Beste Volvo-rijders,
Binnen enkele maanden ga ik met pensioen en dan zal mijn S80D5-bouwjaar 2009 minder bereden worden. Ik verwacht dan nog +/-15000Km/jaar af te leggen. Maar zeker zo belangrijk, vermoed ik, zal de wagen niet meer dagelijks bereden worden. Het kan dus best zijn dat de wagen een ganse week niet beweegt en als het dan toch het geval is voor een enkele rit van 15km.
Dus vraag ik me af of dat op korte of lange termijn negatieve effecten zou kunnen hebben. Ik wil de wagen absoluut niet kwijt want het is een geweldige reiswagen maar verneem graag wat jullie meningen daaromtrent zijn.
Beste dank.
S80D5 of benzine rijden
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Ik denk dat het technisch geen probleem is. Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk maar echt goedkoop is het niet (wegenbelasting!) om een diesel aan te houden die zo weinig km's maakt. Maar als je het kunt veroorloven en het is een lekkere wagen, dan zou ik hem lekker houden! Je moet wel een beetje blijven genieten als je met pensioen bent natuurlijk!
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21715
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hoelang zou je nog in deze auto willen rijden want voor je het weet mag je met een diesel geen stad meer in. Ik zou het milieuvraagstuk meenemen in je overweging als het gaat om aanhouden of verkopen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 23.10.2013 - 20:19
Ik maak me vooral zorgen over het feit dat ik de wagen vaak zal starten om uit de garage te rijden en 's avonds terug binnen te rijden. Het lijkt mij niet positief voor de batterij , de motor en de roetfilter.
In de praktijk verwacht ik dat ik de wagen maandag en dinsdag 's morgens uit de garage en 's avonds in de garage zal rijden. Woensdag een enkele rit van 15(30km heen en weer). Donderdag hetzelfde stramien als maandag en dinsdag.
Zaterdag en zondag kan er dan vanalles op het programma staan - van een winkelrit(15km) tot een Ardennenrit(300km).
Goedkoper kan absoluut want ik heb eraan gedacht om bvb een Volvo uit jaren 80 te kopen en dan zakt mijn wegentaks spectaculair evanals mijn vezekering. Maar dat ik op bepaalde zaken zal inleveren is dan ook weer een feit.
Als mijn huidige S80D5-bouwjaar 2009-) geen problemen gaat ervaren omwille van het bovenstaande is het de bedoeling van deze te blijven gebruiken omdat we onder andere ook 2X/jaar de bergen intrekken.
En...... zodra dat allemaal niet meer gaat en we enkel nog kleine afstanden rijden zou de S80D5 ons verlaten en zullen wij de Volvo 164 gebruiken als dagelijkse wagen.
Het milieu-aspect is uiteraard ook belangrijk om mee te nemen maar wij rijden ook vaak met de trein en de bus- zoals zondag laatstleden een dag naar Antwerpen.
In de praktijk verwacht ik dat ik de wagen maandag en dinsdag 's morgens uit de garage en 's avonds in de garage zal rijden. Woensdag een enkele rit van 15(30km heen en weer). Donderdag hetzelfde stramien als maandag en dinsdag.
Zaterdag en zondag kan er dan vanalles op het programma staan - van een winkelrit(15km) tot een Ardennenrit(300km).
Goedkoper kan absoluut want ik heb eraan gedacht om bvb een Volvo uit jaren 80 te kopen en dan zakt mijn wegentaks spectaculair evanals mijn vezekering. Maar dat ik op bepaalde zaken zal inleveren is dan ook weer een feit.
Als mijn huidige S80D5-bouwjaar 2009-) geen problemen gaat ervaren omwille van het bovenstaande is het de bedoeling van deze te blijven gebruiken omdat we onder andere ook 2X/jaar de bergen intrekken.
En...... zodra dat allemaal niet meer gaat en we enkel nog kleine afstanden rijden zou de S80D5 ons verlaten en zullen wij de Volvo 164 gebruiken als dagelijkse wagen.
Het milieu-aspect is uiteraard ook belangrijk om mee te nemen maar wij rijden ook vaak met de trein en de bus- zoals zondag laatstleden een dag naar Antwerpen.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8544
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik zou me geen zorgen maken, onze C70 D3 doet ook geen 15.000km per jaar en dat gaat al 6 jaar feilloos.
De auto doet dinsdag, woensdag en vrijdag 2 ritjes van 15km en tijdens het weekend af en toe een langere rit.
Heeft nu sinds feb 2011 net 85.000km gelopen.
Nog geen enkel probleem met roetfilter gehad, batterij is wel na 5 jaar vervangen maar daar gaat je auto niet van stuk.
De auto doet dinsdag, woensdag en vrijdag 2 ritjes van 15km en tijdens het weekend af en toe een langere rit.
Heeft nu sinds feb 2011 net 85.000km gelopen.
Nog geen enkel probleem met roetfilter gehad, batterij is wel na 5 jaar vervangen maar daar gaat je auto niet van stuk.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 23.10.2013 - 20:19
Beste Volvo-rijders,
Beste dank voor jullie advies/commentaar. We blijven rijden met de S80D5. Ik hoef me geen zorgen te maken omtrent eventuele motor- of roetfilterproblemen. Vandaag 650km afgelegd richting Zwarte Woud en dan blijkt nog maar eens wat een plezier het is om met de S80 onderweg te zijn.
We gaan blijven genieten!
Beste dank voor jullie advies/commentaar. We blijven rijden met de S80D5. Ik hoef me geen zorgen te maken omtrent eventuele motor- of roetfilterproblemen. Vandaag 650km afgelegd richting Zwarte Woud en dan blijkt nog maar eens wat een plezier het is om met de S80 onderweg te zijn.
We gaan blijven genieten!
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Heel verstandig! Je weet wat je hebt.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool