Na 77.000 kms (gekocht bij 190K) te hebben gereden begon mijn D5 (MY2004) olie te lekken. M'n specialist wist meteen te vertellen dat dat NIET de oliekering bij de krukas is, maar een zgn "vriesplug" of afdichtdop. Deze heeft Volvo wel op een heel onhandige plek aangebracht zodat voor een onderdeeltje van een paar Euro er een rekening komt van +/- 1000,00 Euro ivm "arbeidsloon". Alles moet los om dit dopje te vervangen. Het schijnt een D5 euvel te zijn?
Heel vreemd dat de Zweden altijd praktisch en eenvoud hoog in het vaandel hebben staan, maar dan op dit punt volledig de plank misslaan?
Dit soort onverwachte zwakheden mag een merk als Volvo toch niet hebben. Het zal zeker gaan meewegen in de zoektocht naar een vervanger van m'n XC90.
De Executive met standkachel gaat er bij 300K uit (staat nu op 267K) dus volgend jaar. Gegadigden mogen zich melden. Dit euvel is iig verholpen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.