Inmiddels is m'n zéér gewaardeerde V70N edition II alweer 11 jaar jong/oud, 188000km onder de wielen door gegaan, nóg steeds absoluut schadevrij en nergens ooit een schade weggewerkt.
Vlgs de monteur (dealer) heb ik de meest probleemloze en degelijke versie; de 140pk gekoppeld aan de handgeschakelde 5 versnellingsbak, die combi gaat nooit stuk.
De afgelopen 2 jaren zijn dure jaren geweest qua onderhoud (wordt door de dealer gedaan); Distributieriem-spanrollen-waterpomp, koppelingscylinder, remschijven met blokken (waren nog eerste set af fabriek), servomotor voor tankklep ontgrendeling en 4 nieuwe banden. Eigenlijk dus gewoon het normale onderhoud (slijtagedelen). Voor de verdere rest nog probleemloos(!) en nog steeds een erg fijne, comfortabele auto. Afgelopen jaar al twee keer zomaar de vraag gekregen, door wildvreemde (aan de pomp) of ik de auto niet zou willen verkopen......... tja, en wat zou ik dan moeten terugkopen?????? Nog steeds een auto die gezien mag worden (vind ik iig) en die ook de afgelopen vakantierit weer z'n 2400 afgelegde kilometers zonder één verkeerde klap of hik heeft afgelegd.
Zolang ik geen schade rijd (dan is voor mij gelijk de lol en het unieke van deze auto af) rijd ik hem tot aan de straatstenen op.
Mijn V70N alweer 11 jaar oud.
- dieselpower
- 4th Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 5th Gear member
Fijn dat je zo tevreden bent,is ook wat je van een volvo verwacht...degelijkheid!!!Onder de motorkap moet ook alles er netjes uit zien,zo herken je direct wie zorg voor zijn matriaal draagt...Ik kan er ook niet tegen dat het een vieze en vettige boel is rond het hart van de wagen.je mag er best trors op zijn!!!
- dieselpower
- 4th Gear member
Nee, de foto van het motorblok en het interieur zijn van gisteren (11-08) en de exterieur van Mei. Motorblok maak ik 2x jaar schoon (zomervakantie en kerstvakantie), interieur zowat ieder kwartaal (2x per jaar leer behandelen met wax) en exterieur gemiddeld 3 tot 6 weken handmatig wassen vlgs 2 emmer methode.trondheim schreef: Mooie auto. Ziet er uit als nieuw. Die moet je zéker houden. Poets je ook onder de motorkap of was dat toen hij nieuw was?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mooie auto hoor. Maar tot de straatstenen oprijden en je bent al 52? Als je met pensioen gaat staat de auto pas op 4 ton, dus dan ben j nog niet op de helft haha
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- trondheim
- 2nd Gear member
Echte poetsers kom je weinig meer tegen heb ik het idee, sommige in de straat staan je raar aan te kijken als je je auto schoonmaakt. Barbaren...dieselpower schreef:Nee, de foto van het motorblok en het interieur zijn van gisteren (11-08) en de exterieur van Mei. Motorblok maak ik 2x jaar schoon (zomervakantie en kerstvakantie), interieur zowat ieder kwartaal (2x per jaar leer behandelen met wax) en exterieur gemiddeld 3 tot 6 weken handmatig wassen vlgs 2 emmer methode.trondheim schreef: Mooie auto. Ziet er uit als nieuw. Die moet je zéker houden. Poets je ook onder de motorkap of was dat toen hij nieuw was?
Maar je verwent hem echt...en terecht!
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Zo eentje heb ik ook gehad, gekocht in 2008 met 35.000km op de teller en kraaknet, ik dacht hem ook jaren op te rijdem toen, maar een roodlichtrijder heeft er in 2012 anders over beslist...
Heb nog steeds een wrange smaak na 5 jaar....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Almerev70
- 4th Gear member
Zo ziet er goed uit!! Onder de motorkap ook. Zo hoort het!!
Ik was ook iedere 2 tot 3 weken, en droog de auto dan af.
Om de 3 tot 4 wasbeurten in de riwax quickshine en is als nieuw. Ook interieur elke 2 maanden onder handen.
Maar zeer strakke v70 heb je!
Ik was ook iedere 2 tot 3 weken, en droog de auto dan af.
Om de 3 tot 4 wasbeurten in de riwax quickshine en is als nieuw. Ook interieur elke 2 maanden onder handen.
Maar zeer strakke v70 heb je!
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- dieselpower
- 4th Gear member
Ja, is ook een zorg van mij. Aan mijn auto is nog nooit een schade weg gewerkt, zelfs geen bumperhoekje-kras. Nergens een parkeerdeukje in de flanken, nergens een kras en de voorkant nagenoeg steenslagvrij. Dat alles maakt de auto redelijk uniek (ondanks dat het helemaal niet iets speciaals of exotisch is),en dat is dan ook meteen "mijn ding". Mocht er een keer onverhoopt een redelijke schade aan komen is voor mij de lol er ook gelijk af. De auto is van 2006, ik heb hem als 2e eigenaar gekocht in 2010 met 51000km op de teller. Ik wil de auto op rijden, hoop er over 10 jaar nog een heel knap "oudje" aan te hebben.BlackcurrantV70 schreef: Zo eentje heb ik ook gehad, gekocht in 2008 met 35.000km op de teller en kraaknet, ik dacht hem ook jaren op te rijdem toen, maar een roodlichtrijder heeft er in 2012 anders over beslist...
- trondheim
- 2nd Gear member
Parkeerplaatsen zijn mijn grootste nachtmerrie. Als het kan mijd ik ze als de builenpest. Kijk maar eens wat er rondrijdt met deukjes in de deuren...schoftig gewoon.dieselpower schreef:Ja, is ook een zorg van mij. Aan mijn auto is nog nooit een schade weg gewerkt, zelfs geen bumperhoekje-kras. Nergens een parkeerdeukje in de flanken, nergens een kras en de voorkant nagenoeg steenslagvrij. Dat alles maakt de auto redelijk uniek (ondanks dat het helemaal niet iets speciaals of exotisch is),en dat is dan ook meteen "mijn ding". Mocht er een keer onverhoopt een redelijke schade aan komen is voor mij de lol er ook gelijk af. De auto is van 2006, ik heb hem als 2e eigenaar gekocht in 2010 met 51000km op de teller. Ik wil de auto op rijden, hoop er over 10 jaar nog een heel knap "oudje" aan te hebben.BlackcurrantV70 schreef: Zo eentje heb ik ook gehad, gekocht in 2008 met 35.000km op de teller en kraaknet, ik dacht hem ook jaren op te rijdem toen, maar een roodlichtrijder heeft er in 2012 anders over beslist...
- dieselpower
- 4th Gear member
Ik gebruik mijn auto puur woon-werk (voor boodschappen en dus de kleine ruimtes en de hond heb ik een ford fiësta) . Thuis staat de zweed op de oprit, op het werk heb ik een vaste eigen parkeerplaats. Op vakanties ben ik diegene die altijd ver van de ingang van de supermarkten afstaat, helemaal alleen achterop het parkeerterrein. Tijdens rijden altijd wat afstand op de voorganger, dat verminderd de kans op steenslag. Mijn auto strak houden is bijna een way of life geworden, belachelijk eigenlijk als je er over nadenkttrondheim schreef: Parkeerplaatsen zijn mijn grootste nachtmerrie. Als het kan mijd ik ze als de builenpest. Kijk maar eens wat er rondrijdt met deukjes in de deuren...schoftig gewoon.

Iemand heeft eens ooit tegen mij gezegd (weet niet meer wie): "een knappe auto kopen is leuk, de auto knap blijven houden is een kunst!!!"
Als je trouwens kijkt bij de dealer, in de showroom komt zoiets niet meer te staan (te oud???) en als ik de auto breng/haal voor onderhoud is ie ook de oudste in de rij op het terrein, dit is een auto die bij inruil rechtstreeks naar de handel zou gaan vermoed ik, (dag-handels)waarde is niet veel meer en toch staan er bij de dealer auto's binnen die er niet zo goed uitzien en in prijs een factor 3-4 zijn en vlgs de monteurs niet meer van deze kwaliteit zijn. Gek toch eigenlijk dat dáár dan wel markt voor is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
een verstandige dealer zou deze niet naar de handel doen hoor. En dat ze er weinig staan heeft gewoon te maken met leeftijd en bijbehorende kilometers. Veel auto's hebben gewoon veel meer km's en dan wordt het voor de dealer een rekensom of ze de auto kunnen verkopen voor een prijs die zenodig hebben om én de vorige eigenaar een goede prijs te geven én de auto klaar te maken volgens hun standaard.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- trondheim
- 2nd Gear member
Zó, dat ziet er strak uit! Mijn plaatwerk is ook nog strak gelukkig, wel wat krasjes hier en daar van de vorige eigenaar. Grappig, ik doe precies hetzelfde tijdens de vakanties. Nou zijn de parkeerplaatsen in Scandinavië vaak ook wat normaler (=groter) dan hier, maar toch...neem geen risico.dieselpower schreef:Ik gebruik mijn auto puur woon-werk (voor boodschappen en dus de kleine ruimtes en de hond heb ik een ford fiësta) . Thuis staat de zweed op de oprit, op het werk heb ik een vaste eigen parkeerplaats. Op vakanties ben ik diegene die altijd ver van de ingang van de supermarkten afstaat, helemaal alleen achterop het parkeerterrein. Tijdens rijden altijd wat afstand op de voorganger, dat verminderd de kans op steenslag. Mijn auto strak houden is bijna een way of life geworden, belachelijk eigenlijk als je er over nadenkttrondheim schreef: Parkeerplaatsen zijn mijn grootste nachtmerrie. Als het kan mijd ik ze als de builenpest. Kijk maar eens wat er rondrijdt met deukjes in de deuren...schoftig gewoon.![]()
![]()
Iemand heeft eens ooit tegen mij gezegd (weet niet meer wie): "een knappe auto kopen is leuk, de auto knap blijven houden is een kunst!!!"
Als je trouwens kijkt bij de dealer, in de showroom komt zoiets niet meer te staan (te oud???) en als ik de auto breng/haal voor onderhoud is ie ook de oudste in de rij op het terrein, dit is een auto die bij inruil rechtstreeks naar de handel zou gaan vermoed ik, (dag-handels)waarde is niet veel meer en toch staan er bij de dealer auto's binnen die er niet zo goed uitzien en in prijs een factor 3-4 zijn en vlgs de monteurs niet meer van deze kwaliteit zijn. Gek toch eigenlijk dat dáár dan wel markt voor is.
Inderdaad dat klopt van die dealers. Mijn vorige auto (RAV4) zag er prima uit, altijd zuinig op geweest, regelmatig gepoetst en vertroeteld. Goeie prijs voor gehad. Was nieuwsgierig waar hij was terechtgekomen. Wat denk je? Is op export gegaan...dat is best wel een gek gevoel

Laatst gewijzigd door trondheim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edwin
- 5th Gear member
Vooropgesteld, helemaal eensch met jouw verhaal en herkenbaar. Boel overeenkomsten, strak van buiten en z.g.a.n. van binnen, zelfs mijn "sand/beige" kleurige leer is op een zeer licht slijtage plekje op de wang na, nog zo goed als onversleten, geen barsten en strak.dieselpower schreef: Vlgs de monteur (dealer) heb ik de meest probleemloze en degelijke versie; de 140pk gekoppeld aan de handgeschakelde 5 versnellingsbak, die combi gaat nooit stuk.
Echter bovengenoemde quote deed bij mij wel de vraag oproepen waar dat op gebaseerd is?
Als jij de meeste probleemloze en degelijke versie heb, dan zou ik met een T5 met automaat dus de minst probleemloze en minst degelijke versie hebben? Echter inmiddels 17 jaar oud maar wel nog maar slechts 222.000 km gereden.
Inmiddels net terug van 17 dagen Provence waarbij in totaal 3.600 km. is afgelegd, met een volgeladen achterbak tussendoor ook nog bij 36 graden de Route Napoleon is afgelegd en de complete Gorges du Verdon gereden. Het oude baasje moest er flink aan trekken maar heeft geen krimp gegeven.
Ook door de Ardennen met z'n gemene bulten geen problemen, met 130 op de CC. Dus zou niet weten hoe het degelijker kan?
Wij rijden er nu al 6 jaar mee en ik rag de auto weliswaar niet af, maar ontzie hem zo nu en dan ook niet. Af en toe even 240 volgas op de autobahn en een stoplichtsprintje moet kunnen en het rode toerengebied is hem ook niet onbekend. Alles wel met beleid, rustig warm rijden en na een snelle rit niet direct de motor afzetten. Nog geen onverwachte reparaties gehad, anders dan te wijten aan ouderdom (diverse rubbers en steunen, bougies, remmerij, slangen) of productiefouten (gasklephuis).
Nogmaals, geen kritiek maar meer verwondering waar de mening van de monteur op gebaseerd is?
N.m.m. zijn de T5 blokken ook praktisch onverwoestbaar, mits met beleid gebruikt.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- dieselpower
- 4th Gear member
Ik heb géén idee waarop hij dat baseerde, hij zei het op een gegeven moment tijdens het ophalen van mijn auto na een beurt. De baliemedewerker vroeg de monteur even zijn bevindingen en opmerkingen tijdens zijn werkzaamheden aan me te overleggen, toen kwam ook die opmerking voorbij.Edwin schreef:Vooropgesteld, helemaal eensch met jouw verhaal en herkenbaar. Boel overeenkomsten, strak van buiten en z.g.a.n. van binnen, zelfs mijn "sand/beige" kleurige leer is op een zeer licht slijtage plekje op de wang na, nog zo goed als onversleten, geen barsten en strak.dieselpower schreef: Vlgs de monteur (dealer) heb ik de meest probleemloze en degelijke versie; de 140pk gekoppeld aan de handgeschakelde 5 versnellingsbak, die combi gaat nooit stuk.
Echter bovengenoemde quote deed bij mij wel de vraag oproepen waar dat op gebaseerd is?
gr. Edwin.
Ik vermoed dat er een beetje richting de betrouwbaarheid van de oude 5 cylinders werd gewezen. De cilinderinhoud en het daaruit gegenereerde vermogen geeft eigenlijk aan dat alles lekker ruim overbemeten is. Tegenwoordig persen ze 115PK en 190Nm, gekoppeld aan een 7 traps automaat uit een 1200cc motor om er een 1500kg zware auto mee rond te zeulen, dat zal een ander slijtagebeeld en levensduur laten zien.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Mooi verhaal hoor! Chapeau zoals je de auto behandelt.
Ik heb mijn auto voor mijn werk nodig. En zit er hele dagen in. 1x per week een doekje er door en met de stofzuiger gaat we er soms 2x per week doorheen. Zand op de matten heb ik al een hekel aan. Parkeren altijd (te)ver weg volgens de rest van mijn gezin, en bij voorkeur niet in parkeervakken Stoepranden proberen te vermijden..... Auto heeft (nog)geen parkeerschade, geen butsen in de deur en geen geschampte velgen. Steenslag heeft hij dan weer wel......
Ik heb mijn auto voor mijn werk nodig. En zit er hele dagen in. 1x per week een doekje er door en met de stofzuiger gaat we er soms 2x per week doorheen. Zand op de matten heb ik al een hekel aan. Parkeren altijd (te)ver weg volgens de rest van mijn gezin, en bij voorkeur niet in parkeervakken Stoepranden proberen te vermijden..... Auto heeft (nog)geen parkeerschade, geen butsen in de deur en geen geschampte velgen. Steenslag heeft hij dan weer wel......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge