Beste forumleden,
Eerst even voorstellen, ik ben sinds juni 2017 een trotse eigenaar van een mooie Volvo V40 R-Design D2 2013 in het zwart. Prachtige wagen en rijdt heerlijk, mijn eerste Volvo en ben er helemaal verliefd op en tot nu toe helemaal geen problemen als 2e eigenaar.
Echter nu de ochtenden wat kouder worden, heb ik de stoelverwarming geprobeerd en wat blijkt, bij de bestuurderszijde werkt deze helemaal niet, en bij de passagierszijde wordt deze maar een beetje warm (ook op de hoogste stand)
Natuurlijk als eerste de zekering bekeken, onder de passagiersstoel zitten deze zekeringen en de zekering voor de stoelverwarming voor bestuurderszijde is niks mis mee. Passagierszijde idem.
Onder de bestuurderszijde zit een stekkerconnectie en deze nagekeken en deze zien er ook goed uit en alles zit goed vast.
Tot zover reikt mijn troubleshoot, is er nog iets wat ik over het hoofd zie om na te kijken voordat ik naar de garage/dealer ga? Wat ik ook vreemd vind is dat de passagierszijde wel werkt maar echt heet wordt deze ook niet, terwijl een stoelverwarming toch goed heet moet worden op de hoogste stand, dit lijkt mij toch ook bij Volvo het geval.
Alvast bedankt voor de reacties.
Stoelverwarming probleem
-
- 1st Gear member
Heb ik ook gehad, even terug naar de dealer ze kunnen de warmtegraad software matig verhogen dit voor bijvoorbeeld Scandinavische landen,
Mijn lederen zetels zijn nu snel warm en worden best heet
Mijn lederen zetels zijn nu snel warm en worden best heet
Volvo V40 Ocean race, Ocean race blue, blond leder
Renault Megane Bose
Nissan Qashqai
Hyundai Tucson
VW Passat
Renault Megane Bose
Nissan Qashqai
Hyundai Tucson
VW Passat
-
- 1st Gear member
De dealer kan inderdaad de temperatuur een paar graden omhoog zetten voor elke stand. Het niet werken kan te maken hebben met een defect verwarming element of bedrading probleem of de shm. Dit is een kleine module die onder de stoel zit. Deze kan worden uitgewisseld met de rechter stoel om te kijken of hij dan wel werkt. Dealer kan altijd even uitlezen om te kijken of er storingen op zijn aangemaakt.
- seezu84
- Starter
Beste leden,
Het is een tijdje geleden dat ik deze topic geopend heb, maar even een update:
Ik had nog Bovag garantie, terug naar de dealer geweest en de verwarmingselement (matje) bij de bestuurdersstoel was defect, deze is vervangen onder Bovag garantie en de stoelverwarming werkt weer naar behoren!
In ieder geval thanks voor de antwoorden!
Het is een tijdje geleden dat ik deze topic geopend heb, maar even een update:
Ik had nog Bovag garantie, terug naar de dealer geweest en de verwarmingselement (matje) bij de bestuurdersstoel was defect, deze is vervangen onder Bovag garantie en de stoelverwarming werkt weer naar behoren!
In ieder geval thanks voor de antwoorden!
Volvo V40 D2 R-Design | Winter-Line | Business Pack Pro |
17" Ixion velgen, stoelverwarming, voorruitverwarming, High Performance Audio, Adaptieve Bi-Xenon, achteruitrijcamera
17" Ixion velgen, stoelverwarming, voorruitverwarming, High Performance Audio, Adaptieve Bi-Xenon, achteruitrijcamera