Sinds kort in het bezit van een XC90 T6 uit 2004.Daarvoor met veel plezier in een V70 T5 rondgereden.
Nu blijkt er in de XC90 een Dension GW500 te zitten.
Iemand ervaring met de GW500 ?
Bij de keuzeschakelaar brand de blauwe led , maar tot op heden kan ik nog geen muziek vanaf usb spelen.
Stereo speelt alleen de 6 cd wisselaar.
Hoe krijg ik het werkend ?
Werking Dension Gateway 500 Most
- 360Degreez
- 5th Gear member
Volgens mij is het systeem hiervan redelijk vergelijkbaar met het systeem in de V50 die ik had. Daar nam de module (ik had er een van GROM) de functie van de CD speler volledig over.HIJSBEER schreef: Sinds kort in het bezit van een XC90 T6 uit 2004.Daarvoor met veel plezier in een V70 T5 rondgereden.
Nu blijkt er in de XC90 een Dension GW500 te zitten.
Iemand ervaring met de GW500 ?
Bij de keuzeschakelaar brand de blauwe led , maar tot op heden kan ik nog geen muziek vanaf usb spelen.
Stereo speelt alleen de 6 cd wisselaar.
Hoe krijg ik het werkend ?
Gokje;
De module zit in de glasvezelring. Om deze werkend te krijgen moet het MOST systeem open gezet worden (MOST-OFF setting) via een diagnoseapparaat. Het kan best zijn dat de module gewoon gewerkt heeft maar dat de verkoper een onderhoudsbeurt heeft laten uitvoeren bij Volvo alwaar er een software update/reset is uitgevoerd die het MOST systeem weer op de standaard instelling gezet heeft (gesloten dus).
Oplossing :
Als je in de buurt van Rotterdam zit is [link=https://www.volvotech.eu/]Volvo-tech[/link] (forumsponsor)in Schiedam een heel goede optie. Zo niet, kan je ook je lokale Volvo dealer even vragen of ze bereid zijn om je te helpen met het controleren.
Succes! Laat ook even weten wat de uitkomst is.