Knipperend lampje motorblok bij contact

Plaats reactie
Gerjan
Starter

Het viel me op vanavond op dat het lampje met het motorblok symbool knipperde toen ik de auto op contact had staan.

Deze brand of knippert niet als de auto loopt. De auto loopt ook prima, verder ook geen meldingen etc. In het boekje kan ik hier niets over vinden. Dus enerzijds maak ik me er niet druk om, anderzijds vraag ik me dan toch af wat dit is.

Weet een van jullie of dit "normaal" is?
MartijnAbel
4th Gear member

Dit is normaal en vrijwel bij elke auto zo. De boordcomputer loopt een soort van cyclus na on te kijken of alles juist is.

Kleine notitie: iedeeen hier kan het nogal waarderen als je je voorstelt ;-)
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gerjan
Starter

Bedankt voor je reactie. Ik had het wel verwacht, maar dacht ik vraag het toch maar.

Je hebt gelijk mbt het voorstellen, dus bij deze:

Ik ben Gerjan, ik woon in Enschede. Ik ben 39, getrouwd en vader van twee jongens (8 en 10) en werkzaam als software engineer.

Ik rij sinds september 2016 in een 2006 XC90 V8, mijn tweede Volvo. De eerste was een 850T5, die ik van 2004-2005 heb gereden tot het niet meer te betalen was. Daarna heb ik een drietal Renault Espace's gereden. Ik heb daar, ondanks alle horrorverhalen, veel geluk mee gehad met betrekking tot mankementen. Het begon met 2.0 en eindigde met de 3.5V6. Wat dat betreft dus altijd iets met grote motoren gehad.

De laatste Espace had inmiddels 250k gelopen en er kwam serieus onderhoud aan. Ondanks dat ik het een fijne auto vond stond ik open voor wat anders. Mijn zwager, die 8 Volvo's heeft gehad voor hij Land Rover begon te rijden, begon toen over de XC90 met de V8. Zijn laatste XC90 was een T6, dat vond ik een prachtige auto. Nou, ik heb dus woord bij daad gevoegd. In geen enkel opzicht te vergelijken met de Espace. Wat een beest van een motor. Ik hoop dat ik er nog een tijd plezier van heb!

Groeten, Gerjan
chris2
3rd Gear member

Een dikke V8. Gave bak!
Volvo XC90 D5 2017 inscription
Gerjan
Starter

Dat is ie op het moment nog niet. Op vakantie geweest naar het Gardameer.

Op de heenweg ging de dynamo kapot. Ik was net door de tolpoortjes en toen was het gedaan. Dat is allemaal goed gekomen.

Twee dagen voordat we naar huis gingen trok er een hagelbui over, wellicht heb je dat in het nieuws gezien. Stenen zo groot als golfballen en sommigen nog groter.

Voordat het begon nog snel de dekbedden over de auto gegooid, maar helaas. Schade: een kapotte voorruit, maar nog erger: 80+ putten over de gehele auto. Woensdag gaat 'ie naar de spuiter. :-|
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”