Een nieuw forumlid en Volvo-rijder, dus even voorstellen!
Bart, 38 uit de omgeving van 's-Hertogenbosch. Getrouwd, 1 dochtertje van 16 maanden, werkzaam als ingenieur in de procesindustrie. Gisteren mijn eerste Volvo gekocht. Een V60 D3 Geartronic MY2014 met 79k op de teller in de kleur Black Sapphire metallic, Kinetic trim.
Beetje achtergrond over de keuze:
Rijd momenteel een Skoda Fabia combi Greenline uit 2011, gekocht in 2013 met 13k op de klok (er kwamen toen veel van die dingen terug bij dealers door gewijzigde belastingwetgeving). Inmiddels staat de teller op 224k, dus stevig mee gereden (zo'n 50k per jaar, mainly woon/werk en zakelijk). We waren langzaam op zoek naar iets nieuws, je weet wel hoe dat gaat

Uiteindelijk gereden in een C4 Cactus (!), en dat beviel an sich wel... offerte was binnen voor een nieuwe. Toch voelde het niet helemaal lekker. Aan de krappe kant, zeker met een mogelijk tweede kleintje en dagelijks comfort. Verder gekeken op autotrack, en zo kwamen er ook wat Volvo's langs. Opgegroeid met onder meer een 940 (nog steeds in de familie) heb ik een goed gevoel bij Volvo. Een zeer mooie blauwe V60 D2 bij de dealer gezien, dus even gaan kijken. Bad idea, want ik was direct verkocht. Dat moest het worden! Twee dagen later proefrijden, en gevoel bevestigd: fits like a glove. Ook mijn wederhelft was om, en dat is altijd goed nieuws! Veel gelezen ook hier op het forum, en hoewel ik wist dat een D2 'minimaal' zou zijn, komende uit een 1.2 TDI voelde het zelfs snel

Verder gezocht en de dag erna bij van Aarle in Nuland naar een zwarte D3 gaan kijken met Geartronic. Mocht direct proefrijden, en ja...dat is wel andere koek. Soepel, vlot, en een lekker geluid. Verder een smetteloze auto met een lichte lakschade hier en daar (invoer uit Italië).
Bij terugkomst een offerte laten maken met het oplossen van alle kosmetische punten (overspuiten bumpers, nieuw stuur) en een winterset, groot onderhoud, flushen geartronic bak, garantie, etc. Inmiddels de knoop doorgehakt en de auto gekocht

Tegen einde volgende week dus in het bezit van mijn eerste (en denk ik niet de laatste) Volvo! Nu kan het wachten beginnen, gelukkig niet te lang