PDC probleem

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Janvis
1st Gear member

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik ruim een week in het bezit van mijn V70 en het viel me op dat ik de ene keer dat ik de wagen start een foutmelding krijg van de PDC terwijl hij de volgende keer weer gewoon werkt.

Vannacht in de pauze heb ik samen met een collega even de bumper er af gehaald om de sensoren te kunnen bekijken maar konden niks geks vinden aan de kabelboom en sensoren. Helaas lukte het ons niet om het binnenwerk van de bumper te halen van de bumper dus de middelste sensoren heb ik niet bekeken.

Maar toen we alles weer terug hadden gemonteerd gingen we toch even kijken wat het systeem zou gaan doen, en zowaar, het werkte. Echter bij 1 sensor (rechts) worden geen voorwerpen opgemerkt. De andere 3 sensoren geven meteen een melding als je de hand ervoor houdt maar de rechter geeft geen enkel teken van leven. Ik had al eens gelezen dat je ze moet horen tikken als ze goed zijn, dus ik heb een schroevendraaier gepakt en ben gaan luisteren. En inderdaad kon je de 3 goeden horen tikken als je de schroevendraaier tegen je oor houd en de andere kant tegen de sensor, maar de rechter bleek niet te tikken.

Inmiddels heb ik op ebay voor een bedrag van 6,45 incl. verzending vanuit China een nieuwe sensor besteld. Of het voor dat bedrag wat is weet ik niet maar kon het ook niet laten om het te gaan proberen :-) Ik hou jullie op de hoogte v.w.b. de bevindingen van de sensor.
Groeten Jan Willem Visser
-------------------------------------
V70 D5 185 PK Edition Sport 2007
Duckman
2nd Gear member

Ik herken je probleem, ook opgelost met een chinese sensor. Mijn ervaring is helaas dat ze geen lang leven hebben die sensoren. Ik haal als ik de kans heb even een gebruikte op de sloop.
Janvis
1st Gear member

Dat van het lange leven van de sensor is eerlijk gezegd ook mijn idee hoor, mijn collega vond dat ik daar maar moeilijk over deed en vond de dure merk sensoren maar belachelijk... Dus ik dacht, ach voor dat geld probeer ik het gewoon. Maar als die sensor het binnen korte tijd begeeft komt er gewoon een originele in.
crackedtooth
5th Gear member

Van andere poster: Check ook https://www.atp-autoteile.de voor goede en scherp gepriijsde merk artikelen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
peterp
3rd Gear member

Die van mij trillen. Duidelijk hoorbaar met een schroevendraaier. Alleen hoor ik een constante piep terwijl er niks achter de auto staat. Nu met de regen komt het meer voor. Vocht/vuil lijk mij de oorzaak. Maar wat daar te doen? Heb ze schoongemaakt en wat siliconen opgespoten maar dat helpt ook niet. Erg irritant.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Janvis
1st Gear member

Misschien vocht in één van de stekkers op de sensoren?
peterp
3rd Gear member

Janvis schreef: Misschien vocht in één van de stekkers op de sensoren?
Voel weer een klusje op komen :happy:
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Janvis
1st Gear member

Inmiddels de Chineze sensor geplaatst maar het werkt nog steeds niet vlekkeloos. In tegenstelling tot de oude sensor reageert de nieuwe sensor wel als je er iets voor houdt, dus wat dat betreft is wel vordering geboekt. Maar zo af en toe krijg ik nog wel bij het starten een storing in het systeem en werken de sensoren dus helemaal niet meer (lampje in de schakelaar is dan ook uit)

Heb inmiddels mijn DICE binnen dus meteen naar de auto gelopen om één en ander uit te lezen. Omdat op moment van uitlezen de storing niet aanwezig was kon ik geen storingen vinden in Vida, kennelijk slaat hij de storingen niet op in het geheugen (althans, niet van de PDC want voor de rest stond er wel een hele waslijst aan vluchtige storingen in) Wordt dus afwachten tot de storing weer aanwezig is en dan maar de laptop er aan.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”