Het vliegwiel van mijn 2.0D gaat steeds meer bonken bij stationairloop. Deze wil ik dus gaan vervangen.
Welke onderdelen dien ik allemaal te vervangen en zijn er speciale aandachtspunten? Hebben jullie positieve en/of negatieve ervaringen met bepaalde merken?
Ik twijfel tussen Luk en Valeo
- 2-massa vliegwiel
- koppelingset inclusief druklager
- krukaskeerring, aandrijfaskeerringen, welke maten?
- 8 Borgboutjes vliegwiel vervangen of is nieuwe blauwe? Loctite voldoende?
Vliegwiel 2006 2.0D vervangen
-
- 2nd Gear member
Luk en Valeo zijn beide A-merk.
Vaak kun je een complete set met dmf, koppeling/drukgroep/druklager en bouten kopen
Bouten moet je zeker vervangen.
Inspecteer je de krukaskeering en aandrijfaskeeringen goed. Hoeft net altijd vervangen worden.
Krukaskeeringen zitten tegenwoordig vaak in een huis welke je compleet moet vervangen. Daarom zijn ze stiekem best duur.
Voor je de bak demonteerd tap je de olie af en na montage even verse olie erop.
Vaak kun je een complete set met dmf, koppeling/drukgroep/druklager en bouten kopen
Bouten moet je zeker vervangen.
Inspecteer je de krukaskeering en aandrijfaskeeringen goed. Hoeft net altijd vervangen worden.
Krukaskeeringen zitten tegenwoordig vaak in een huis welke je compleet moet vervangen. Daarom zijn ze stiekem best duur.
Voor je de bak demonteerd tap je de olie af en na montage even verse olie erop.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
-
- 3rd Gear member
Dank voor de aanvulling! Heb de complete set van Luk besteld met de onderdelen die jij ook noemt. Krukaskeerring kost mij 2 tientjes, dus die vervang ik zeker. Zie het niet zitten dat in de toekomst de bak weer eraf moet omdat dat ding toch blijkt te gaan lekken.
Volvoless, nu Golf VII
-
- 2nd Gear member
Wil je wat foto's maken als je bezig bent? Altijd interessant om een soort tutorial te zien.
-
- 3rd Gear member
Vliegwiel en drukgroep zaten vol troep en waren echt op. Ook de koppelingsplaat was zo goed als glad. Enige lastige aan deze klus was het in de juiste positie brengen van de versnellingsbak voor het monteren. Wel een krik gebruikt, maar niet eentje waar je de bak aan vast schroeft en deze vervolgens verstelt. Maar met zijn tweeën was dat uiteindelijk met de gewone bakkrik ook zo gepiept.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvoless, nu Golf VII