Ik heb in me voorstel topic deze issues ook al gezet maar denk dat het hier beter op ze plek staat.
Ik heb een mooie V50 T5 AWD uit 2009 met 75k km aangeschaft, voor een redelijke hoeveelheid geld.
Nu ik er al 2 dagen in rijd zijn mij de volgende dingen opgevallen, waarmee ik in eerste instantie mee terug wil naar de garage,
en daarnaast benieuwd ben of de klachten jullie bekend voorkomen, en zelfs misschien wat oplossingen hebben.
1)
Motor loopt stationair niet helemaal strak (is me alleen opgevallen als hij goed warm is), af en toe een klein dipje, lijkt niet aan de airco te liggen(staat uit).
Bij gewoon 80 rijden op het gaspedaal of cruise control lijkt ie af en toe, elke halve minuut ofzo, net even in te houden.
Niet genoeg om in snelheid af te nemen, maar net genoeg om te voelen.
Zelfs bij accelereren lijkt hij wel eens in te houden, of juist even wat extra te geven.
Wat ik zelf al een beetje gevonden heb zou zou ik het zoeken in lucht toevoer, eventueel ontsteking.
2)
Er zijn wat schades gerepareerd en niet alles is even netjes gemonteerd, achterbumper laat links op de zijkant los van de achterschermlijn, kieren zijn niet overal even breed bij de motorkap.
Helaas zelf (balen) niet gezien met proefrijden maar bij aankomst bij de "thuis" garage werd ik erop gewezen.
3)
Ook de rechter spiegel verstelt niet goed en heeft wel eens een aanvaring gehad lijkt het, het knippertje zit er wat los in.
4)
Wat piepen en suisen binnenin waarvan ik de airco verdenk en misschien even bijgevuld moet worden.
Een goed gerepareerde auto heb ik geen problemen mee, maar dit is net te en ik hoop dat de garage nog even wat tijd/werk erin wilt steken als betalende klant.
Waar zou ik de garage op kunnen aanspreken dat ze wat mee moeten doen?
Alle naden strak is wat teveel, maar de rest zou ik wel normaal vinden dat ze iig hun best doen om het op te lossen.
Buiten dit alles, rijd het erg strak en krachtig. En ben ik blij met de V50, gedoopt Viggo Thorvald