Injector vervangen Volvo V50 1.6D

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Matadin
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 05.10.2017 - 14:15

Ik heb onlangs een lekkende injector van mijn Volvo V50 1.6D (bj.2006) laten vervangen bij de lokale dieselspecialist, deze rekende in totaal 470 euro, materiaal en arbeidsloon.
Mijn vraag, is dit een gangbare prijs of ben ik een beetje opgelicht ??!!
Janvis
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 25.09.2017 - 10:13

Bij mijn mondeo heb ik destijds 4 injectoren laten reviseren en was toen 1200 euro kwijt. Dus 470 voor het laten plaatsen van een nieuwe lijkt me vrij redelijk.
Groeten Jan Willem Visser
-------------------------------------
V70 D5 185 PK Edition Sport 2007
Matadin
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 05.10.2017 - 14:15

Ok duidelijk, Jan Willem. Met 470,- kom ik dus toch wel aardig goed weg.
Het verbaast me overigens wel waarom zo'n injector zo mega prijzig moet zijn, maar dat even terzijde. De dieselspecialist gaf me overigens wel een tip mbt injectoren, volgens zijn zegge weten veel "auto leken" dit niet, dus deel het graag met jullie. Check om de zoveel tijd de kleine moertjes waar de injectoren mee vast zitten, deze raken na verloop van tijd een beetje losjes en dat schijnt dan weer niet goed voor de injector te zijn. Draai ze dan weer stevig aan. Ik geloof de dieselspecialist maar op z'n blauwe ogen.... :-)
Gebruikersavatar
V52
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
Locatie: Aelse

Ik heb vorig jaar bij de dealer €436,75 betaald.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel tijd de monteur bezig is geweest met hakken (diesel icm roet) verstuivers kunnen nog weleens vast gaan zitten door al dat kool.

Ik snap alleen niet zo goed waarom de hele verstuiver is vervangen.

Lekte de verstuiver zelf? (Nog nooit gezien) of het brandplaatje wat onder de verstuiver zit?

Als alleen het brandplaatje lekte, dan hoeft natuurlijk niet de hele verstuiver vernieuwd worden!
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Matadin
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 05.10.2017 - 14:15

Ha Poika,
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik kan je niet vertellen of de verstuiver zelf lekte. Maar dit roept wel vragen op...kan een verstuiver dan niet zelf lekken ??
Denk dat ie zo 2 uur bezig is geweest.
Opsomming werk en prijzen dieselspecialist:
ruilinjector 215,-
schoonmaken 40,-
brandplaat 2,-
frezen 20,-
trekken 45,-
pakking 15,-
arbeid 75,-
btw
uiteindelijk afgerond op 470,-
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Zou vast wel kunnen. Ik heb het alleen nog nooit mee gemaakt.

Brandplaatjes wel, veel, heel veel.
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Matadin schreef: Check om de zoveel tijd de kleine moertjes waar de injectoren mee vast zitten, deze raken na verloop van tijd een beetje losjes en dat schijnt dan weer niet goed voor de injector te zijn. Draai ze dan weer stevig aan.
Dit heb ik een tijdje terug ook gehoord van de monteur van mijn dealer, hij adviseert om bij elke beurt de bouten van de verstuivers na te trekken (hiermee schijn je veel problemen te kunnen voorkomen).
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

nielslu schreef:
Matadin schreef: Check om de zoveel tijd de kleine moertjes waar de injectoren mee vast zitten, deze raken na verloop van tijd een beetje losjes en dat schijnt dan weer niet goed voor de injector te zijn. Draai ze dan weer stevig aan.
Dit heb ik een tijdje terug ook gehoord van de monteur van mijn dealer, hij adviseert om bij elke beurt de bouten van de verstuivers na te trekken (hiermee schijn je veel problemen te kunnen voorkomen).
Dan zou je toch verwachten dan de dealer dat bij de beurt doet?
ik verwacht van de dealer dat deze al het noodzakelijke onderhoud doet als ik de auto voor een beurt breng en niet alleen dat wat Volvo voorschrijft.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

Verstuivers lekken wel vaker hoor. Soms intern soms naar buiten
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Je bedoelt intern als teveel via retour?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”