Starten verhinderd, probeer opnieuw

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
jawzay
1st Gear member

In juli heb ik een xc70 (model 2004) particulier aangeschaft. Wel heb ik via de volvodealer in Goes een aankoopkeuring laten uitvoeren. Als eindconclusie werd me medegedeeld dat het een goede aankoop is ondanks een paar punten die opvielen:

• Lichtbeeld (koplampen 2x polijsten)
• Verstuiver cilinder 5 lek
• Kleppendeksel pakking laten vervangen
• Stuurkogel RV lichte speling

Hiermee kon ik leven. De lekke cilinder was een kwestie van een nieuwe pakking ertussen en de koplampen zijn gepolijst.

Maar niet lang na de aankoop begonnen de problemen:

• Starten verhinderd, probeer opnieuw
• Airco valt soms weg , geen kou meer (Is verholpen)
• Accu zwak (is daarna vervangen)
• Storing "alarm service vereist" (nog niet verholpen)
• Automaat bonkt wanneer schakelen naar "D" of "R" en soms bij het opschakelen naar een hogere versnelling
• Fluitend geluid bij optrekken wanneer de auto koud is
• Motor service vereist melding (auto gaat in noodloop bij flink intrappen gaspedaal)

Kan ik zelf stappen ondernemen tegen de aankoopkeuring omdat er toch het een en ander gemist is? of is dit gewoon dikke pech?

Voor de foutmelding: Starten verhinderd, probeer opnieuw heb ik een nieuwe antennering geplaatst maar het probleem is er nog steeds. De auto start soms helemaal niet en je hoort alleen een klik, en soms draait de motor rond maar slaat niet aan. Wat me de afgelopen dagen opvalt is wanneer het probleem optreedt en ik druk op de ontgrendelknop vn mn sleutel dan start de auto wel meteen. Ik zal dit verder moeten testen. Iemand een idee?

Alvast mijn dank.
Laatst gewijzigd door jawzay op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Casey
3rd Gear member

Ik zou het zoeken in een combinatie van 'starten verhinderd' en 'alarm service vereist'. Zou het kunnen dat de storing in het alarm ervoor zorgt dat je niet kan starten. Het alarm deactiveren met de ontgrendelknop lost dan het startprobleem op...

En zo te horen kan je automaat wel een spoelbeurt gebruiken. Zoek een goede garage (er worden elders tips gegeven). Heeft bij mij al twee keer genoemde problemen verholpen.
NB: er schijnt verschil te zijn tussen 'flushen' en 'powerflush' maar het is mij onduidelijk wat het verschil is...
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
teebee
7th Gear member

Heb je al ns een andere sleutel geprobeerd met het starten? Kan ook de transponder zijn.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
jawzay
1st Gear member

Ook bij het ontgrendelen na de storingsmelding geeft nog steeds startproblemen dus ook daar ligt het niet aan. De foutmelding schijnt een lekke accubatterijtje vd alarm te zijn. Zou dit de start problemen veroorzaken?

Ik heb precies dezelfde problemen met de reservesleutel.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”