Hallo allemaal. Een nieuwbie hier, en gelijk met een vraag. Mijn XC 90 D5 Momentum uit 2005 (model 2006) moet nieuwe schokdempers. Voor heeft de garage al vernieuwd, maar achter hebben ze wat problemen met het oog op "ik schijn extra zware schokdempers erop te hebben". Ze hadden nl standaard, dus niet origineel Volvo besteld, en die passen dus niet. Iemand hier die mij in de goede richting kan sturen om nieuwe te bestellen? Mijn garage maakt het nl niet uit of ik zelf de onderdelen aanlever.
Thanks alvast.
XC 90 schokdempers
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Wat denk je ervan om met een kenteken en chassisnr langs de dealer te rijden?!
-
- 6th Gear member
Nivomat vs 'standaard'?OGA244 schreef: Er is maar een type, kan dat "extra zwaar" niet echt plaatsen
- clipsje
- Starter
Guys sorry ik moest het ook doen met de info die mijn garage me gaf. Ik weet wel iets van auto's maar super technisch ben ik ook niet aangelegd. Nadat ik vandaag voor de zoveelste keer met ze gebeld heb, ben ik er dus achter dat het model schokbrekers niet leverbaar is. Tenminste niet in Duitsland (en dus met kenteken bij de garage langs gaan in NL gaat me niet echt helpen
) Ik heb wel met een Nederlandse Volvo garage gebeld, maar die hebben alleen de originele Volvo schokdempers, en die zijn schrikken zo duur (650 euro per stuk).
Na nog een zoektocht over het internet en met jullie aanwijzing van nivomat, heb ik het zware vermoeden dat inderdaad die onder mijn auto horen. Ik ga het morgen nog even navragen bij de garage (en dan ga ik ook niet eerder weg dan dat ik een typenummer oid heb) en dan maar eens kijken in NL of daar wel nog een aftermarket schokdemper te bestellen is.
Dus bij deze thanks voor de tip van nivomat. Ik moet vaak ook zoeken naar info omdat ik bij de garage dus te weinig krijg.
Kwam overigens ook nog een set schokdempers met veren tegen die ipv de nivomat eronder gezet kunnen worden. Als vervanging van dus. Maar is dat wel aanbevelenswaardig?? Ik rijd niet zo heel veel met een aanhanger, maar als dan wel direct met een paardetrailer met paard(en) erop, en het moet wel veilig blijven. Lees 1 van mijn paarden is nogal onrustig op de trailer dat is ook de reden dat ik de XC 90 heb. Had hiervoor een V70 die het gebons van madam niet kon hebben en begon te slingeren.

Na nog een zoektocht over het internet en met jullie aanwijzing van nivomat, heb ik het zware vermoeden dat inderdaad die onder mijn auto horen. Ik ga het morgen nog even navragen bij de garage (en dan ga ik ook niet eerder weg dan dat ik een typenummer oid heb) en dan maar eens kijken in NL of daar wel nog een aftermarket schokdemper te bestellen is.
Dus bij deze thanks voor de tip van nivomat. Ik moet vaak ook zoeken naar info omdat ik bij de garage dus te weinig krijg.
Kwam overigens ook nog een set schokdempers met veren tegen die ipv de nivomat eronder gezet kunnen worden. Als vervanging van dus. Maar is dat wel aanbevelenswaardig?? Ik rijd niet zo heel veel met een aanhanger, maar als dan wel direct met een paardetrailer met paard(en) erop, en het moet wel veilig blijven. Lees 1 van mijn paarden is nogal onrustig op de trailer dat is ook de reden dat ik de XC 90 heb. Had hiervoor een V70 die het gebons van madam niet kon hebben en begon te slingeren.
Volvo 740 GL 6 cillinder 1991.
Volvo XC90 D5 2005 (model 2006).
Volvo XC90 D5 2005 (model 2006).
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Contacteer:
Deze nivomats zijn er ook in sets, compleet met nieuwe veren en bevestigingsmateriaal. De sets zijn flink voordeliger dan twee losse nivomats en maar voor enkele modellen beschikbaar: V70, XC70 en XC90. We hebben ze in de winkel. Nivomats zijn niet goedkoop, maar niveauregeling is wel erg fijn. Ongeacht de lading blijft de auto netjes recht, gaat niet doorhangen. Ook prima in combinatie met aanhangers.
- passenger
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Nu heb ik nog nooit met een paardentrailer gereden, maar ergens bekroop me tijdens het lezen zo'n gevoel dat je gewoon even moet slikken en voor de complete nivomats gaan. Daar wil je in dit geval echt niet op besparen....
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200