Olie vervangen met carterpomp

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
jbuitenhuis
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 29.10.2012 - 12:59

Is er hier iemand die zijn olie in een v50/s40 diesel al wel is heeft vervangen met een carterpomp?

Qua diameter zou het moeten lukken, maar halverwege lijk ik met het pijlstokje een soort van vernauwing tegen te komen.

Voor dat ik er 1 besteld, iemand al zoiets geprobeerd?

Krijg de carterplug niet los en zag Mn buurman het zo wel heel handig doen een jaar geleden
Mini British Open1.3i 1993
Golf 1.8 1981
Alfa 147 1.6 veloce 2002
Volvo v40 1.8 1997

Volvo v50 2.0D 2006
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21032
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb zo'n pomp, ook geschikt voor andere soorten olie, maar heb tot nu toe altijd de plug kunnen gebruiken. Maar wel vreemd dat die carterplug niet los wil: hoevaak is die nou open geweest in 11 jaar tijd? Je moet wel heel lomp doen om die te vast te zetten na een oliewissel.

Ik durf het niet te vragen maar kan het zijn dat je die plug de verkeerde kant op draait om te lossen? Soms wil het nog wel eens helpen een klap op die plug te geven, zogenaamd losschrikken, en dan alsnog los te draaien.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
xxbv92
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18

Ik heb zo’n pela pomp van 6 liter, in eerste instantie heb ik er turnpaal putten van zo’n 4 meter diep mee leeggezogen na een overstroming in een sporthal. Er was weinig ruimte maar heb ze helemaal leeg kunnen zuigen.
Voor de motorolie heb ik de pomp nog niet gebruikt, ik heb er wel al de versnellingsbak mee leeggezogen en dat ging ook perfect.
Bij de pomp zit een soort handrem buitenkabel, Ik heb de slang gebruikt die aan zo’n Amerikaanse koelkast zit voor de waterdispensor. Zolang het slangetje maar hard genoeg is zodat je het niet dichtzuigt dan werkt het perfect.
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
knalrooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Kadett C coupe met Volvo b230a motor, m47 5 versnellingsbak, 4 x carburator, Volvo 240 Assen/schijfremmen ‘78
xxbv92
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18

Anders even proberen of je met zo’n slang ver genoeg kan komen, de pomp kun je daarna altijd nog bestellen,
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
knalrooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Kadett C coupe met Volvo b230a motor, m47 5 versnellingsbak, 4 x carburator, Volvo 240 Assen/schijfremmen ‘78
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”