Vraagje over Startmotor XC70 zelf vervangen

Plaats reactie
rbloemraad
Starter

Beste mede-sleutelaars,

Ik heb een vervelend startprobleem met mijn XC70. Koude motor gaat alles prima, maar zodra de motor warm is wordt starten echt een dingetje. Na een paar tornen van de startmotor lijkt deze wel vast te slaan. Ook trekt ie op dat moment heel veel Amps. Wat ik vermoed is dat de lagers in de startmotor eruit liggen/versleten zijn en dat het anker dan tegen de behuizing slaat...Nu is een startmotor niet echt heel duur dus ik dacht, vervangen dat ding en kijken/hopen dat mijn diagose klopt..

Echter, bij de XC70 (2.5T benzine uit mei 2007) zit de startmotor vooraan het blok onder het inlaatspruitstuk. Volgens VIDA moet ik daarvoor de grote luchtslang/buis vanaf het luchtfilterhuis naar de onderkant van het inlaatspruitstuk demonteren en ook het inlaatspruitstuk zelf... Heeft iemand al wel eens zelf zijn startmotor bij een XC70 (bj 5/2007) vervangen? Zo ja zou ik graag horen of dat verwijderen van het inlaatspruitstuk ook echt nodig is. Probleem wat ik zie is dat een van de bouten net achter de aansluiting van de waterpomp lijkt te zitten, de injectierail los moet, etc? En als ik zo kijk zitten er ook nog een aantal (vacuum?) slangen in de weg..

Kortom, vervangen van de startmotor gaat zo nogal wat extra werk geven en ik vraag mij af of dit ook echt nodig is. Is er iemand die de startmotor al eens vervangen heeft op een XC70 benzine en nog weet wat er allemaal gedemonteerd moest worden?

alvast dank,

Robert
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”