Beste forummers, autogekken, volvo liefhebbers en sleutelaars,
Ik ben op het moment bezig met een volvo v70 benzine en deze heeft een redelijke olielekkage bij de distributie zijde.
Alles ligt inmiddels los, en waarschijnlijk is recent de krukaskeerring ook al vernieuwd door iemand anders zonder succes.
Ik denk zelf dat de pakking vd oliepomp lekt en de keerring zelf dicht ook niet goed af.
Ook lekt de keerring vd verstelbare nokkenas.
Nu mijn vraag, gaan deze delen weleens vaker lekken?
Ik hoor het graag van de 5 cil experts!
Olie lekkage Volvo V70 2.4i
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Weinig reactie hier.
Kan me nog herinneren dan ramon en ramon erg veel kennis had, zit hij hier nog?
Ik heb de oliepomp er maar alvast uitgehaald, het werk is het niet.
O ring is duidelijk plat geworden, en minder elastisch. Keerring lijkt prima.
Morgen maar spullen bestellen en de nokkenas keerringen ook vernieuwen.
Lekken/zweten de bovenste klepdeksels weleens bij deze type motoren?
Kan me nog herinneren dan ramon en ramon erg veel kennis had, zit hij hier nog?
Ik heb de oliepomp er maar alvast uitgehaald, het werk is het niet.
O ring is duidelijk plat geworden, en minder elastisch. Keerring lijkt prima.
Morgen maar spullen bestellen en de nokkenas keerringen ook vernieuwen.
Lekken/zweten de bovenste klepdeksels weleens bij deze type motoren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Johan, bedankt voor je bericht.
Ik ga beginnen met de nokkenaskeerringen en alle pakkingen vd oliepomp.
Ook zal ik uit voorzorg het m8 torx boutje een nieuw ringetje geven. Die zit boven de oliepomp.
Klepdeksel kan altijd nog, maar het ergste komt van bovenstaande af denk ik.
Ik ga beginnen met de nokkenaskeerringen en alle pakkingen vd oliepomp.
Ook zal ik uit voorzorg het m8 torx boutje een nieuw ringetje geven. Die zit boven de oliepomp.
Klepdeksel kan altijd nog, maar het ergste komt van bovenstaande af denk ik.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klepdeksels lekker niet zo heel vaak, meestal is het een nokkenas keerring. Ook de seal van de pomp wil wel eens lekken. Ik kan op de foto's niet heel goed zien of het boven de pomp ook nat is, maar als dat het geval is is het op zeker de nokkenas keerring.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Dank Ed.
We gaan morgen de spullen bestellen.
Moet de centrale bout vernieuwd worden vd verstelbare as? (Torx)
We gaan morgen de spullen bestellen.
Moet de centrale bout vernieuwd worden vd verstelbare as? (Torx)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bedoel je van de spanner?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Nee. Nokkenastandwiel inlaat (geel) Zit vast met een centrale torx.
Is er speciaal gereedschap nodig? Zijn de tandwielen spie loos?
Is er speciaal gereedschap nodig? Zijn de tandwielen spie loos?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Er is speciaal blokkeer gereedschap nodig voor de nok-assen, tandwielen hebben geen spie verbinding.
>>>Hier<<< een filmpje hoe het e.e.a inelkaar steekt
Herstel tandwielen hebben geen spie verb.
>>>Hier<<< een filmpje hoe het e.e.a inelkaar steekt
Herstel tandwielen hebben geen spie verb.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Auto heeft een tijdje aan de kant gestaan. Gisteravond mee verder gegaan.
Tandwiel zelf is verrot, heel veel axiale speling. Zoals in dit filmpje:
Meteen de keerring ook vernieuwd, die was keihard.
Morgen komt het tandwiel binnen en zal ik alles monteren en optijd zetten met een nieuwe riem.
Tandwiel zelf is verrot, heel veel axiale speling. Zoals in dit filmpje:
Meteen de keerring ook vernieuwd, die was keihard.
Morgen komt het tandwiel binnen en zal ik alles monteren en optijd zetten met een nieuwe riem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Case closed!
Motor is weer helemaal lekvrij.
Keerring van VvT vernieuwd VvT zelf ook vernieuwd, de oude had héél veel axiale speling, de nieuwe is spelingvrij.
Ook pakking vd solenoïd vernieuwd. En uiteraard een nieuwe riem, de oude was doordrenkt met motorolie.
Motor is weer helemaal lekvrij.
Keerring van VvT vernieuwd VvT zelf ook vernieuwd, de oude had héél veel axiale speling, de nieuwe is spelingvrij.
Ook pakking vd solenoïd vernieuwd. En uiteraard een nieuwe riem, de oude was doordrenkt met motorolie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
netjes. En nu weer km's maken!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Niet mijn auto.
De volgende staat alweer klaar om te fixen, bij die is het alleen de keerring van de vvt die lekt.
De volgende staat alweer klaar om te fixen, bij die is het alleen de keerring van de vvt die lekt.