Vanmorgen wilde ik rond 5:30 wegrijden, auto stond aan de lader, standkachel liep nog.
Kabel los, ingestapt en starten maar, niet dus, zo dood als een pier.
Radio ging wel aan, maar het Hybride systeem had volgens het display een storing.
Volgens de instructies moest ik 60 sec wachten, dat braaf gedaan, nog een poging, maar helaas.
Dit een keer of vijf herhaald en uiteindelijk maar op het on-call knopje gedrukt voor assistentie.
Vreemde is dat hij ook niet op diesel wilde starten, accu was helemaal vol, actieradius stond op 50km.
Alles leek dus goed, maar de elektromotor of de dieselmotor starten had hij even geen zin in.
Een half uur later stond de ANWB voor de deur.
Ik wilde de beste man laten zien wat er fout ging, en jawel, natuurlijk werkte toen alles weer naar behoren.
Zul je altijd zien, als je net naar de dokter gaat is het kwaaltje voorbij.
Hij kon de auto niet uitlezen, daarvoor hebben ze de middelen en de expertise blijkbaar niet.
Hij heeft me wel aangeraden langs de dealer te gaan, mogelijk een software bug.
Iemand vergelijkbare ervaring ?
Gaat om een dec/2013 model.
Startprobleem
-
- 4th Gear member
5.30 is te vroeg
Succes ermee... ook wel eens gehad en bij de dealer niks te vinden.. hopelijk vinden ze bij jou wel een foutmelding. Ik heb het overigens ook niet meer gehad.

Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- arnold_w
- 2nd Gear member
Haha, dat zeg is ook steeds tegen de baas, maar die stinkt er niet inIV39 schreef: 5.30 is te vroegSucces ermee... ook wel eens gehad en bij de dealer niks te vinden.. hopelijk vinden ze bij jou wel een foutmelding. Ik heb het overigens ook niet meer gehad.

Ik wacht het maar even af, als het nog een keer voorkomt ga ik wel even langs.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Update van de ECM module kan je probleem verhelpen! Wij hebben dit ook gehad een hele tijd geleden.
-
- 2nd Gear member
Had onlangs twee keer iets soortgelijks: standkachel liep nog (eerste keer handmatig gestart, tweede keer eerder weg dan gepland), kabel er uit, starten en wegrijden.
Eerste keer: melding dat er iets mis ging bij het voorverwarmen (moest natuurlijk omschakelen van elektra naar diesel?). Verder geen alarmmeldingen.
Tweede keer (gisteren): na ongeveer een minuut rijden (...) een melding 'Storing Hybride systeem'. Gewoon weggedrukt en doorgereden
Ik vermoed dat het bij mij komt doordat ik de standkachel elektrisch start en dat onderbreek door de kabel er uit te trekken.
Mijn remedie: voortaan eerst even via de app de kachel stoppen. Of wegrijden op de geplande tijd
Die was bij mij trouwens rond 7.30 uur.
Mijn auto is ook van nov/dec 2013.
Eerste keer: melding dat er iets mis ging bij het voorverwarmen (moest natuurlijk omschakelen van elektra naar diesel?). Verder geen alarmmeldingen.
Tweede keer (gisteren): na ongeveer een minuut rijden (...) een melding 'Storing Hybride systeem'. Gewoon weggedrukt en doorgereden

Ik vermoed dat het bij mij komt doordat ik de standkachel elektrisch start en dat onderbreek door de kabel er uit te trekken.
Mijn remedie: voortaan eerst even via de app de kachel stoppen. Of wegrijden op de geplande tijd

Mijn auto is ook van nov/dec 2013.
V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
V70 Cedar Green 2.5 T
- arnold_w
- 2nd Gear member
Ik vermoed bij mij een vergelijkbaar probleem icm de standkachel.
Gisteren had ik het namelijk weer.
Preconditioning had ik aangezet voor vertrek om 14:30, maar door omstandigheden vertrokken we een half uur later.
Resultaat niet starten.
De eerste keer dat ik dit had om 5:30 had ik me verslapen, dus ook toen was ik later dan de ingestelde tijd.
Het lijkt er dus op dat er iets mis gaat wanneer de auto is voorverwarmd en je niet op/rond de aangegeven tijd vertrekt.
Tot nu toe het enige patroon dat ik het kunnen ontdekken, want in alle andere gevallen nooit problemen met starten.
De standkachel stel ik meestal in de avond in middels de app.
De auto staat dan buiten aan de lader.
Ik hoor ca een half uurtje voor vertrek dat het motortje loopt.
Wanneer ik wil vertrekken, haal ik de stekker uit de auto, stap in, start de auto en rijd weg.
Volgens mij doe ik verder niets vreemds, toch?
Maar als ik dan een half uur later vertrek dan de ingestelde tijd, krijg ik dus die foutmelding en wil de auto niet starten.
Gisteren had ik het namelijk weer.
Preconditioning had ik aangezet voor vertrek om 14:30, maar door omstandigheden vertrokken we een half uur later.
Resultaat niet starten.
De eerste keer dat ik dit had om 5:30 had ik me verslapen, dus ook toen was ik later dan de ingestelde tijd.
Het lijkt er dus op dat er iets mis gaat wanneer de auto is voorverwarmd en je niet op/rond de aangegeven tijd vertrekt.
Tot nu toe het enige patroon dat ik het kunnen ontdekken, want in alle andere gevallen nooit problemen met starten.
De standkachel stel ik meestal in de avond in middels de app.
De auto staat dan buiten aan de lader.
Ik hoor ca een half uurtje voor vertrek dat het motortje loopt.
Wanneer ik wil vertrekken, haal ik de stekker uit de auto, stap in, start de auto en rijd weg.
Volgens mij doe ik verder niets vreemds, toch?
Maar als ik dan een half uur later vertrek dan de ingestelde tijd, krijg ik dus die foutmelding en wil de auto niet starten.
- Cem
- 2nd Gear member
Je kan proberen om via de VOC app de laadtijden in te stellen. Zo kan je bijv aangeven dat het laden moet stoppen voor 5:30. Dan heb je een volle accu en krijg je niet de melding dat het voorverwarmen voortijdig is beeindigd omdat er spanningswijziging is opgetreden.
Volvo v60 PIH Summum my2015
- arnold_w
- 2nd Gear member
Ik kan dat in de app niet vinden, alleen de tijd voor het voorverwarmen, niet voor het vroegtijdig beëindigen van het laden.Cem schreef: Je kan proberen om via de VOC app de laadtijden in te stellen. Zo kan je bijv aangeven dat het laden moet stoppen voor 5:30. Dan heb je een volle accu en krijg je niet de melding dat het voorverwarmen voortijdig is beeindigd omdat er spanningswijziging is opgetreden.
- Cem
- 2nd Gear member
In de app naar start-->actieradius brandstof-->opgeslagen locaties. Daar kan je de start en eind tijd aangeven voor het laden. Grappig om te weten, als je de stekker aansluit buiten de vooraf gedefineerde laadtijd dan brand er een blauw lampje.
Volvo v60 PIH Summum my2015
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
Dank voor deze info; ik vroeg me altijd al af waar dat blauwe lampje voor was. Nu weet ik het!Cem schreef: In de app naar start-->actieradius brandstof-->opgeslagen locaties. Daar kan je de start en eind tijd aangeven voor het laden. Grappig om te weten, als je de stekker aansluit buiten de vooraf gedefineerde laadtijd dan brand er een blauw lampje.
XC90 T8 - 2017 - R-Design