Ik heb n.a.v. dit voorval het een en ander op papier gezet de bedrijfleider ook hiervan op de hoogte gesteld. Kortom ik heb geen vertrouwen meer in deze dealer.
PS1 is het zinvol om deze klacht bij Volvo Nederland neer te leggen. Zo ja wie heeft het adres/ contactpersoon of evt andere gegevens hiervan.
In ieder geval bedankt voor de tips.
PS2 ben je geinteresserd in details gaarne via PM
antons80
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:57
door Ramon&Ramon
probeer er eerst is met de dealer er uit te komen.lukt dat niet,stuur mij dan een pm.
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:59
door Ramon&Ramon
Je kunt geen dealers of andere garage bedrijven openlijk aan de schandpaal nagelen op dit forum of internet in het algemeen,ze kunnen je aanklagen wegens laster en dat is reuze vervelend.
En je moet het wel hard kunnen maken doormiddel van een onafhankelijke deskundige.
Re: Klacht
Geplaatst: 07.09.2006 - 23:00
door bart simpson
antons80 schreef:Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
antons80 schreef:van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd
Was hij nu niet uitgevoerd? want dat wordt wel als eerste geschreven, of waren er wat dingen vergeten? en als er wat dingen vergeten waren, wat was er vergeten?
Geplaatst: 08.09.2006 - 08:20
door Marcel
Als de dealer/monteur schuld bekend heeft.........
Dan lost de dealer/verantwoordelijke het toch netjes op?
Wat heeft het dan voor zin om bij de importeur een klacht neer te leggen?
Wanneer de dealer het niet netjes afhandeld zou ik het me voor kunnen stellen, maar dat lijkt me niet aan de orde.
Persoonlijk vind ik het al heel triest dat er onderdelen gemerkt worden alvorens je de auto wegbrengt. Daar is een mooi spreekwoord voor, iets met de waard en zijn gasten.
Wanneer je echt verdenkingen in de richting van oplichting hebt laat je je auto na de beurt door een onafhankelijk bedrijf controleren. Dat kost een paar euro's maar dan heb je ook iets om op te staan.
de waard en zijn gasten?
Geplaatst: 08.09.2006 - 09:15
door XC70 OR
Een beetje overdreven die opmerking over de waard en zijn gasten.
Het is toch om te huilen dat je op deze manier een merkdealer moet betrappen!
Op dit forum hebben we al vaker gezien dat een aantal dealers het niet zo nou neemt met werkzaamheden.
Aan de eene kant waarschuwen ze ze om absoluut het fabrieksondehoud te volgen en aan de andere kant belazeren ze je door zaken gewoon niet uit te voeren.
Ik ben zelf al eens belazerd met een interieur filter.
Bij de APK worden tegenwoordig undercovers ingezet, misschien iets voor Volvo NL om zo de kwaliteit van de dealers eens goed te testen?
Mijn auto is beschikbaar!
Geplaatst: 08.09.2006 - 10:07
door Ramon&Ramon
Volvo dealers worden uitgebreid gecontroleerd op kwaliteit.
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:24
door bart simpson
Zoiets van: ik ga getild worden, ik ga getild worden, zie je wel, ik wordt getild... wel wat eigenaardig inderdaad.
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:30
door Daanh78
of dat gezegde met die ezel en die steen. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt he?
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:39
door Marcel
bart simpson schreef:Zoiets van: ik ga getild worden, ik ga getild worden, zie je wel, ik wordt getild... wel wat eigenaardig inderdaad.
Zoiets ja
Onze beide Volvo's zijn bij de dealer in onderhoud, het is nog nooit bij me opgekomen om ze te controleren.