Hopelijk kunnen jullie me helpen bij het volgende "dilemma":
Na een reeks ellendige zaken met m'n huidige VAG-product, ben ik zover dat ik deze graag kwijt wil.
Komende zaterdag ga ik een pracht van een S80 bekijken uit begin 2014 met effe meer dan 100K op de teller.
Het is er eentje met de 4-cilinder D4 onder de kap.
Op dit forum lees ik echter dat er (veelal tot in 2015) fors wat gevallen zijn met de EGR problematiek.
Ik heb geleerd dat er door Volvo reeds een aantal modificaties op de EGR heeft losgelaten.
Met de laatste update (nieuwe slangen, klep, etc) zou het probleem de wereld uit zijn.
Het is mij opgevallen dat er grofweg na de laatste update niet veel probleemgevallen zijn gemeld.
Nu is het zo dat ik niet een enorme veelrijder ben. Woon-werk afstand is zo'n 22 km enkele afstand (30 minuten), dus de motor zal dan niet verschrikkelijk warm worden. In het weekend wordt regelmatig een langere rit gemaakt
Met al de probleemverhalen in het achterhoofd twijfel ik ernstig of ik er goed aan doe om de D4 aan te schaffen.
Jaarkilometrage is ca. 18.000; afgezet tegen m'n huidig blik, is het goedkoper om in de diesel-S80 te rijden.
Zijn de problemen met de EGR nu met de laatstgenoemde modificatie de wereld uit en kan ik de S80 met een gerust hart aanschaffen?
Alvast bedankt (hopelijk kan ik me binnenkort met een paar mooie foto's van de nieuwe schicht wat beter als 'newbee' introduceren

Groet,
Marco