problemen raam, DTC's en vermogen < 10km/u

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
KoekieMonster
Starter

Hoihoi,

Enkele problemen met mijn S60, sommige sinds kort, sommige sinds ik hem heb.
1) Sinds kort blijft het raam aan de bestuurderskant niet dicht als ik de "comfort" stand gebruik. Hij gaat dan ongeveer weer zover open als dat hij was voor hij dicht ging. Als ik de knop vast houdt blijft hij wel netjes dicht. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
2) DTC's, er zitten DTC's in meerdere modules, is er een manier om deze uit te lezen en te resetten zonder DICE / VIDA? Ik heb een ELM327 aangeschaft maar ik kan voor Volvo geen goede software vinden hiervoor. Bestaat deze wel of zit ik dan vast aan DICE / VIDA?
3) Weinig vermogen onder de 10km/u. Hij heeft dit "probleem" al sinds ik hem heb. Ik weet niet zeker of het een bug of een feature is. Bij gewoon optrekken valt het niet heel erg op maar bij wegrijden op een helling is hij heel traag. Zodra ik rond de 10km/u (te zien mbv. de CFE) rijdt schiet het toerental en vermogen ineens omhoog. Hij lijkt dus begrenst te zijn op deze lage snelheden. Heeft iemand hier al eens eerder van gehoord of weet iemand hoe dit op te lossen / uit te schakelen is?

4) (al opgelost) Afgelopen week reageerde de passagiersdeur niet meer op raam open/dicht, van/op slot en spiegel verstellen. Dit probleem is opgelost nadat ik de accu losgekoppeld heb en deze 5 minuten later weer aangesloten heb (airco uit, contact in stand 2 met aansluiten). Bovenstaande problemen zijn hiermee dus niet opgelost.

Alvast bedankt voor de antwoorden, mocht iemand meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

ps. het gaat om een S60 2.4D uit 2006, standaard 126pk, door een van de vorige eigenaren laten tunen naar +/- 175pk.
pps. modules met DTC('s): BCM, SAS, ECM, CEM, DDM, CCM, PDM, REM.
S60 MY06 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”