Bij voorbaat dank, Frans Mentink
Weet je zeker dat het aan het stuurhuis ligt? Die van mij haakt ook en bij mij is de pomp overleden. Ze kunnen ook uitlezen dat deze errors geeft. Volgende week een nieuwe...Bella schreef: Aangezien ik binnenkort mijn stuurhuis ga vervangen in verband met het hakerige sturen rond de middenstand zoek ik het originele onderdeelnummer zodat ik de goede kan bestellen. Ik weet dat het er een vanTRW is maar daarvan zijn er meerdere types leverbaar. Kan iemand dit opzoeken in Vida? Het betreft een V50 T5 Summum geartronic fwd van april 2004. Het vinnummer zet ik hier even niet op maar weet ik wel..![]()
Bij voorbaat dank, Frans Mentink
Dag Frans, bij ons is het er volgende aan de hand. De auto maakt al een tijdje een jankerig geluid bij de koude start. Als je aan het stuur draait, verdwijnt het. In het filmpje kun je het goed horen, als uploaden lukt tenminste. Stuurpomp geflushed, hielp niet. Spanner van de multiriem vernieuwd omdat die ruimte had, hielp niet. Daarna afspraak gemaakt voor vervangen van de vrijlooppoelie van de dynamo. In de week voordat de auto ernaar toe zou gaan begon het stuur te haken rond de middenstand. Het voelt dan alsof je door een dood punt heen moet, beetje “plakkerig”. Garage heeft storing uitgelezen en daaruit bleek dat de pomp van de stuurbekrachtiging errors gaf. Ze constateerden toen dat de pomp het jankerige geluid veroorzaakt, oordeel pomp overleden omdat hij soms niets doet, daarom ook dat hakerige sturen. Pomp wordt volgende week vervangen, is wel een duur geintje. Hoop er dan vanaf te zijn, veel kosten gehad dit jaarBella schreef: Bedankt voor de info!
Bas, wat bedoel jij met haken? Ik moet het stuur als de auto koud is echt met kracht de bocht in trekken. Net of die vast zit in de middenstand. Eenmaal los gaat het gewoon licht. Zodra de boel een beetje warmer wordt gaat het beter maar nooit helemaal perfect Ik heb het stuurhuis al eens geflushed(gaf lichte verbetering maar werd ook weer minder) Ik heb trouwens het idee dat het sturen naar rechts zwaarder gaat dan naar links. Ben benieuwd of een nieuwe pomp bij jou helpt?
Mvg, Frans![]()