Gisteren de auto opgehaald bij de garage na de APK (niet-Volvo, bevriende VAG garage) en na een kort ritje bij het inparkeren deze melding. Laten staan en op het forum wat onderzoek gedaan en daaruit blijkt dat dit van alles kan zijn. Helaas is het zondag en is alles dicht, dus hoop ik dat er hier wat mensen alvast willen meedenken. Vanochtend nog maar een ritje gemaakt. Bij het starten eerst 'Anti-skid tijdelijk uit'. Deze ging heel snel weg. Daarna iets van 25km gereden. Zowel behoorlijk het gas ingetrapt als flink op de rem gaan staan, vol op het gas door de bocht, en niks te merken. Ik was al opgelucht, 'zal wel geen echte storing zijn', en ja hoor, na 40km met ~130km/h op de snelweg vanuit het niets opnieuw twee melding: ABS/Anti-Skid service vereist en rembekrachtiging service vereist. Rustig verder gereden. Bij het eerste stoplicht motor uit en weer aan, melding weer weg. In de laatste paar kilometer niet meer op het scherm gekomen.
Ik lees dat dit ook kan komen door een centrale naafbout die niet vast zit. Zou het kunnen dat er bij de APK iets los is gehaald en niet goed vastgezet? Kan ik dat zelf checken zonder het wiel los te halen? Eerste stap zal zijn terug naar de garage die 'm gekeurd heeft, maar omdat zij geen VIDA hebben is uitlezen voor hen niet mogelijk.
Over 3 weken ga ik met vrienden een roadtrip maken van een kleine 4000 km, dus ik zit behoorlijk in de stress hiermee