Welke veren voor het Four-C chassis

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Doeke Dobma
5th Gear member

Als ik mijn Four-C dempers ga vervangen overweeg ik om ook de veren te vervangen. Voornaamste reden is dat ik vind dat de achterkant vrij snel gaat hangen en met de leeftijd in acht nemend is een paar verse veren vast niet verkeerd. Over de voorveren heb ik niets te klagen maar misschien vervang ik ze toch. Alles weer lekker nieuw.
Maargoed, als ik in Vida kijk welke veren in moet hebben, wordt dat niet duidelijk. Er zijn vele veren verkrijgbaar, de juiste keuze hangt af van de nummers op het plaatje waar ook je chassisnummer op staat. Bij Four-C staat in Vida 'Marked AA' en AA komt inderdaad in de cijfer/letterreeks op mijn chassisplaatje voor, maar bij mij staat AA wel op de verkeerde positie. De code is bij mij 19AA41142271. Volgens vida geven de eerste 2 posities de code van de voorveer aan en positie 6 en 7 de code voor de achterveren. Bij mij dus respectievelijk 19 en 11. Maar bij alle veren die Vida laat zien komen deze codes voor...
Vida geeft wel `Marked AA´ aan, maar dat is voor de demper én veer. Dat onderdeelnummer leidt op het www echter alleen naar de demper. Na wat zoeken op internet lees in dat er maar 1 soort veer is voor het Four-C systeem(per as).

Mijn auto staat nu mooi qua rijhoogte, ik wil beslist niet dat de hoogte aan de voorzijde hoger wordt. Aan de achterzijde zou ik het niet erg vinden als ie iets hoger komt te staan.

Wie weet het juiste onderdeelnummer voor de veren?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Doeke Dobma
5th Gear member

Niemand die dit weet? :-/
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Johan s60
6th Gear member

Staat er geen kleurcode op de veer?, je kan ook met een schuifmaat de winding dikte opmeten, de diameter en aantal windingen zijn allemaal gelijk.

Ik heb achter verzwaarde (16mm) v70 veren gemonteerd, maar vind hem iets te hoog staan, maar laat het zo, comfort is het zelfde gebleven of zelfs iets beter omdat hij niet meer zo doorhangt.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”