Ik rijd vooral veel korte stukjes in de stad, je mag bijna nergens harder dan 30 km/u en anders zijn het ritjes van het grote dorp naar het kleine dorp en andersom en dat is zo'n 8 km enkele reis.
Er staat hier binnen de 350m geen laadpaal en aan het eind van de straat zijn wat kopse parkeervakken, dus ze zullen hem daar dan wel zetten.
Overigens de startaccu van een "gewone" auto opladen doe ik ook gewoon met een kabel over de stoep. Hoe moet het anders?
Maar dat is wat anders dan elke dag stekkeren, dat betekent meestal dat het tijd wordt voor een nieuwe accu...
Omdat ik ook nog een paar keer naar het zuiden wil (Portugal) - op verkenningstocht en daar mogelijk ook wil blijven, Dus dan gaat hij in het slechtste/beste geval op Portugees kenteken*. IUC (=Portugese MRB) gaat daar naar uitstoot en cylinderinhoud en is een stuk goedkoper. - hecht ik ook wel wat waarde aan comfort. En dan kom ik toch bij Saab (maar daar zit niks meer van mijn gading tussen op de tweedehandsmarkt), Volvo of Mercedes uit.
Zelfs de Mondeo plug-in hybrid (193 pk geloof ik) zou in aanmerking gekomen zijn als die niet uitsluitend als sedan (ik heb een gloeiende hekel aan sedans) uitgebracht was.
Hoewel ik klein van stuk ben, zijn mijn benen relatief lang en heb ik ook veel last van de (te) korte zittingen in een Japanner. Ik ben na 20 km al gebroken in de Primera van mijn ouders.
En ook wel vanwege: hoeveel auto's met dik 200 pk van dat gewicht rijden er 1 op 16 (als je niet stekkert)?
Heb me wel miskeken op het gewicht. Ik had een verkeerd kenteken ingevoerd op ovi.rdw.nl, maar het was wel een Volvo waardoor ik het niet in de gaten had.
*Maar dan moet ik me daar inschrijven en of ik dat doe hangt er weer vanaf welk belastingstelsel voor mij het gunstigst uitpakt, maar dat is een andere discussie die ik wel op een emigratieforum zal voeren.
Daar heb ik op het Volvo-forum geen zin in.
Edit: een nieuwe was ik sowieso niet van plan te kopen, ik probeer gewoon mijn slag te slaan uit "einde leasecontract-gevallen) Ik zie op Marktplaats dat ze behoorlijk hard afschrijven. Plus dat (plugin) hybrids voor veel mensen toch nog het geitenwollensokken-imago hebben en men er niet voor in de rij staat.
Dat hevige afschrijven is trouwens altijd zo met die dure auto's. Maar als die dan al wat ouder is heb je een mooie comfortabele auto voor een aangenaam prijsje.
Die vroegere Saabs van mij hebben ooit ook 42000 euro gekost en ik kocht ze 17 jaar later voor een appel en een ei.
Ja voor die Volvo zal ik wat meer kippen en appelbomen moeten aanschaffen, maar het is dan ook de bedoeling om er wat langer dan twee jaar mee door te rijden.
Maar die zal dan bij aanschaf ook geen 17 jaar oud zijn