Hallo Forummers,
Mijn Volvo is in onderhoud bij de dealer en dan heb je "gratis" recht op Volvo Assistance. Mijn abo op de Wegenwacht heb ik daarnaast aangehouden (deels uit laksigheid en voor als je weet nooit). Is geen wereldbedrag, maar als ik kijk wat Volvo Assistance zoal doet heeft de Wegenwacht eigenlijk geen meerwaarde. Of vergis ik mij? VA lijkt gebruik te maken van eigen garages. Moet je dan niet lang wachten? Zijn er mensen die ervaring hebben met VA?
Groeten,
Rob
Volvo Assistance
- OGA244
- 8th Gear member
VA biedt hetzelfde dan de Wegenwacht, maakt ook van de Wegenwacht gebruik in voorkomende gevallen.
Heb je meer auto's komt de wegenwacht op jouw naam (dus voor alle auto's die je bezit) maar iedereen die daar gebruik van maakt moet steeds wel een eigen ANWB/WW lidmaatschap hebben
Heb je een Volvo komt de VA voor de Volvo en hoeft niemand een apart WW abonnement te hebben
Heb je meer auto's komt de wegenwacht op jouw naam (dus voor alle auto's die je bezit) maar iedereen die daar gebruik van maakt moet steeds wel een eigen ANWB/WW lidmaatschap hebben
Heb je een Volvo komt de VA voor de Volvo en hoeft niemand een apart WW abonnement te hebben
-
- 5th Gear member
Volvo assistance = zelfde meldkamer als ANWB maar luxere voorwaarden oa mbt transport etc.RobPG schreef: Hallo Forummers,
Mijn Volvo is in onderhoud bij de dealer en dan heb je "gratis" recht op Volvo Assistance. Mijn abo op de Wegenwacht heb ik daarnaast aangehouden (deels uit laksigheid en voor als je weet nooit). Is geen wereldbedrag, maar als ik kijk wat Volvo Assistance zoal doet heeft de Wegenwacht eigenlijk geen meerwaarde. Of vergis ik mij? VA lijkt gebruik te maken van eigen garages. Moet je dan niet lang wachten? Zijn er mensen die ervaring hebben met VA?
Groeten,
Rob
Leenauto etc indien nodig word ook door anwb/meldkamer geregeld.
Dus anwb zelf inderdaad overbodig
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Gouwe
- 7th Gear member
Kan prima. Ook prima hulp in het buitenland. Hier meer infoRobPG schreef: Bedankt voor de reacties, kan 't dus gerust opzeggen.
Rob
https://www.volvocars.com/nl/service/on ... assistance
Maar dat had je vast zelf al gevonden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
bij de ANWB/WW kan je voor twee kentekens per jaar een beroep doen op assistentie/hulp, een derde kenteken gaat extra geld kostenOGA244 schreef: Heb je meer auto's komt de wegenwacht op jouw naam (dus voor alle auto's die je bezit) maar iedereen die daar gebruik van maakt moet steeds wel een eigen ANWB/WW lidmaatschap hebben
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik heb de ANWB + aanhangwagen supplement voor mijn Fendtje. Zodat mijn Fendtje altijd terug komt mochten wij ergens stranden door allerlei ellende. En voor het geval ik mijn MG ergens omheen vouw. Geen idee of VA rekening houdt met mijn Fendtje indien een rental in het buitenland nodig is. De ANWB doet dat wel..... (met tegenzin maar oké)OGA244 schreef: VA biedt hetzelfde dan de Wegenwacht, maakt ook van de Wegenwacht gebruik in voorkomende gevallen.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
- OGA244
- 8th Gear member
men komt voor jou, met welk kenteken je dan staat is niet relevant.ps-amazon schreef:bij de ANWB/WW kan je voor twee kentekens per jaar een beroep doen op assistentie/hulp, een derde kenteken gaat extra geld kostenOGA244 schreef: Heb je meer auto's komt de wegenwacht op jouw naam (dus voor alle auto's die je bezit) maar iedereen die daar gebruik van maakt moet steeds wel een eigen ANWB/WW lidmaatschap hebben
Maar is je vrouw geen lid komt men niet mits ze lid wordt
- jalex_h
- 6th Gear member
Voor mij dezelfde redenering (oke, ik vouw geen MG's om bomen heenHans oet Twent schreef:Ik heb de ANWB + aanhangwagen supplement voor mijn Fendtje. Zodat mijn Fendtje altijd terug komt mochten wij ergens stranden door allerlei ellende. En voor het geval ik mijn MG ergens omheen vouw. Geen idee of VA rekening houdt met mijn Fendtje indien een rental in het buitenland nodig is. De ANWB doet dat wel..... (met tegenzin maar oké)

Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
100 PUNTN!jalex_h schreef:Voor mij dezelfde redenering (oke, ik vouw geen MG's om bomen heenHans oet Twent schreef:Ik heb de ANWB + aanhangwagen supplement voor mijn Fendtje. Zodat mijn Fendtje altijd terug komt mochten wij ergens stranden door allerlei ellende. En voor het geval ik mijn MG ergens omheen vouw. Geen idee of VA rekening houdt met mijn Fendtje indien een rental in het buitenland nodig is. De ANWB doet dat wel..... (met tegenzin maar oké)). Kost wat, ik hoop niet dat het ooit nodig is maar het laatste waar ik behoefte aan heb is dat als je al sores hebt je nog meer sores krijgt omdat niet alles terug gebracht wordt.
“Carpe Diem”
- RobPG
- 2nd Gear member
@Gouwe. Klopt ja. Al ruim 30 jaar lid van de ANWB/WW en dan sta je er eigenlijk niet meer zo bij stil, is tot automatisme verworden. Ach, (drie)dubbel verzekerd zijn komt vaker voor.
Rob
Rob
MY2015 V40 D2 Momentum Powershift Electric Silver + Business Pack Connect
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
nog even voor alle duidelijkheid de voorwaarden van de ANWB/Wegenwacht t.a.v. hoe vaak hulp en voor welke auto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Dit staat in de omschrijving van VA:Hans oet Twent schreef:Ik heb de ANWB + aanhangwagen supplement voor mijn Fendtje. Zodat mijn Fendtje altijd terug komt mochten wij ergens stranden door allerlei ellende. En voor het geval ik mijn MG ergens omheen vouw. Geen idee of VA rekening houdt met mijn Fendtje indien een rental in het buitenland nodig is. De ANWB doet dat wel..... (met tegenzin maar oké)OGA244 schreef: VA biedt hetzelfde dan de Wegenwacht, maakt ook van de Wegenwacht gebruik in voorkomende gevallen.
Mocht uw auto zich in het buitenland bevinden en blijkt dat dat de reparatie langer dan twee werkdagen duurt, dan wordt de auto, met eventueel de caravan of aanhanger, naar de Volvo-dealer in Nederland gebracht waar deze normaal in onderhoud is. Volvo Assistance verzekert maximaal één keer de transportkosten. Daarom dient u vóór de inzet van het transport in overleg met Volvo Assistance en naar aanleiding van de diagnose, aan te geven naar welke Volvo-dealer in Nederland uw Volvo wordt gerepatrieerd. De kosten van de reparatie vallen niet onder de voorwaarden van Volvo Assistance.
Dus Anwb heb je niet meer nodig mocht dit kloppen
Laatst gewijzigd door vampire65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- -KJ-
- 5th Gear member
Als je alleen in de vakantie in het buitenland bent is het verstandiger om in je reisverzekering een aanvullende optie voor je auto/caravan op te nemen. De dekking daarvan is meestal veel ruimer dan Wegenwachthulp die Volvo voor je inschakelt. Ik zeg altijd maar: "Betaal je niets voor iets, dan moet je ook niet veel verwachten."