Hallo allemaal,
Een vriend wees mij vandaag op het feit dat het plafond van buitenaf, via het achterraam (in dit geval: het linker) zichtbaar is en dat het 'daalt / los komt'. Je ziet een rauw afgewerkte rand van de hemelbekleding. Stel prutsers, bij Volvo/ Ford (dacht ik).
Herkent u dit bij een C30 (1e serie, 2007, met schuifdak)? Hoe op te lossen?
Alvast dank!
Plafond daalt, van buitenaf zichtbaar?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10
V40 T2 Polar+ (2019)
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Ik denk dat een foto heel wat duidelijkheid zou verschaffen.
Je bedoelt dus dat de hemel loskomt. Tsja de lijm kan eens uitgewerkt zijn, of je hebt een maandagochtend exemplaar.
Ik ken het in ieder geval niet.. verder gewoon weer vastlijmen en de afdeling van de randen goed plaatsen?
Je bedoelt dus dat de hemel loskomt. Tsja de lijm kan eens uitgewerkt zijn, of je hebt een maandagochtend exemplaar.
Ik ken het in ieder geval niet.. verder gewoon weer vastlijmen en de afdeling van de randen goed plaatsen?
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8545
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Alvorens Volvo prutsers te noemen, zou ik eerst eens na gaan of de dakbekleding sinds 2007 niet eens los gemaakt is....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10
Van buitenaf is, door het linker achterruit nu, de rand zichtbaar van het plafond dat daar duidelijk 'niet strak hangt'. Ziet er rafelig uit. Lijkt wel of er een afwerkingsrand mist. Je kunt het plafond daar ook enkele centimeters naar boven, strak tegen het dak, aandrukken. Rechts is dit niet zo.
Of er mist een klem. Of de lijm is uitgewerkt. Zoek wel naar een oplossing.
Vind persoonlijk de modernere Volvo's, gebouwd onder Ford, duidelijk minder afgewerkt dan de oudere (van voor 2000). Gebruik van hard plastics (deels) waardoor gekraak (bijv. t.h.v. spiegels), gesuis bij het linkerraam zodra het dak open gaat, beschadiging B-lijst binnen door gordel, voortdurend gekraak van voorstoel etc.
Of er mist een klem. Of de lijm is uitgewerkt. Zoek wel naar een oplossing.
Vind persoonlijk de modernere Volvo's, gebouwd onder Ford, duidelijk minder afgewerkt dan de oudere (van voor 2000). Gebruik van hard plastics (deels) waardoor gekraak (bijv. t.h.v. spiegels), gesuis bij het linkerraam zodra het dak open gaat, beschadiging B-lijst binnen door gordel, voortdurend gekraak van voorstoel etc.
V40 T2 Polar+ (2019)
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
De wat oudere volvo's zijn ook niet compleet probleemloos, die hebben ook zo hun dingetjes.
Hemel die los laat is vervelend, maar zeker wel te fixen. Zij het dmv stoffeerder of ander hemeltje via een sloperij.
Hemel die los laat is vervelend, maar zeker wel te fixen. Zij het dmv stoffeerder of ander hemeltje via een sloperij.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8545
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Moderne Volvo's hebben al niks meer te maken met Ford, jou auto is al 10 jaar oud....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Er waren tijden dat een auto met 10 jaar 'af' was. Er was ook een tijd dat een auto na 5 jaar doorgerot was..
Nu valt na 10 jaar bij 1 iemand een hemeltje naar beneden, waar misschien ook wel iets bijzonders mee gebeurd is.. maar meteen is de kwaliteit van Volvo slechter geworden.. terwijl ik dit probleem iig nog nooit gehoord heb..
Mijn C30 wordt komende maand 9 jaar oud, en de staat is nog goed. Het enige dat niet origineel is zijn de airco condensor, een solenoid..
En natuurlijk banden, filters etc..
Maar bv de uitlaat? Origineel
Dempers origineel
Koppeling origineel
Etc etc
Vind de kwaliteit dikke prima..
Nu valt na 10 jaar bij 1 iemand een hemeltje naar beneden, waar misschien ook wel iets bijzonders mee gebeurd is.. maar meteen is de kwaliteit van Volvo slechter geworden.. terwijl ik dit probleem iig nog nooit gehoord heb..
Mijn C30 wordt komende maand 9 jaar oud, en de staat is nog goed. Het enige dat niet origineel is zijn de airco condensor, een solenoid..
En natuurlijk banden, filters etc..
Maar bv de uitlaat? Origineel
Dempers origineel
Koppeling origineel
Etc etc
Vind de kwaliteit dikke prima..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Stap maar eens in een peugeot van 10 jaar oud, daar zit wel meer los dan alleen de hemel bekleding. 

Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Beetje overdreven, zowel mijn 106 als 206 waren prima wat dat betreft. Sterker, eigenlijk vond ik de 106 een verdraaid tof bakje. Ook elektrisch werkte alles. Ramen, spiegels, spiegelverwarming.
Met de 206 heb ik vooral problemen gehad met de motor, de 106 moest weg omdat ik dacht met de 206 een betere auto te hebben..
Loslatende hemels heb ik eigenlijk alleen in Opels en Japanners gezien in het verleden..
Met de 206 heb ik vooral problemen gehad met de motor, de 106 moest weg omdat ik dacht met de 206 een betere auto te hebben..
Loslatende hemels heb ik eigenlijk alleen in Opels en Japanners gezien in het verleden..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Sjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
- Locatie: zuid Limburg
Was ook maar een grapje hoor. Maar het is wel zo dat de grotere auto's van de franse merken vaker kraakjes en rammeltjes vertonen dan andere merken. Mijn vader heeft veel grote peugeots gehad en deze wilden nog wel eens rammelen op de gekste plekken. Zelf hebben wij ook een 107 waar we heel tevreden over zijn. Nogmaals het was maar een grapje
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ga eens in een Volvo 855 (850 station) rijden, dan weet je pas wat rammelen en kraken is. Overigens wel 1 van de allerbeste auto's die Volvo ooit gemaakt heeft. Er rijden er nog heel wat rond (incl die van mezelf), terwijl ze toch minimaal 21 jaar oud zijn. Technisch kan het niet sterker denk ik (uitlaat, remklauwen en schokbrekers zijn na 21 jaar bijv nog origineel, koppeling na 21 jaar en 350.000 km voor het eerst vervangen).
Dus rammelen en kraken hoeft niet altijd een slechte bouwkwaliteit te betekenen. De materialen waren toen veel harder waardoor het sneller gaat kraken. De V70 classic bijv heeft een "zachter" interieur, maar het probleem daarvan is dat het materiaal zelf vergaat en er niet meer uit ziet na 15 jaar.
Dus rammelen en kraken hoeft niet altijd een slechte bouwkwaliteit te betekenen. De materialen waren toen veel harder waardoor het sneller gaat kraken. De V70 classic bijv heeft een "zachter" interieur, maar het probleem daarvan is dat het materiaal zelf vergaat en er niet meer uit ziet na 15 jaar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10757
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Don't Forget the British Cars! Rover, Land Rover, Range Rover.... Enne de Volvo 740 Estate......JTC30 schreef:Loslatende hemels heb ik eigenlijk alleen in Opels en Japanners gezien in het verleden..
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- YannickC
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
- Locatie: BE
Ook ik kan niet anders dan vast stellen dat mijn vorige v40 (fase 2 2002) minder problemen had dan mijn huidige v50.
Mijn v40 was amper stuk te krijgen, bij mij v50 heb ik zelf de klakson al moeten vervangen (en meer dan dat...)
Maar dat neemt niet weg dat de v50 (en ook de c30) een enorm fijne auto is om mee te rijden.
Mijn v40 was amper stuk te krijgen, bij mij v50 heb ik zelf de klakson al moeten vervangen (en meer dan dat...)
Maar dat neemt niet weg dat de v50 (en ook de c30) een enorm fijne auto is om mee te rijden.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02.09.2017 - 09:18
Ik meen dit te herkennen bij mijn C30 uit 2007 zónder schuifdak, de hemel hangt echter nog niet dusdanig laag dat het van buitenaf zichtbaar is.Silver S70 schreef: Hallo allemaal,
Een vriend wees mij vandaag op het feit dat het plafond van buitenaf, via het achterraam (in dit geval: het linker) zichtbaar is en dat het 'daalt / los komt'. Je ziet een rauw afgewerkte rand van de hemelbekleding. Stel prutsers, bij Volvo/ Ford (dacht ik).
Herkent u dit bij een C30 (1e serie, 2007, met schuifdak)? Hoe op te lossen?
Alvast dank!
Ik heb er geen aandacht meer aan besteed maar zal er bij daglicht nog eens naar kijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05.02.2017 - 19:01
Heb zonet ff gekeken bij mijn C30 uit 2008.
Vind dat loskomen van de hemelbekleding een beetje vreemd,als je ziet dat de hemel geklemd zit achter de kappen van de
middenstijl en achterstijl.
In ieder geval zit het bij mijn auto nog netjes strak,heb gisteren de sunshades er uit gehaald,en niks aan de hand.
En over prutsers gesproken,heb eerst Audi gereden en die kunnen er ook wat van.
Zo heeft ieder merk wel iets wat misschien beter kan.
Ben over de kwaliteit van Volvo meer te spreken dan van een (top)merk als Audi.
Die zijn hun hoge prijs echt niet waard.
Vind dat loskomen van de hemelbekleding een beetje vreemd,als je ziet dat de hemel geklemd zit achter de kappen van de
middenstijl en achterstijl.
In ieder geval zit het bij mijn auto nog netjes strak,heb gisteren de sunshades er uit gehaald,en niks aan de hand.
En over prutsers gesproken,heb eerst Audi gereden en die kunnen er ook wat van.
Zo heeft ieder merk wel iets wat misschien beter kan.
Ben over de kwaliteit van Volvo meer te spreken dan van een (top)merk als Audi.
Die zijn hun hoge prijs echt niet waard.
Laatst gewijzigd door henk701 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19.09.2014 - 22:52
Hoe heb je het probleem met je hemel opgelost? Ik heb hetzelfde probleem bij mijn s40 2004. Er werd me hier verteld best te vervangen maar de nieuwe hemel is nogal prijzig. rond de 750euroSilver S70 schreef: Hallo allemaal,
Een vriend wees mij vandaag op het feit dat het plafond van buitenaf, via het achterraam (in dit geval: het linker) zichtbaar is en dat het 'daalt / los komt'. Je ziet een rauw afgewerkte rand van de hemelbekleding. Stel prutsers, bij Volvo/ Ford (dacht ik).
Herkent u dit bij een C30 (1e serie, 2007, met schuifdak)? Hoe op te lossen?
Alvast dank!
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Heb hetzelfde in een S40 van een jaar later. Derde remlicht is goed zichtbaar al schijnt deze tegen de zwarte rand op het achterraam. Ooit ga ik 'm weer op z'n plek lijmen 

Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line