Wat te doen?
Rood spuiten zie ik niet zitten

En bestaat er iets aan plastic wat er op te smeren is als bescherming, op wielkasten. Zodat er nooit en dan ook nooit meer viezigheid tegen het plaatwerk aan kan komen.
Een automaterialen zaak die een lakkleur niet kan leveren... bijzonder. Bijna elke materialenzaak kan of zelf of via een leverancier elke lak van elk merk mengen (bijv. in een spuitbus) mits je het kleurnummer maar hebt. Heb hier in Groningen (AVA) voor onze vorige auto regelmatig een spuitbusje gehaald dat speciaal op kleurnummer werd gemengd.mightyspawn schreef:Mijn 460 heeft navy blue (donkerblauw) kleur. Bij volvo is die niet meer leverbaar en bij automaterialenzaken hier in de omgeving zit die niet in het assortiment.
Ja bij de magazijn man, en was niet meer leverbaar desbetreffende kleurcode.V480-V40 schreef:Hoezo bij VOLVO niet meer leverbaar. Ben je bij de dealer geweest? Heb je wel met de magazijnman gesproken? (Sommige receptionisten bij sommige dealers zijn te beroerd om goed te zoeken voor een wat oudere auto.)
Bij de automaterialenzaken zou ik ook niet kijken.
Ga naar een verfgroothandel (met een staaltje van jou kleur) kijk daar bij het "grote stalenboek" bij VOLVO en de kleurcode, hou daarna je staaltje eronder om zeker te zijn. Klopt het dan maken ze die kleur voor jou in een hele mooie spuitbus.
Oh ja laat je niet afschrikken door het woordje verfgroothandel. Ze leveren ook wel aan particulieren.
Succes.