Hoi,
Ik heb gezocht op "Aankooptips" en kom 9 pagina's tegen met threads waar mensen zeggen ga eens zoeken.
Dat heb ik dus gedaan maar de tips voor een V70 2.4 zijn erg goed verstopt?
Ik ga morgen kijken bij een V70 170PK 2.4 uit 2007 en vraag mij af waar ik op moet letten.
Vorige eigenaar heeft er 2 ton mee gereden in 7 jaar, bij 230.000 in 2013 heeft hij er gas in laten bouwen.
Nu staat er 4 ton op en is 40.000 geleden de distributie gedaan.
Ik zoek dus wat puntjes om op te letten, Ik wil mijn huidige Fiat Marea 2.0 20V er uit doen en dus een V70 kopen.
In eerste instantie zocht ik een Bi-Fuel maar bij deze is de gas installatie dus slecht 4 jaar oud ipv 10+
Graag jullie reactie,
Jasper
Edit, thread aangepast. Auto gekocht en bleek op benzine te hebben proef gereden.
Particulier gekocht en nu opzoek naar een oplossing voor het horten en stoten op gas.
Op benzine rijdt hij prima.
Laatste status: stekkers benzine injectoren eraf en probleem is over. 1 en 5 kunnen terug zonder echt iets te merken maar de rest niet.
Brandstofdrukregelaar? Of teweinig weerstand in de LPG ECU?
Gekocht V70 2.4 2007 op LPG
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Beste wat je bij deze auto kunt doen is een compressie test. Dat zegt heel veel over de cilinderkop. Het hoeft niet per se, maar als de kleppen gesteld moeten worden heb je gelijk een dikke repratie te pakken. Ga eens achter de auto staan bij de uitlaat. Loopt de auto netjes zonder ploffen uit de uitlaat dan geeft dat ook al een indicatie over de staat van de kleppen. De kop heeft vaste klepstoters, en stellen is een aardig klusje. De nokkenassen moeten eruit.
Ik zou even naar de condensor in de voorbumper kijken, en de handrem controleren op kloenken.
Verder de gebruikelijke zaken die voor elke auto van toepassing zijn.
Ik zou even naar de condensor in de voorbumper kijken, en de handrem controleren op kloenken.
Verder de gebruikelijke zaken die voor elke auto van toepassing zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hydrologisch
Hydraulisch bedoel je neem ik aan.
De modellen tot 1999 hadden hydro stoters, daarna is Volvo massaal overgestapt op vaste stoter bussen. Is wel een dingetje bij lpg, maar er zijn ook weer gevallen dat het heel erg lang goed kan gaan. Daarom dus de compressietest, dan weet je heel veel over de conditie van de kop.

De modellen tot 1999 hadden hydro stoters, daarna is Volvo massaal overgestapt op vaste stoter bussen. Is wel een dingetje bij lpg, maar er zijn ook weer gevallen dat het heel erg lang goed kan gaan. Daarom dus de compressietest, dan weet je heel veel over de conditie van de kop.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klopt Wim, die ook vanaf eind 1999.wimwerf schreef: Vaste klepstoters? Is dat ook bij de andere modellen waaronder de 2.5t en t5?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Dat is ook de reden waarom LPG in een classic nou eenmaal betrouwbaarder is dan in een N.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Over het algemeen lopen de non-turbo blokken probleemlozer op lpg dan die met turbo. Het 2.4 blok is redelijk bulletproof. Ze willen alleen nog wel eens gaan lekken bij het spruitstuk waardoor ze bij de koude start hard tikken. Let daar even op. Een nieuw spruitstuk is niet goedkoop.
de handrem schoentjes zijn al genoemd. Check ook of het blok strak in de rubbers hangt door even met opennkap gas te geven. de centrale ophangsteun (palmn het zicht) wil nog weleens los laten.
verder de voorwielophanging checken op speling. Stabilisatiestangen slijten vrij snel op dit type is mijn ervaring. En wanneer het blok inhoudt of afslaat wanneer je ontkoppelt is je lambdasonde (vaak achter) naar zijn grootje.
verder een zeer betrouwbare auto die bij 4k nog lang niet op s (mits goed onderhouden)
de handrem schoentjes zijn al genoemd. Check ook of het blok strak in de rubbers hangt door even met opennkap gas te geven. de centrale ophangsteun (palmn het zicht) wil nog weleens los laten.
verder de voorwielophanging checken op speling. Stabilisatiestangen slijten vrij snel op dit type is mijn ervaring. En wanneer het blok inhoudt of afslaat wanneer je ontkoppelt is je lambdasonde (vaak achter) naar zijn grootje.
verder een zeer betrouwbare auto die bij 4k nog lang niet op s (mits goed onderhouden)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
mwoah, ook met de N en NN worden km standen van meer dan 4 ton gehaald.Doeke Dobma schreef: Dat is ook de reden waarom LPG in een classic nou eenmaal betrouwbaarder is dan in een N.
zal dus niet willen stellen dat een classic betrouwbaarder is alleen om het feit van hydraulische kleppen.
ook deze slijten net zo hard, maar de meesten kijken er niet meer naar om, en controleren de klepspeling niet meer.
geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15
Heb hem vanavond gekocht, onderhoud was prima met alle facturen erbij. Allemaal dealer onderhouden.
Wel 2 dingetjes, motor lampje brand omdat hij iets met uitlaatgassen heeft als hij op gas rijdt. Volgens de dealer dan.
En hij blijft zeggen dat de achterklep open is, heeft de dealer ook geen oplossing voor kunnen vinden.
Wel 2 dingetjes, motor lampje brand omdat hij iets met uitlaatgassen heeft als hij op gas rijdt. Volgens de dealer dan.
En hij blijft zeggen dat de achterklep open is, heeft de dealer ook geen oplossing voor kunnen vinden.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Met garantie? Met name het uitlaatgas lampje zou ik wel wat verder onderzoek willen hebben als het mijn koop zou zijn. vaak begint het met een uitlaatgas lampje als de kleppen niet meer binnen spec staan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Met kleppen die niet meer goed staan kun je nog heel lang doorrijden. Gevalletje verblind door een mooie auto? Kan je serieus geld kosten. Waarom geen keuring of test laten uitvoeren?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
edraket schreef: Met kleppen die niet meer goed staan kun je nog heel lang doorrijden. Gevalletje verblind door een mooie auto? Kan je serieus geld kosten. Waarom geen keuring of test laten uitvoeren?
zon auto op lpg met ruim 4 ton op de teller koop je maar voor 1 ding, en dat is de (goedkope) prijs.
je koopt hem iig niet om er onbezorgd nog een paar ton bij te zetten.
geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15
Ik denk inderdaad een miskoop, en waarschijnlijk wist de verkoper er van.
Het eerste stuk bleek op benzine geweest te zijn en niet op gas.
Op gas lijkt het nu soms dat hij op 4 cilinders loopt. Ben er gisteren wel 420km mee wezen rijden en op de snelweg gaat het goed, enkel bij inhalen hikt hij soms en stationair onregelmatig.
Ik wist niet dat de verkoper hem op benzine had gezet toen hij hem startte en we gingen rijden (na 3km pas gezien en overgeschakeld)
Het eerste stuk bleek op benzine geweest te zijn en niet op gas.
Op gas lijkt het nu soms dat hij op 4 cilinders loopt. Ben er gisteren wel 420km mee wezen rijden en op de snelweg gaat het goed, enkel bij inhalen hikt hij soms en stationair onregelmatig.
Ik wist niet dat de verkoper hem op benzine had gezet toen hij hem startte en we gingen rijden (na 3km pas gezien en overgeschakeld)
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Dit al gemeld bij de verkoper?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15
Ik kom wellicht terug op bovenstaand bericht.
Vanmorgen nog half internet afgezocht en onderandere gevonden dat er een relais van het afsluiten van de benzine injectoren kapot kan zijn.
Of ik heb er 3 kapot of iets anders is niet best meer.
Mijn injectoren krijgen pulsen van ca. 1.7v.
Nu denk ik dat ze wellicht lekken of toch net open gestuurd worden.
Als ik ze (van benzine) er allemaal af haal rijdt hij top. Zet ik ze 1 voor 1 terug dan krijg ik steeds meer last.
Minste last als ik 1 en 5 er op zet.
Dus zal vanmiddag eens verder zoeken en wellicht een nieuw topic maken. Of de titel van deze aanpassen.
Groeten,
Jasper
Vanmorgen nog half internet afgezocht en onderandere gevonden dat er een relais van het afsluiten van de benzine injectoren kapot kan zijn.
Of ik heb er 3 kapot of iets anders is niet best meer.
Mijn injectoren krijgen pulsen van ca. 1.7v.
Nu denk ik dat ze wellicht lekken of toch net open gestuurd worden.
Als ik ze (van benzine) er allemaal af haal rijdt hij top. Zet ik ze 1 voor 1 terug dan krijg ik steeds meer last.
Minste last als ik 1 en 5 er op zet.
Dus zal vanmiddag eens verder zoeken en wellicht een nieuw topic maken. Of de titel van deze aanpassen.
Groeten,
Jasper
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15
Die zegt dat de dealer alles nagekeken heeft en dit normaal is op gas. Ik zal de betreffende dealer en alle facturen die ik meegekregen heb niet benoemen omdat ik niet zeker weet of dit ook zo is.Doeke Dobma schreef: Dit al gemeld bij de verkoper?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Tja wat de verkoper zegt, daar kan ik niet in mee gaan. No way dat een dealer dit normaal vindt en een dealer zal ook nooit een motormanagement lampje afdoen als 'geen probleem, niks aan de hand'. In dit geval denk ik dat de verkoper gewoonweg niet eerlijk tegen je is geweest. Dit wordt ondersteund door het feit dat ie je (willens en wetens) liet proefrijden op benzine. Normaal gesproken start je op benzine en nog voordat je weg bent schakel je over op gas. Persoonlijk zou ik de koop willen ontbinden(behalve dit weet je niet wat er nog meer achterweg komt). Wil je er wel zelf aan gaan werken, dan denk ik overigens dat je hiermee beter naar een gasspecialist (liefst de inbouwer) kunt gaan dan naar de dealer. De dealer kan de gasinstallatie niet uitlezen en dergelijke, ik betwijfel zelfs of ze uberhaupt aan een non-Volvo gasinstallatie willen werken.
Trouwens, dat er facturen van de dealer bijzitten betekent natuurlijk niet dat ie ook dealer onderhouden is. De dealer werkt in opdracht van de klant. Als de klant hem binnen brengt om probleem A op te lossen of onderhoud A te verrichten, zal de dealer niks doen aan probleem B of onderhoud B, als je begrijpt wat ik bedoel.
Trouwens, dat er facturen van de dealer bijzitten betekent natuurlijk niet dat ie ook dealer onderhouden is. De dealer werkt in opdracht van de klant. Als de klant hem binnen brengt om probleem A op te lossen of onderhoud A te verrichten, zal de dealer niks doen aan probleem B of onderhoud B, als je begrijpt wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15
Hoi Doeke, op de facturen staat wel het reguliere onderhoud. Wat storingen en apk van de afgelopen 7 jaar.
Ook twee maal zoeken naar een motor storing maar geen uitslag. Ik wil geen foto plaatsen van de facturen om de dealer te beschermen tegen de eventuele onwaarheden die de verkoper verteld.
Ik ga maandag hier een lokale lpg installateur bellen en kijken of die een oplossing weet.
Net weer geprobeerd, zonder stekkers op de benzine injectoren loopt hij perfect.
Ook twee maal zoeken naar een motor storing maar geen uitslag. Ik wil geen foto plaatsen van de facturen om de dealer te beschermen tegen de eventuele onwaarheden die de verkoper verteld.
Ik ga maandag hier een lokale lpg installateur bellen en kijken of die een oplossing weet.
Net weer geprobeerd, zonder stekkers op de benzine injectoren loopt hij perfect.