Beste mede forumgebruikers
Laat ik mij zelf eerst eens voorstellen.
Ben Haf, 31 jaar oud en geheel nieuw op dit forum.
Ik heb mijn zinnen gezet op een Volvo S60.
In feite nog nooit een Volvo gehad, dus erg spannend allemaal.
Op marktplaats een leuke auto gezien, volledig dealer onderhouden, voor een leuke prijs.
Gisteren wezen kijken en het klonk allemaal erg lekker en het rijdt heerlijk.
Liep echter tegen 1 ding aan, het schakelen was wat zwaarder dan dat ik normaal gewend ben.
De schakel zelf is zo een bolvormig ding zegmaar.
Ik heb als enige referentie kader een Ford Focus 1.6
Geheel andere auto met een heel ander blok en motor.
Mijn vraag, is het idd goed mogelijk dat het wat zwaarder schakels zo een 2.0T?
En met een km stand van 250.000, is dit of zou dit een probleem moeten zijn ?
Allen alvast dank voor jullie reacties.
Aanschaf Volvo S60 2004 2.0T 250.000km
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29930
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom, goede keus zo'n S60. Het schakelen is in iedere auto weer anders, kan bij de S60 zwaarder gaan dan bij de Ford. Even goed de onderhoudshistorie doornemen en is de koppeling nog origineel? Je kan ook een aankoopkeuring bij een Volvodealer laten uitvoeren.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Welkom en goede keuze !!
De Focus die jij noemt staan er om bekend dat ze erg fijn schakelen en een strak onderstel hebben; daarom zal het slecht vergelijken zijn als je verder nog niet eerder in een Volvo hebt gereden.
Misschien kun je ergens een vergelijkbare Volvo proberen bij een garage of via het forum hier ...
De Focus die jij noemt staan er om bekend dat ze erg fijn schakelen en een strak onderstel hebben; daarom zal het slecht vergelijken zijn als je verder nog niet eerder in een Volvo hebt gereden.
Misschien kun je ergens een vergelijkbare Volvo proberen bij een garage of via het forum hier ...
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Welkom, goeie keus zo'n S60 (duh!) 
Schakelen weet ik niet, heb een automaat. Voor mij is het ook m'n eerste Volvo en ben hier ook nog maar net.
km-stand zal niet zo'n probleem zijn, heb hier begrepen dat deze motoren bijzonder hoge km-standen aan kunnen.
Mijne heeft nu 234.000 km gelopen en verbruikt geen druppel olie, ik heb een 2.4 zonder turbo. Er zal vast wel iemand reageren die km-ervaring met een een 2.0T heeft.

Schakelen weet ik niet, heb een automaat. Voor mij is het ook m'n eerste Volvo en ben hier ook nog maar net.
km-stand zal niet zo'n probleem zijn, heb hier begrepen dat deze motoren bijzonder hoge km-standen aan kunnen.
Mijne heeft nu 234.000 km gelopen en verbruikt geen druppel olie, ik heb een 2.4 zonder turbo. Er zal vast wel iemand reageren die km-ervaring met een een 2.0T heeft.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ha Haf,
Ik rijd zelf in een S60 met normale versnellingspook (dat bolvormige ding waar je het over hebt is denk ik een spaceball?). Ik heb een keer in S60 met die optie gezeten en deze schakelt inderdaad stroever dan een gewone pook. Volgens mij kan je het systeem een beetje smeren om het wat soepeler te laten gaan. Dus ik zou me niet direct zorgen maken.
Ik rijd zelf in een S60 met normale versnellingspook (dat bolvormige ding waar je het over hebt is denk ik een spaceball?). Ik heb een keer in S60 met die optie gezeten en deze schakelt inderdaad stroever dan een gewone pook. Volgens mij kan je het systeem een beetje smeren om het wat soepeler te laten gaan. Dus ik zou me niet direct zorgen maken.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02.08.2017 - 23:25
He jongens
Thnx allemaal voor de reacties
Ik ben toch nog eens gaan kijken bij de auto en het gevoel was gewoon niet goed mbt de versnellingsbak.
Ik heb nu ook dan besloten om mijn budget te verhogen en te kijken voor een D5 ergens na 2006 (tot 2009)
Verder wil ik toch een automaat gaan nemen.......
Moet zeggen dat ik mijn zinnen nu wel heel erg op een S60 heb gezet, heerlijke auto ( al waren het maar 10 minuten proefrijden)
groet
Thnx allemaal voor de reacties
Ik ben toch nog eens gaan kijken bij de auto en het gevoel was gewoon niet goed mbt de versnellingsbak.
Ik heb nu ook dan besloten om mijn budget te verhogen en te kijken voor een D5 ergens na 2006 (tot 2009)
Verder wil ik toch een automaat gaan nemen.......
Moet zeggen dat ik mijn zinnen nu wel heel erg op een S60 heb gezet, heerlijke auto ( al waren het maar 10 minuten proefrijden)
groet
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat noemen we een virus... Een spaceball schakelt niet anders dan een gewone pook, het is voornamelijk de buitenkant die anders is. Verder schakelen ze duidelijk en trefzeker, al kan het wat zwaarder over komen in vergelijking met jouw Focus. Rijdt eerst eens met nog een paar S60's, dan kun je het onderscheid maken. Verwacht je genoeg km's te gaan rijden voor diesel?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29930
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als het gevoel bij een auto niet goed kan je inderdaad beter naar een andere auto zoeken en dan is een S60 D5 met automaat een hele goede keus.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Een D5 is een goede keus. Persoonlijk zou ik naar een Euro 3 zoeken. Die missen het regenererend roetfilter en de wervelklep en wat er niet opzit gaat ook niet kapot.
Als je het overgangsmodel hebt heb je wel de facelift met nieuwe middenconsole maar wel het oude blok.
Als je het overgangsmodel hebt heb je wel de facelift met nieuwe middenconsole maar wel het oude blok.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Tussen de 20 en 30000km/jr durf ik te twijfelen of diesel wel een goede keuze is. Zeker omdat die vaak al meer gereden hebben en dus wat gevoeliger op onderhoud kunnen zijn.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!